زالی: تعطیلی چند روزه تهران را خواستار هستیم

0 3,852

فرمانده ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران با اشاره به اینکه خواستار تعطیلی چند روزه پایتخت به دلیل آلودگی هوا هستیم گفت: باید مراقبت کرد تا این تعطیلی منجر به خروج از شهر نشود.

خبرگزاری صداوسیما: فرمانده ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران با اشاره به اینکه خواستار تعطیلی چند روزه پایتخت به دلیل آلودگی هوا هستیم گفت: باید مراقبت کرد تا این تعطیلی منجر به خروج از شهر نشود.

اقای دکتر علیرضا زالی با اشاره به اینکه شانس ابتلاء به کرونا با افزایش آلودگی هوا و داشتن بیماری‌های تنفسی بیشتر خواهد شد اظهار داشت: در این مورد با افزایش مرگ و میر روبرو خواهیم شد.

دکتر زالی با اشاره به اینکه در تهران با وارونگی هوا نیز روبرو هستیم گفت: با توجه به اینکه کرونا ویروسی سنگین است اگر موقعیت تهویه هوا وجود نداشته باشد به مدت بیشتری کرونا زنده خواهد ماند و احتمال ابتلاء نیز افزایش پیدا می‌کند.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونای بیان داشت: طبق عدد شاخص‌ها افراد سالم نیز در معرض خطر آلودگی هوا قرار دارند و افراد دارای بیماری زمینه و کودکانی با مشکلات تنفسی و آلرژی مشکل بیشتری خواهند داشت.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا کانشهر تهران با اشاره به اینکه سرما بر میزان آلودگی هوا تأثیر مستقیم داشته است نیز افزود: هم اکنون با بسته‌ای از آلاینده‌ها مواجه هستیم که هر یک ویژگی مضر خاص خود را دارند.

آقای زالی عنوان داشت: تاکید می‌کنیم که بانوان باردار و بیماران سرطانی در این ایام از منزل خارج نشوند و نهادهای اجرایی برای کاهش آلودگی هوا مشارکت داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خواستار تعطیلی چند روزه پایتخت شد و افزود: باید مراقبت کرد تا این تعطیلی منجر به خروج از شهر نشود و مردم بدانند که خود خروج از شهر و سفر به دیگر نقاط که شرایطی مشابه دارند، خطر جدی را برایشان به دنبال دارد.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود