۹ علت قطع شدن اینستاگرام ؛ دلایل و راه حل کار نکردن اینستاگرام را بدانید

0 26,831

در این مقاله قصد داریم به آموزش رفع مشکل باز نشدن اینستاگرام و Crash شدن آن بپردازیم. با نصرینو باشید.

آیا اینستاگرام شما قطع شده و عملا خراب شدن اینستاگرام را تجربه می‌کنید؟ ما قصد داریم شما را با ۹ علت قطع شدن اینستاگرام و روش های حل آن‌ها، آشنا کنیم.

برنامه اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر داشته و افراد توسط آن عکس‌ها و فایل‌های ویدیویی خود را با خانواده، دوستان و همکاران خود به اشتراک می‌گذارند؛ ایجاد اختلال در این شبکه اجتماعی می‌تواند مشکلات متعددی را برای کاربران ایجاد کند. گاهی اوقات کار نکردن اینستاگرام می‌تواند به دلیل قدیمی بودن نسخه برنامه، مشکلات نرم افزاری یا سایر خطاها باشد. ما در این مقاله ۹ علت قطع شدن اینستاگرام را به شما نشان خواهیم داد.

۱: آیا قطع شدن اینستاگرام سراسری است؟

بررسی قطع شدن اینستاگرام برای تمام کاربران

اگر تمام کاربران مشکل قطعی اینستاگرام داشته باشند، کاری از دست شما ساخته نیست، بنابراین باید منتظر بمانید تا تیم سازنده، این مشکل را برطرف کند. شما می‌توانید با گزارش قطعی اینستاگرام در URL خود و مشاهده خطاهایی همانند Possible problems at Instagram یا Problems at Instagram نسبت به این موضوع اطمینان پیدا کنید.

۲: اتصال اینترنت خود را بررسی کنید

بررسی وضعیت اینترنت قطع شدن اینستاگرام ممکن است ناشی از عدم اتصال اینترنت شما باشد. برای اطمینان از این موضوع، وضعیت اینترنت خود را به دقت بررسی کرده و نماد اینترنت را در بالای دستگاه خود مشاهده کنید. در صورتی که اینترنت شما دچار مشکل باشد، شما قادر به استفاده از برنامه یا ورود به وب سایت های مختلف، نخواهید بود. برای رفع مشکل قطع شدن اینترنت ، داده دستگاه یا وای فای خود را خاموش و سپس روشن کرده و در صورت امکان، دستگاه خود را به اینترنت دیگری متصل کنید.

۳: اینستاگرام را در یک دستگاه دیگر باز کنید

در صورتی که مشکل از اتصال اینترنت شما نباشد، می‌توانید اینستاگرام را در یک دستگاه دیگر اجرا کنید تا نسبت به وجود مشکل یا عدم خطا در برنامه اطمینان حاصل کنید.

۴: راه‌اندازی مجدد اینستاگرام

در صورتی که مشکل اخلال در اینستاگرام سراسری نباشد و اتصال اینترنت شما هم به درستی عمل کند (پس از امتحان کردن تمام روش‌های فوق، هنوز هم اینستاگرام شما کار نکند)، بهتر است برنامه را مجددا راه اندازی کنید. برای انجام این کار، اینستاگرام خود را به طور کامل بسته و دوباره آن را باز کنید، سپس بررسی کنید که آیا امکان آپلود تصاویر و ارسال پست برای شما وجود دارد؟! در صورتی که باز هم مشکل موردنظر رفع نشد، سایر روش‌ها را مشاهده و آزمایش کنید.

۵: پاک کردن داده‌ها و حافظه کش اینستاگرام

در صورتی که با انجام روش‌های بالا، هنوز هم اینستاگرام شما با مشکل مواجه باشد، داده‌ها و فایل های کش برنامه را پاک کنید. برای انجام این کار در گوشی اندروید خود مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله اول: وارد بخش تنظیمات (Settings) شده و از آن جا روی برنامه‌ها (Apps) کلیک کنید.

قطع شدن اینستاگرام مرحله دوم: در بخش برنامه‌ها، اینستاگرام را پیدا کرده و روی Clear data و Clear Cache ضربه بزنید.

قطع شدن اینستاگرام مرحله سوم: با انجام این کار، داده‌ها و فایل‌های کش حذف می‌شوند، سپس روی Force stop کلیک کنید و دوباره اینستاگرام خود را باز نمایید.

۶: اینستاگرام را آپدیت کنید

آپدیت اینستاگرام ممکن است مشکل از قدیمی بودن نسخه اینستاگرام شما باشد، زیرا نسخه‌های جدید علاوه بر داشتن ویژگی‌های جدید، معمولا مشکلات و ضعف های امنیتی احتمالی را رفع خواهند کرد. برای بروزرسانی اینستاگرام وارد Google Play Store شوید و روی نماد سه خط افقی که در سمت چپ قسمت بالای صفحه قرار دارد، ضربه بزنید. در این مرحله بر روی My apps and games ضربه زده و سپس وضعیت آپدیت برنامه اینستاگرام را مورد بررسی قرار دهید.

۷: دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید

معمولا راه اندازی مجدد دستگاه می‌تواند مشکلات نرم افزاری که مانع درست اجرا شدن برنامه‌ها می‌شود را برطرف کند. اگر متوجه شدید که اینستاگرام روی گوشی یا رایانه شما کار نمی‌کند، دستگاه را مجددا راه اندازی و دوباره وارد آن شوید.

۸: حذف و نصب مجدد اینستاگرام

در صورتی که مشکل از باگ برنامه باشد، می‌توانید با حذف و نصب مجدد برنامه اینستاگرام، خطا را رفع کنید. برای انجام این کار لازم است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

مرحله اول: وارد بخش تنظیمات شده و Apps & Notifications را باز کنید.

قطع شدن اینستاگرام مرحله دوم: روی برنامه اینستاگرام ضربه بزنید.

قطع شدن اینستاگرام مرحله سوم: روی Uninstall ضربه زده و سپس وارد Google Play Store شوید تا آخرین ورژن اینستاگرام را نصب کنید.

قطع شدن اینستاگرام

۹: پیغام‌های خطا را بررسی کنید

اینستاگرام همانند اکثر برنامه‌ها دارای مجموعه‌ای از پیغام‌های خطا بوده و این لیست به طور مرتب بروزرسانی می‌شود تا کاربران بتوانند با مشاهده آن‌ها، راه حل موجود برای مشکلات احتمالی را پیدا کنند. معمولا شاهد ایجاد این وضعیت در گوشی های موبایل هستیم، بنابراین اگر اینستاگرام را روی تلفن همراه خود دارید، حتما عملکرد آن روی نسخه وب را هم بررسی نمایید.

منبع: گوشـی سنتـر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود