نقد و بررسی گوشی هواوی نوا 5 زد (Huawei Nova 5z)

0 37,327

گوشی هواوی نوا ۵ زد (Huawei Nova 5z) با قیمت مقرون به صرفه معرفی شد. این گوشی مجهز به دوربین چهارگانه بوده و ما قصد داریم آن را مورد بررسی قرار دهیم.

شرکت هواوی در ادامه روند کاری خود از جدیدترین گوشی هوشمند سری Nova رونمایی کرد. گوشی جدید که نام تجاری آن هواوی نوا ۵ زد است را می‌توان مدل پیشرفته هواوی نوا ۵ آی پرو دانست. گوشی جدید هواوی دارای امکانات قابل توجه بوده و از طرفی بسیار مقرون به صرفه است. با نقد و بررسی گوشی هواوی نوا ۵ زد همراه ما باشید.

هواوی نوا ۵ زد – Huawei Nova 5z

گوشی هواوی نوا 5 زد

دوستان عزیز، بدون تردید می‌توان گفت گوشی جدید هواوی دارای طراحی بسیار جذابی بوده که نظر کاربران زیادی را به سوی خود جذب خواهد کرد و قطعا هم فروش قابل قبولی را به دست خواهد آورد. افراد زیادی به دنبال خرید گوشی های هوشمند با مشخصات فنی بالا و قیمت پایین هستند؛ اینطور که پیداست، هواوی نوا ۵ زد می‌تواند رضایت کاربران زیادی را با نظرات متفاوت به دست آورد.

گوشی Nova 5z دارای حاشیه بسیار کمی بوده و فاقد طراحی ناچ است، اما یک حفره روی صفحه نمایش به منظور قرارگیری دوربین سلفی در سمت چپ قسمت بالا وجود دارد. همانطور که می‌دانید، حاشیه بسیار کم تاثیر زیادی رو نظر کاربران دارد و به نظر می‌رسد هواوی این مسئله را به خوبی درک کرده و از آن در طراحی و تولید گوشی های ارزان قیمت خود هم استفاده می‌کند.

هواوی نوا ۵ زد با وزن ۱۷۸ گرم دارای بدنه پلاستیکی باکیفیت و فرم آلومینیومی است، همچنین مجهز به صفحه نمایش ۶٫۲۶ اینچ IPS LCD با وضوح تصویر ۱۰۸۰×۲۳۴۰ پیکسل و نسبت ابعاد تصویر ۹:۱۹٫۵ می‌باشد و شاهد نسبت نمایشگر به بدنه ۸۳٫۴ درصد هستیم. صفحه نمایش ۶٫۲۶ اینچ IPS LCD بهترین انتخاب برای گوشی هواوی نوا ۵ زد بود که توسط غول تکنولوژی چین انجام شد و قطعا نتایج مثبتی خواهد داشت، زیرا شاهد تراشه قدرتمندی هستیم که شاید در کنار نمایشگر سوپر آمولد باعث افزایش چشمگیر قیمت گوشی می‌شد، اما هم اکنون در کنار حفظ کیفیت، شاهد به کارگیری سخت افزار قدرتمندی هم هستیم که روی قیمت تاثیری نداشته است.

با این که هواوی با گوگل به دلیل تحریم های ایالات متحده آمریکا دچار مشکل شده است، اما این گوشی مجوز لازم را دریافت کرده و دارای رابط کاربری EMUI 9.1 مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۹ پای می‌باشد.

نکته: بر اساس اخبار منتشرشده، به نظر می‌رسد دونالد ترامپ، ریاست جمهور ایالات متحده آمریکا با رفع تحریم هواوی موافقت کرده و باید دید در آینده چه اتفاقاتی برای غول تکنولوژی چین خواهد افتاد که در برابر تمام فشارها مقاومت کرد و حتی در آینده نزدیک از وابستگی به اندروید هم خود را نجات خواهد داد.

مشخصات سخت افزاری هواوی نوا ۵ زد

گوشی هواوی نوا 5 زد

یکی از بخش‌های گوشی جدید هواوی که واقعا در کنار قیمت مقرون به صرفه آن، نظر ما را به خود جلب کرده را می‌توان تراشه هشت هسته‌ای کایرین ۸۱۰ (چیپست ۷ نانومتر) دانست که در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G52 Mp6 می‌تواند رضایت کاربران، علی‌الخصوص گیمرها و علاقه‌مندان به دنیای فیلم و سریال را به دست آورد. شاید نتوان از این پردازنده انتظار داشت که تمام بازی‌های سنگین اندروید را با نهایت جزئیات نمایش دهد، اما قطعا نتیجه‌ای که به دست خواهید آورد، راضی‌کننده خواهد بود.

شما گوشی جدید هواوی را در دو مدل و بر اساس تفاوت در میزان حافظه داخلی مشاهده خواهید کرد که عبارتند از:

  • ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی

هواوی با عرضه گوشی در دو مدل متفاوت و با یک رم ثابت سعی کرد به کاربران کمک کند به راحتی بتوانند خریدی مطابق با نیاز خود داشته باشند، بدون این که نگران پایین بودن قدرت رم باشند و این جای تقدیر دارد، همچنین این گوشی موبایل دارای خشاب کارت حافظه جانبی بوده که به صورت اشتراکی در کنار سیم کارت قرار خواهد گرفت؛ توجه داشته باشید که باید کارت حافظه جانبی نانو تهیه کنید و حداکثر تا ۲۵۶ گیگابایت را پشتیبانی خواهد کرد.

عملکرد دوربین Huawei Nova 5z

گوشی هواوی نوا 5 زد

یکی از بخش‌های شگفت‌انگیز گوشی جدید و ارزان قیمت نوا ۵ زد را می‌توان دوربین چهارگانه آن در بخش عقب دانست، جذاب نیست؟ این مسئله جذاب‌تر خواهد شد اگر بدانید که مجهز به سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/1.8، سنسور ۸ مگاپیکسل اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.4، سنسور ۲ مگاپیکسل ماکرو جداگانه با گشودگی دیافراگم f/2.4 و سنسور ۲ مگاپیکسل سنجش عمق با گشودگی دیافراگم f/2.4 است. بد نیست بدانید تمام سنسورها در یک ماژول مربع شکل در مرکز بخش عقب قرار گرفته‌اند و حسگر اثر انگشت هم در زیر آن قرار دارد.

لازم به ذکر است گوشی Nova 5z از لایو فوکوس، حالت شبانه، پانوراما و HDR هم پشتیبانی می‌کند، همچنین فلاش ال ای دی هم در سمت راست ماژول قرار دارد. هنگامی که شما گوشی را در دست خود بگیرید، احساس خواهید کرد که یک گوشی پرچمدار را در اختیار دارد و این حس را می‌توان فوق‌العاده توصیف کرد.

گوشی جدید هواوی در زمینه سلفی هم سنگ تمام گذاشته و شاهد سنسور ۳۲ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.0 هستیم که از HDR هم پشتیبانی می‌کند. علاقه‌مندان به دنیای تصاویر سلفی می‌توانند تصاویر بسیار خوبی را با گوشی نوا ۵ زد ثبت کنند.

مشخصات باتری و سایر ویژگی‌ها

گوشی هواوی نوا 5 زد

این گوشی موبایل قدرت خود را از باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دریافت می‌کند و شاهد پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۲۰ وات هستیم؛ ما گوشی های زیادی دیدیم که با قیمت بسیار بالا، فاقد فناوری شارژ سریع هستند، اما گوشی مقرون به صرفه نوا ۵ زد از فناوری ۲۰ وات پشتیبانی می‌کند و همین مسئله می‌تواند نویددهنده آینده درخشان برای کسب آمار فروش بالا باشد. در حقیقت باتری گوشی ظرف مدت زمان ۳۰ دقیقه تا ۵۰ درصد شارژ خواهد شد.

همانطور که در بخش قبل هم گفته شد، این گوشی مجهز به حسگر اثر انگشت و Face Unlock می‌باشد، همچنین مکان قرارگیری حسگر اثر انگشت هم در پایین ماژول دوربین بخش عقب بوده که عملکرد و سرعت بسیار قابل قبولی در تشخیص اثر انگشت دارد. سایر ویژگی‌های Huawei Nova 5z را می‌توان موارد زیر دانست:

  • جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری
  • نسخه ۵٫۰ بلوتوث
  • رادیو
  • پشتیبانی از OTG

اینطور که پیداست، هواوی نوا ۵ زد در رنگ‌های مشکی، Aurora و Emerald Green و با قیمت ۲۲۲ دلار در دسترس قرار گرفته است.

منبع: گوشـی سنتـر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود