ویژگی های گوشی شیائومی ردمی نوت ۸ تی

0 5,725

شرکت شیائومی از گوشی ارزان قیمت جدید خود رونمایی کرد. ما در این بخش قصد داریم گوشی شیائومی ردمی نوت ۸ تی (Xiaomi Redmi Note 8T) را مورد بررسی قرار دهیم.

رویداد شرکت شیائومی برگزار شد و در کنار گوشی های هوشمند می نوت ۱۰ و ۱۰ پرو، شاهد معرفی گوشی ارزان قیمت شیائومی ردمی نوت ۸ تی (Xiaomi Redmi Note 8T) هم بودیم که امکانات قابل توجهی دارد و از همه مهم‌تر، با قیمت تقریبی ۲۰۰ دلار دارای دوربین چهارگانه می‌باشد. با بررسی مشخصات فنی و ظاهری گوشی جدید شیائومی همراه شما خواهیم بود.

شیائومی ردمی نوت ۸ تی – Xiaomi Redmi Note 8T

اگر بخواهیم یکی از گوشی های هوشمند ارزان قیمت که طراحی بسیار زیبایی دارد را به شما معرفی کنیم، قطعا ردمی نوت ۸ تی را می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها به حساب آورد. این گوشی جدید شیائومی دارای یک برگ برنده مهم در کنار سایر ویژگی‌ها بوده که مربوط به دوربین است و در ادامه به صورت کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد. بر اساس اطلاعات موجود، بخش عقب و جلوی این گوشی از جنس شیشه بوده و دارای فرم آلومینیومی است، همچنین شاهد قرارگیری لوگوی Redmi در قسمت پایین صفحه نمایش و روی حاشیه دستگاه هستیم.

گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی

شیائومی Redmi Note 8T دارای طراحی بسیار زیبا و ناچ قطره آب بوده که یک سنسور سلفی درون آن قرار خواهد گرفت. این دستگاه ۲۰۰ گرمی مجهز به صفحه نمایش ۶٫۳ اینچ با وضوح ۱۰۸۰×۲۳۴۰ پیکسل و نسبت ابعاد تصویر ۹:۱۹٫۵ می‌باشد، همچنین شرکت شیائومی به گونه‌ای گوشی را طراحی کرده که نسبت نمایشگر به بدنه آن، ۸۰٫۲ درصد است.

یکی از ویژگی‌های مهم گوشی ارزان قیمت شیائومی را می‌توان مجهز بودن آن به محافظ نمایشگر کورنینگ گوریلا گلس ۵ دانست که می‌تواند از صفحه نمایش در برابر آسیب‌های احتمالی محافظت کند.

نکته: شما نباید به محافظ صفحه نمایش اصلی گوشی قانع باشید و ما پیشنهاد می‌کنیم از یک گلس باکیفیت دیگر هم استفاده کنید. شاید برخی کاربران نسبت به ضعیف شدن لمس توسط گلس ثانویه نگران باشند، اما این موضوع در گوشی های متعددی تست شده و جایی برای نگرانی وجود ندارد.

با این که رابط کاربری MIUI 11 هم در دسترس قرار دارد، اما شیائومی تصمیم گرفت برای گوشی ارزان قیمت جدید خود از رابط کاربری MIUI 10 استفاده کند که مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۹ پای است. شما می‌توانید تجربه بسیار خوبی از گوشی شیائومی ردمی نوت ۸ تی را با رابط کاربری MIUI 10 به دست آورید.

سخت افزار گوشی شیائومی ردمی نوت ۸ تی

گوشی هوشمند جدید شیائومی به دلیل مقرون به صرفه بودن از سخت افزار قدرتمند محروم نشده و ما شاهد تراشه هشت هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون ۶۶۵ (تراشه ۱۱ نانومتر) هستیم که در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 610 می‌تواند عملکرد چشمگیری را نصیب کاربران کند. کاربرانی که قصد خرید گوشی ارزان قیمت دارند، اما نمی‌خواهند از تجربه بازی های موبایل مشهور محروم باشند، می‌توانند ردمی Note 8T را انتخاب نمایند.

گوشی جدید شیائومی Redmi Note 8T در سه مدل متفاوت و بر اساس تفاوت در میزان رم و حافظه داخلی عرضه خواهند شد که عبارتند از:

  • ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی

کاربران می‌توانند بر اساس نیازشان و مطابق با قیمت هر سه مدل که قطعا با یکدیگر متفاوت هستند، یکی را انتخاب و خریداری کنند. در صورتی که با خرید هر کدام از این سه مدل، احساس کردید فضای ذخیره‌سازی داخلی کافی را در اختیار ندارید، می‌توانید از کارت حافظه جانبی استفاده کنید و فضای ذخیره‌سازی را تا ۲۵۶ گیگابایت دیگر افزایش دهید؛ خوشبختانه گوشی ردمی نوت ۸ تی مجهز به خشاب کارت حافظه جانبی است.

عملکرد دوربین Xiaomi Redmi Note 8T

دوربین گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی

همانطور که در قسمت‌های قبلی گفتیم، ویژگی شگفت‌انگیز گوشی ارزان قیمت شیائومی که توانسته جایگاه آن را نسبت به سایر مدل‌ها ارتقاء دهد، دوربین چهارگانه بخش عقب بوده که می‌تواند نظرهای زیادی را به خود جلب کند.

دوربین چهارگانه شیائومی ردمی نوت ۸ تی به ترتیب با سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/1.8، سنسور ۸ مگاپیکسل اولترا واید و گشودگی دیافراگم f/2.2، سنسور ۲ مگاپیکسل ماکرو و گشودگی دیافراگم f/2.4 و همچنین سنسور سنجش عمق ۲ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.4 تشکیل شده است. سنسور دوربین ماکرو و اولترا واید می‌توانند در ثبت تصاویر با جزئیات بالا از فاصله نزدیک هدف موردنظر، عملکرد موثری داشته باشند. بد نیست بدانید که شما از قابلیت‌هایی همانند لایو فوکوس، حالت شبانه، فیلمبرداری اسلوموشن، پانوراما و HDR بهره‌مند خواهید بود.

همانطور که در تصاویر مشاهده کردید، چهار سنسور بخش عقب به صورت عمودی در یک ماژول قرار دارند و در کنار ماژول هم شاهد قرارگیری فلاش ال ای دی هستیم؛ این ماژول در سمت چپ قرار گرفته است.

گوشی جدید شیائومی دارای سنسور سلفی ۱۳ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.0 بوده و به نظر می‌رسد از قابلیت‌هایی همانند پانوراما و HDR هم پشتیبانی می‌کند. در مجموع می‌توان گفت گوشی مقرون به صرفه Xiaomi Redmi Note 8T عملکرد بسیار خوبی در زمینه ثبت تصاویر و فیلمبرداری دارد.

مشخصات باتری و سایر ویژگی‌ها

گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی

گوشی جدید و مقرون به صرفه شیائومی ردمی نوت ۸ تی قدرت خود را از یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دریافت می‌کند و شاهد پشتیبانی آن از فناوری شارژ سریع ۱۸ وات هم هستیم؛ این فناوری را می‌توان به عنوان یکی دیگر از نقاط قوت شیائومی ردمی نوت ۸ تی در نظر گرفت.

قابلیت‌های خیره‌کننده گوشی ردمی نوت ۸ تی تمام شدنی نیستند و در بخش مرکزی عقب دستگاه شاهد قرارگیری حسگر اثر انگشت هستیم که عملکرد خوبی دارد و می‌تواند اثر انگشت را به خوبی تشخیص دهد.

سایر ویژگی‌های گوشی شیائومی ردمی نوت ۸ تی:

  • قطب نما
  • شتاب سنج
  • رادیو
  • NFC
  • مادون قرمز
  • نسخه ۴٫۲ بلوتوث
  • وای فای
  • پشتیبانی از OTG
  • پشتیبانی از جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری

گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی

بر اساس اطلاعات موجود، گوشی هوشمند Redmi Note 8T در سه رنگ آبی (Stellar Blue)، سفید (Moon White) و خاکستری (Midnight Gray) و با قیمت ۲۰۰ دلار در دسترس قرار خواهد گرفت.

ما به کاربرانی که قصد خرید گوشی ارزان دارند، پیشنهاد می‌کنیم شیائومی ردمی نوت ۸ تی را در بالای لیست و گزینه‌های خریدشان قرار دهند.   منبع: گوشـی سنتـر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود