تفاوتهای می ۹ لایت و ردمی نوت ۸ پرو (Mi 9 Lite vs Redmi Note 8 Pro)

0 4,780

گوشی های شیائومی می ۹ لایت و ردمی نوت ۸ پرو دارای امکانات قابل قبولی هستند و ما در این مقاله با مقایسه بین Mi 9 Lite و Redmi Note 8 Pro همراه شما هستیم.

شرکت شیائومی را می‌توان به عنوان یکی از بهترین شرکت‌های تولیدکننده گوشی هوشمند دانست که توانسته در چند سال گذشته موفقیت های زیادی را با تولید محصولات باکیفیت در کنار قیمت‌گذاری مناسب به دست آورد و نظر کاربران زیادی را به سوی خود جلب کند. در سال جاری میلادی (۲۰۱۹) شاهد معرفی گوشی های موبایل گوناگونی بوده‌ایم که می‌توان از میان آن‌ها به شیائومی می ۹ لایت و شیائومی ردمی نوت ۸ پرو اشاره کرد. بر اساس اطلاعات موجود، این دو گوشی هوشمند دارای قابلیت‌های بالایی هستند که می‌توانند نظر هر کاربری را به خود جلب کنند، اما کدام یک از آن‌ها نسبت به دیگری برتری دارد؟ ما در این مقاله قصد داریم مقایسه جذابی را بین این دو گوشی جدید شیائومی در اختیار شما قرار دهیم؛ با ما همراه باشید.

 مشخصات ظاهری شیائومی می ۹ لایت و ردمی نوت ۸ پرو

در ابتدا قصد داریم به بررسی مشخصات ظاهری این دو گوشی موبایل بپردازیم. همانطور که می‌دانید ظاهر یک گوشی می‌تواند نقش بسیار زیادی در جلب نظر مخاطبین داشته باشد و ما در کنار مشخصات کلی، سعی خواهیم کرد اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار دهیم.

شیائومی می ۹ لایت شیائومی ردمی نوت ۸ پرو
وزن ۱۷۹ گرم ۲۰۰ گرم
صفحه نمایش ۶٫۳۹ اینچ سوپر آمولد ۶٫۵۳ اینچ IPS LCD
نسبت نمایشگر به بدنه ۸۵٫۸ درصد ۸۴٫۹ درصد
نسبت ابعاد تصویر ۹:۱۹٫۵ ۹:۱۹٫۵
وضوح ۱۰۸۰×۲۳۴۰ پیکسل ۱۰۸۰×۲۳۴۰ پیکسل
محافظ نمایشگر کورنینگ گوریلا گلس ۵ کورنینگ گوریلا گلس ۵

ما مشخصات بخش ظاهری و طراحی هر دو گوشی هوشمند را برای شما قرار داده‌ایم و از تکرار خودداری خواهیم کرد، اما بر اساس اطلاعات موجود، با قاطعیت می‌توان گفت گوشی ردمی نوت ۸ پرو نسبت به شیائومی می ۹ لایت دارای جذابیت بالاتری بوده و کاربران از نگه داشتن این گوشی ۶٫۵۳ اینچ در دستان خود احساس بسیار خوبی را تجربه خواهند کرد. بر اساس اطلاعات موجود، جنس بدنه این دو دستگاه به گونه‌ای‌ست که بازتاب نور بسیار زیبایی را به شما نمایش خواهد داد.

اینطور که پیداست، هر دو گوشی هوشمند در بخش جلو با حاشیه های بسیار کم و طراحی ناچ همراه هستند که مکان قرارگیری سنسور سلفی می‌باشد. یکی از مزیت‌های گوشی می ۹ لایت نسبت به ردمی نوت ۸ پرو را می‌توان وزن پایین آن دانست، البته اختلاف زیادی هم با هم ندارند.

توجه داشته باشید که منظور ما از جذابیت همان نوع طراحی شیائومی ردمی نوت پرو بوده و اگر بخواهیم کیفیت نمایشگر را به شما اعلام کنیم، قطعا ردمی می ۹ لایت به دلیل داشتن نمایشگر ۶٫۳۹ اینچ سوپر آمولد در وضعیت بهتری قرار دارد. بد نیست بدانید شرکت شیائومی با قرار دادن ماژول دوربین در مرکز بخش عقب و به صورت عمودی سعی کرد از طراحی‌های مشابه سایر شرکت‌های فعال در زمینه تولید گوشی های هوشمند فاصله بگیرد. هر دو گوشی مجهز به محافظ صفحه نمایش هستند، اما ما پیشنهاد می‌کنیم که یک محافظ دیگر هم پس از خرید بر روی آن نصب کنید و نگران کاهش قدرت لمس هم نباشید، زیرا در تست های انجام شده هیچگونه مشکلی در این رابطه مشاهده نشده است. انتخاب ظاهر دستگاه شاید برای شما آسان باشد، اما باید آن را در کنار مشخصات سخت افزاری قرار دهید تا بتوانید نتیجه‌گیری درستی داشته باشید.

تصاویری از ظاهر شیائومی ردمی نوت ۸ پرو:

تصاویری از ظاهر شیائومی می ۹ لایت:

مقایسه مشخصات سخت افزاری و دوربین 

از بخش ظاهر و نوع طراحی که بگذریم، قطعا مشخصات سخت افزاری و عملکرد دوربین را می‌توان به عنوان بخش‌های مهم تمام گوشی های هوشمند دانست. هم اکنون بهتر است نگاهی به مشخصات سخت افزاری و دوربین گوشی های شیائومی می ۹ لایت و شیائومی ردمی نوت ۸ پرو داشته باشید:

شیائومی می ۹ لایت شیائومی ردمی نوت ۸ پرو
تراشه کوالکام اسنپدراگون ۷۱۰ (تراشه ۱۰ نانومتر) مدیاتک هلیو جی ۹۰ تی (۱۲ نانومتر)
CPU هشت هسته‌ای هشت هسته‌ای
پردازنده گرافیکی Adreno 616 Mali-G76 MC4
حافظه ذخیره سازی و رم ۶۴ و ۶ – ۱۲۸ و ۶ ۶۴ و ۶ – ۱۲۸ و ۶ – ۱۲۸ و ۸
خشاب کارت حافظه جانبی تا ۲۵۶ گیگابایت تا ۲۵۶ گیگابایت
دوربین دوربین سه گانه با سنسورهای ۴۸، ۸ و ۲ مگاپیکسل دوربین چهارگانه با سنسورهای ۶۴، ۸، ۲ و ۲ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل سنسور سلفی ۲۰ مگاپیکسل

همانطور که ملاحظه می‌کنید، هر دو گوشی هوشمند قدرت و سرعت تقریبا یکسانی دارند، اما کفه ترازو اندکی به سمت شیائومی می ۹ لایت سنگینی می‌کند. توجه داشته باشید که علاقه‌مندان به دنیای گیم می‌توانند انواع بازی‌های موبایل را  در هر دو گوشی دانلود و اجرا کنند و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد. تراشه ۱۰ نانومتری کوالکام اسنپدراگون ۷۱۰ باعث شده نگاه ویژه‌تری به شیائومی می ۹ لایت داشته باشیم، اما وجود یک مدل پیشرفته ردمی نوت ۸ پرو با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، می‌تواند رقابت این دو گوشی را اندکی جذاب‌تر کند.

دوستان عزیز، هر اندازه که این دو گوشی با یکدیگر در حالت تساوی و با اختلاف اندک مدارا کرده‌اند، اما این اختلاف در بخش دوربین باعث می‌شود تا بی‌درنگ نظر کاربران به ردمی نوت ۸ پرو با دوربین چهارگانه و سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی جلب شود.

توجه داشته باشید که سنسور ماکرو در کنار سنسور اولترا واید ردمی نوت ۸ پرو می‌تواند در ثبت تصاویر با جزئیات بالا از فاصله نزدیک، موفقیت زیادی داشته باشد. گوشی شیائومی می ۹ لایت هم دارای سنسور ۸ مگاپیکسل اولترا واید در کنار سنسور ۵ مگاپیکسل سنجش عمق بوده و قطعا توانایی قابل قبولی را در ثبت تصاویر خواهد داشت.

شرکت شیائومی به تازگی در گوشی می نوت ۱۰ از سنسور ۱۲۸ مگاپیکسل استفاده کرده است، اما استفاده از یک سنسور ۶۴ مگاپیکسل در یک گوشی مقرون به صرفه می‌تواند مهر تاییدی روی موفقیت‌های آن باشد. اینطور که پیداست، شیائومی قصد نداشت پیچیدگی را در این دو مدل از بین ببرد و به همین منظور هم با قرار دادن سنسور ۳۲ مگاپیکسل سلفی در شیائومی می ۹ لایت، قصد دارد نظر علاقه‌مندان به تصاویر سلفی را به می ۹ لایت جلب کند. نظر شما چیست؟

لازم به ذکر است شیائومی می ۹ لایت با داشتن دوربین سه‌گانه در یک ماژول عمودی در سمت چپ بخش عقب می‌تواند تصاویر بسیار خوبی را ثبت کند، اما به هر حال سنسور ۶۴ مگاپیکسل هم به اندازه کافی وسوسه‌کننده به نظر می‌رسد. ما نتیجه‌گیری را به خود شما می‌سپاریم، اما قطعا جنجال زیادی در قلب علاقه‌مندان به گوشی هایی که هم تمایل به داشتن دوربین باکیفیت و هم سخت افزار قدرتمندتر دارند به راه افتاده است، شما کدام یک را انتخاب می‌کنید؟

ما فقط می‌توانیم به این کار شیائومی آفرین بگوییم، زیرا بسیار ظریف توانست پیچیدگی دشواری را به راه بیاندازد.

مقایسه مشخصات باتری و سایر ویژگی‌ها

در این بخش به سراغ مشخصات و ویژگی‌های هر دو گوشی جدید شیائومی خواهیم رفت. در ادامه نگاهی کوتاه به قابلیت‌های می ۹ لایت و ردمی نوت ۸ پرو داشته باشید:

شیائومی می ۹ لایت شیائومی ردمی نوت ۸ پرو
جک هدفون ۳٫۵ میلی متری دارد دارد
بلوتوث نسخه ۵٫۰ نسخه ۵٫۰
NFC دارد دارد
مادون قرمز دارد دارد
رادیو دارد دارد
USB USB 2.0 و پشتیبانی از OTG USB 2.0 و پشتیبانی از OTG
حسگر اثر انگشت اپتیکال درون صفحه نمایش حسگر اثر انگشت در بخش عقب
باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر با فناوری شارژ سریع ۱۸ وات ۴۵۰۰ میلی‌آمپر با فناوری شارژ سریع ۱۸ وات

جدول بالا به خوبی می‌تواند به شما در پیدا کردن گوشی برتر کمک کند، اما باز هم پیچیدگی‌هایی وجود دارد که می‌تواند باعث سردرگمی شود. به عنوان مثال، گوشی می ۹ لایت مجهز به حسگر درون نمایشگر بوده و این در حالی‌ست که ردمی نوت ۸ پرو دارای حسگر در بخش عقب است، همچنین باتری می ۹ لایت از ردمی نوت ۸ پرو کمتر بوده و با این که اختلاف زیادی به حساب نمی‌آید و می‌توان از آن چشم‌پوشی کرد، اما در هر صورت ممکن است روی نظر کاربران تاثیرگذار باشد.

گوشی ردمی نوت ۸ پرو با قیمت ۱۸۰ دلار و گوشی شیائومی می ۹ لایت هم با قیمت ۲۲۶ دلار در دسترس قرار دارد. بد نیست بدانید تنوع رنگ گوشی ردمی نوت ۸ پرو از می ۹ لایت بیشتر بوده و هر دو گوشی دارای رابط کاربری MIUI 10 مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۹ پای هستند؛ لازم به ذکر است که هر دو گوشی از سوی کمپانی مجهز به سیستم عامل اندروید ۱۰ خواهند شد. شما باید میان سخت افزار و دوربین با کیفیت بالا، یکی را انتخاب کنید، اما این بدان معنا نیست که ردمی نوت ۸ پرو دارای سخت افزار ضعیفی بوده یا این که می ۹ لایت دارای سنسورهای ضعیفی است؛ در حقیقت یک نوع احساس رقابت به کاربران می‌دهد و نظر اول و آخر هم قطعا توسط کاربران گرفته خواهد شد، شما کدام یک را انتخاب می‌کنید؟   منبع: گوشـی سنتـر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود