ویژگی های گوشی آنر وی ۳۰ و آنر وی ۳۰ پرو (Honor V30 – V30 Pro)

0 3,806

گوشی آنر وی ۳۰ و وی ۳۰ پرو توسط شرکت آنر معرفی شدند. ما در این بخش قصد داریم مشخصات فنی گوشی Honor V30 و Honor V30 Pro را مورد بررسی قرار دهیم.

شرکت آنر که به عنوان زیر مجموعه غول تکنولوژی چین، یعنی هواوی هم به حساب می‌آید از جدیدترین گوشی هوشمند خود با نام آنر وی ۳۰ (Honor V30) و آنر وی ۳۰ پرو (Honor V30 Pro) رونمایی به عمل آورده است. لازم به ذکر است که این دو گوشی با نام های Vera 30 و View 30 در سراسر جهان عرضه خواهد شد. ما در این مقاله قصد داریم بدون هدر دادن وقت به نقد و بررسی گوشی آنر وی ۳۰ و وی ۳۰ پرو بپردازیم.

آنر وی ۳۰ – Honor V30

هنگامی که کاربران قصد خرید گوشی جدیدی دارند، ابتدا نگاهشان به صفحه نمایش و ویژگی های ظاهری خواهد افتاد و شرکت آنر توانسته با در نظر گرفتن این موضوع، گوشی هوشمند بسیار زیبا و جذابی را طراحی و تولید کند. یکی از ویژگی های ظاهری آنر وی ۳۰ را می‌توان نمایشگر بدون حاشیه آن دانست، البته خبری هم از ناچ نیست و شاهد یک حفره روی صفحه نمایش هستیم، اما منظور ما یک حفره دایره‌ای شکل نبوده و دلیل آن هم وجود دو سنسور سلفی است.

گوشی Honor V30 با وزن ۲۱۳ گرم مجهز به نمایشگر ۶٫۵۷ اینچ IPS LCD با وضوح ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل و نسبت ابعاد تصویر ۲۰:۹ می‌باشد، همچنین نسبت نمایشگر به بدنه آن هم در حدود ۸۴٫۹ درصد است. همانطور که می‌دانید، وجود یک محافظ صفحه نمایش برای گوشی های هوشمند ضروری بوده و در آنر وی ۳۰ وجود دارد، اما پیشنهاد می‌کنیم که یک محافظ صفحه نمایش دیگر هم به صورت جداگانه خریداری و نصب کنید.

گوشی آنر وی 30

در حال حاضر شرکت هواوی تحت شدیدترین تحریم های ایالات متحده آمریکا قرار دارد، اما به نظر می‌رسد در آینده نزدیک خبرهای خوشی مبنی بر رفع تدریجی تحریم‌ها خواهیم شنید، زیرا هم اکنون مایکروسافت موفق شد مجوز همکاری خود با غول تکنولوژی چین را دریافت کند که این موضوع می‌تواند نویددهنده آینده‌ای درخشان باشد. بعید به نظر می‌رسد مدیران ارشد هواوی از این تحریم ها درس نگرفته باشند و قطعا شاهد تلاش برای خودکفایی در زمینه سیستم عامل و حتی تولید سایر سخت افزارها خواهیم بود.

شرکت آنر برای گوشی جدید خود از رابط کاربری EMUI 10 که مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۱۰ می‌باشد، استفاده کرده است، اما امکان ارائه خدمات و سرویس های گوگل را ندارد.

مشخصات سخت افزار گوشی هواوی آنر وی ۳۰

گوشی آنر وی 30

شرکت هواوی به تازگی از جدیدترین تراشه قدرتمند خود، یعنی کایرین ۹۹۰ رونمایی کرد و هم اکنون شاهد به کارگیری آن در آنر وی ۳۰ هستیم، اما این تراشه با یک تفاوت کوچک در آنر وی ۳۰ پرو قرار دارد. همانطور که گفته شد آنر وی ۳۰ مجهز به تراشه هشت هسته‌ای کایرین ۹۹۰ (تراشه ۷ نانومتر) بوده و در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP16 می‌تواند نیاز کاربران را به خوبی رفع کند.

توجه داشته باشید که گوشی های جدید آنر مجهز به GPU Turbo و Kirin Gaming+ 2.0 می‌باشند که می‌توانند در کنار تراشه و پردازنده گرافیکی قدرتمند، بازی های بسیار سنگین اندروید را اجرا کنند. علاقه‌مندان به دنیای گیم باید بدانند که کوچک‌ترین مشکلی در اجرای بازی و نمایش حداکثر جزئیات گرافیکی را تجربه نخواهند کرد.

شرکت آنر سعی کرده گوشی Honor V30 و V30 Pro را در چند حالت مختلف عرضه کند. بر اساس اطلاعات موجود، گوشی آنر وی ۳۰ در دو مدل مختلف و بر اساس تفاوت در میزان رم عرضه خواهد شد که عبارتند از:

  • ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی = ۴۷۰ دلار
  • ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی = ۵۲۵ دلار

نکته: گوشی آنر وی ۳۰ فاقد خشاب کارت حافظه جانبی بوده که همین مسئله می‌تواند نظر کاربران را تا حد زیادی تغییر دهد، اما در هر صورت تصمیمی است که گرفته شده و نمی‌توان آن را تغییر داد.

آیا عملکرد دوربین Honor V30 مناسب است؟

گوشی آنر وی 30

یکی از بخش های مهم گوشی Honor V30 را می‌توان دوربین دانست، علی‌الخصوص ظاهر جذاب ماژول سنسورهای بخش عقب که طراحی جالب و بزرگی دارد. گوشی جدید آنر در بخش عقب مجهز به سنسور اصلی ۴۰ مگاپیکسل سونی IMX600 و گشودگی دیافراگم f/1.8، سنسور ۸ مگاپیکسل تله فوتو با گشودگی دیافراگم f/2.4 و زوم اپتیکال ۳x به همراه سنسور ۸ مگاپیکسل اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.4 می‌باشد. همچنین شاهد قرارگیری یک فلاش ال ای دی در سمت راست سنسورها و درون ماژول هستیم، البته جایگاه آن در کنار بالاترین سنسور است.

بر اساس اطلاعات موجود، دوربین Honor V30 از لایو فوکوس، اسلوموشن، HDR، پانوراما و سایر ویژگی‌های مهم برخوردار است. اگر بخواهیم نگاهی به بخش دوربین سلفی داشته باشیم، قطعا با دیدن دوربین دوگانه ۳۲ مگاپیکسل و ۸ مگاپیکسل اولترا واید در یک ماژول بیضی شکل، شگفت‌زده خواهید شد. توجه داشته باشید که وجود سنسور اولترا واید در بخش سلفی می‌تواند به کاربران در ثبت تصاویر جذاب و باکیفیت، کمک بسیار زیادی کند.
گوشی آنر وی 30
در مجموع می‌توان گفت شرکت آنر برای گوشی های جدید سری وی ۳۰ از سنسورهای باکیفیت و قدرتمندی استفاده کرده که می‌توانند در ثبت تصاویر باکیفیت، عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی داشته باشند.

مشخصات باتری و سایر ویژگی ها

گوشی هوشمند آنر وی ۳۰ مجهز به باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بوده و از فناوری شارژ سریع سیمی ۴۰ وات هم پشتیبانی می‌کند؛ شما می‌توانید باتری گوشی آنر وی ۳۰ را ظرف مدت زمان ۳۰ دقیقه از صفر به ۷۰ درصد برسانید. یکی از ویژگی های مهم امنیتی گوشی آنر وی ۳۰ را می‌توان مجهز بودن به حسگر اثر انگشت دانست که در بخش کناری گوشی قرار دارد و می‌تواند به سرعت اثر انگشت کاربران را تشخیص دهد، همچنین دارای قابلیت Face Unlock بوده که البته ما استفاده از این ویژگی را پیشنهاد نمی‌کنیم، زیرا احتمال خطا در فناوری تشخیص چهره برای تمام گوشی های هوشمند وجود دارد و هنوز به طور کامل رفع نشده است.

سایر ویژگی های گوشی آنر وی ۳۰ :

  • قابلیت حذف نویز با میکروفون اختصاصی
  • وای فای
  • نسخه ۵٫۱ بلوتوث
  • پشتیبانی از OTG
  • NFC

نکته مهم: توجه داشته باشید که گوشی هوشمند آنر وی ۳۰ فاقد جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری و رادیو می‌باشد.

گوشی آنر وی 30
گوشی آنر وی ۳۰ در رنگ‌های آبی (Ocean Blue)، مشکی (Galaxy Black)، نارنجی (Sunrise Orange) و Icelandic Frost عرضه خواهد شد که هر کدام از آن‌ها به راحتی می‌توانند نظر کاربران مختلف را جلب نمایند.

آنر وی ۳۰ پرو – Honor V30 Pro

بر اساس اطلاعات موجود، اختلاف زیادی میان مدل اصلی و پیشرفته وجود ندارد. گوشی آنر وی ۳۰ پرو با ۲۰۶ گرم وزن، سبک‌تر از آنر وی ۳۰ بوده و شاهد شباهت‌های زیادی در بخش ظاهری هستیم. یکی از تفاوت‌های مدل اصلی و پیشرفته را می‌توان تراشه عنوان کرد؛ آنر وی ۳۰ پرو مجهز به تراشه کایرین ۹۹۰ (تراشه ۷ نانومتر پلاس) بوده و این در حالی‌ست که آنر وی ۳۰ مجهز به تراشه ۷ نانومتر کایرین ۹۹۰ است.

گوشی پیشرفته آنر وی ۳۰ پرو در دو مدل با ۸ گیگابایت رم ثابت و فضای ذخیره سازی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت عرضه خواهد شد که به ترتیب با قیمت ۵۵۵ و ۶۰۰ دلار در دسترس قرار خواهند گرفت.

یکی دیگر از تفاوت‌های Honor V30 Pro و V30 را می‌توان در سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید دانست و باید بدانید که ما در مدل پایه شاهد سنسور ۸ مگاپیکسلی اولترا واید هستیم، همچنین دیافراگم سنسور ۴۰ مگاپیکسل در آنر وی ۳۰ پرو هم f/1.6 بوده که نسبت به f/1.8 آنر وی ۳۰، سریع‌تر است.

اختلاف اندکی میان ظرفیت باتری این دو گوشی وجود دارد و ما شاهد باتری ۴۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در Honor V30 Pro هستیم که در کنار شارژ سیمی ۴۰ وات از فناوری شارژ بیسیم ۲۷ وات بهره‌مند است.

منبع: گوشـی سنتـر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود