برنامه های پیش فرض اندروید در گوشی هواوی میت ۲۰ پرو برخلاف میت ۳۰ پرو

0 3,813

شرکت هواوی بیان کرد که گوشی هواوی میت ۲۰ پرو با برنامه های پیشفرض اندروید روانه بازار می شود. درحالی که هواوی میت ۳۰ پرو این برنامه ها رو ندارد.

آخرین پرچمدار هواوی، یعنی هواوی میت ۳۰ با نسخه منبع باز اندروید اجرا می ­شوند و نمی­ توانند از برنامه­ های اصلی گوگل مانند Search ،mail، نقشه، پلی استور و یوتیوب استفاده کنند.

دلیل این است که شرکت هواوی در ماه مه در لیست تحریم بازرگانی ایالات متحده قرار گرفت، و در نتیجه تولیدات این شرکت مجاز به دسترسی به برنامه­های تولید شده در ایلات متحده نیستند.

این بدین معناست که که مجوز نصب Google Play Android را روی گوشی­ های خود ندارد. فروش گوشی­های Mate 30 و Mate 30 Pro در خارج از چین با چیزی که در سال گذشته حدود ۳۰۰ میلیون برای سال ۲۰۱۹ تخمین زده شد فاصله دارد و این رقم کاهش خواهد داشت.

هواوی میت ۲۰ پرو با برنامه های پیشفرض گوگل می آید

هواوی سال گذشته پرفروش­ترین فروشنده گوشی­های هوشمند در جهان بود، اما به نظر می­رسد که از این پس باید بعد از سامسونگ و اپل در رده سوم جدول فروش قرار گیرد. در نیمه اول سال ۲۰۱۹ هواوی توانست ۱۱۸ میلیون دستگاه به فروش برساند و بعد از سامسونگ قرار گیرد.
هواوی میت 20 - گوشی هواوی میت 20 پرو چیزی دارد که صاحبان هواوی میت 30 پرو آرزوی آن را دارند
در حالی که شرکت هواوی در حال تولید میت ۳۰ پرو با سیستم عامل اندروید (open-source Android) است، آخر هفته گذشته هواوی میت ۲۰ پرو | Mate 20 Pro با اندروید ۱۰ به روزرسانی شد. هر تلفنی که قبل از لیست Entity list 16th تولید شده می ­تواند از نرم ­افزارها و قطعات آمریکایی استفاده کند. طبق این قانون نسخه Mate 20 در هلند با اندروید ۱۰ به روزرسانی شد.

خلاصه ای از مشخصات Huawei Mate 20 Pro

  • صفحه نمایش: ۶٫۴″ ۱۴۴۰ x 3120 pixels
  • دوربین: ۴۰ MP / 24 MP front
  • پردازنده: HiSilicon Kirin, Octa-core, 2600 MHz
  • حافظه: ۱۲۸ GB + Nano Memory (NM)
  • توان باتری: ۴۲۰۰ mAh

هواوی میت ۲۰ پرو | Mate 20 Pro همچنان یک گوشی کامل است که به تمام نرم­ افزارهای اندروید دسترسی کامل دارد.

به عنوان مثال در اندروید ۹، فشار دادن دکمه صفحه اصلی کاربران را به صفحه اصلی منتقل می­ کند، اگر کلید را تا نیمه صفحه نمایش حرکت دهید می­ توانید برنامه­های باز را ببینید و دکمه عقب باعث می­شود کاربران صفحه قبلی را ببینند. در اندروید ۱۰ این دکمه دایره­ای شکل از بین رفته است، با کشیدن انگشت از پایین صفحه در هر برنامه­ای که باشید به صفحه اصلی منتقل می­ شوید، با کشیدن صفحه به بالا اما تا نیمه صفحه نمایش، برنامه­ های باز را می بینید.

همچنین با کشیدن انگشت از لبه سمت راست به لبه سمت چپ و یا برعکس، کاربران را به صفحه قبلی هدایت می­کند.

مشخصات گوشی میت ۲۰ پرو

گوشی Mate 20 Pro با داشتن صفحه نمایش ۴/۶ اینچی AMOLED که دارای رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ و نسبت ابعاد ۹ : ۵/۱۹  است، یک گوشی کاملا قابل استفاده است. با استفاده از چیپ سِت Kirin ۹۸۰ (تولید شده توسط TSMC با استفاده از فرایند  ۷nm)، سه حافظه ۶ و ۱۲۸ گیگابایت، ۸ و ۱۲۸ گیگابایت، و ۸ و ۲۵۶ گیگابایت دارد.

دوربین گوشی هواوی میت ۲۰ پرو

این گوشی مجهز به یک دوربین سه گانه در پشت( ۴۰ مگاپیکسل عریض و ۸ مگاپیکسل Telephoto با بزرگنمایی نوری ۳ برابر و ۲۰ مگاپیکسل فوق عریض است). در قسمت جلویی هم یک دوربین سلفی ۲۴ مگاپیکسلی قراردارد. همچنین این گوشی سال گذشته با یک شارژ بی سیم معرفی شد.

چین و ایالات متحده به تازگی به توافقی تجاری رسیده­اند، البته همچنان از هواوی حرفی گفته نشده است. هر معامله­ای ممکن است منجر به حذف این شرکت از لیست شرکت­های تحریم شده، شود. در صورتی که این اتفاق بیفتد، ریچارد یو، رئیس بخش تولید این شرکت، عنوان کرده که به روزرسانی با Google Play Android به سرعت برای Mate 30 Pro انجام خواهد شد. البته این موضوع فعلا آرزویی بیش نیست.

منبع: عصـر آی تی

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود