آموزش آپدیت دستی مرورگر گوگل کروم

0 184

مرورگر گوگل کروم (Google Chrome) از محبوبیت بالایی در میان کاربران برخوردار است. ما قصد داریم روش ساده آپدیت دستی مرورگر گوگل کروم را به شما نشان دهیم.

یکی از ویژگی‌های گوگل کروم را می‌توان قابلیت بروزرسانی خودکار آن دانست؛ این بدان معنا است که کاربران هرگز نگران این مسئله که آخرین نسخه کروم را اجرا می‌کنند یا خیر، نیستند، زیرا گوگل کروم به طور خودکار آخرین ورژن را دانلود و نصب می‌کند. با این حال، در صورتی که رایانه یا مرورگر موفق به دریافت ورژن جدید مرورگر کروم نشده‌اند، نگران بروزرسانی گوگل کروم نباشید، زیرا این بروزرسانی به صورت دستی هم قابل انجام است. هدف از نوشتن این مقاله آموزش آپدیت دستی مرورگر گوگل کروم است.

آیا فایل آپدیت در دسترس قرار دارد؟

آپدیت مرورگر گوگل کروم برای فهمیدن موجود بودن فایل بروزرسانی برای گوگل کروم ، باید مرورگر خود را باز کرده و در گوشه سمت راست بالای مرورگر، به نماد سه نقطه کنار عکس نمایه خود نگاه کنید. در صورتی که آپدیت معلقی وجود داشته باشد که هنوز انجام نشده است، نماد سه نقطه به صورت رنگی نمایش داده می‌شود که هر رنگ بیانگر یک وضعیت متفاوت است.

سبز: این رنگ بدان معناست که بروزرسانی کمتر از ۲ روز قبل منتشر شده است.

نارنجی: این بروزرسانی حدود ۴ روز قبل منتشر شده است.

قرمز: این بروزرسانی حداقل یک هفته قبل منتشر شده است.

روش آپدیت دستی مرورگر گوگل کروم

با فرض این که فایل آپدیت برای دانلود وجود داشته باشد، روی نماد کنار عکس پروفایل خود در قسمت بالای سمت راست مرورگر که به صورت سه نقطه عمودی ظاهر شده است، کلیک کرده و از آن جا روی Update Google Chrome کلیک کنید. توجه داشته باشید، در صورتی که آخرین نسخه گوگل کروم در رایانه شما بارگیری شده باشد، این گزینه در دسترس نخواهد بود. در این قسمت بر روی گزینه Relaunch کلیک کرده تا با انجام این کار، مرورگر به طور مجدد راه‌اندازی شده و تنظیمات انجام شود.

پیدا کردن ورژن مرورگر کروم

آپدیت مرورگر گوگل کروم اگر قصد دارید نسبت به داشتن آخرین بروزرسانی گوگل کروم اطمینان حاصل کنید، باید روی نماد سه نقطه کنار عکس نمایه خود کلیک کرده و از لیست باز شده بر روی Help و سپس About Google Chrome کلیک کنید. در این قسمت، اطلاعاتی درباره آخرین نسخه مرورگر کروم به شما نمایش داده خواهد شد.

آپدیت مرورگر گوگل کروم توجه داشته باشید که بروزرسانی مداوم نرم افزارهایی که از آن‌ها استفاده می‌کنید، بسیار مهم است، زیرا دلیل انتشار نسخه جدید آن‌ها این است که اشکالات موجود برطرف شده و امکان سوء استفاده‌های احتمالی هم از بین خواهند رفت. این مسئله به نوبه خود به شما کمک می‌کند هنگام استفاده از مرورگر، محیطی امن داشته باشید.

منبع: گوشـی سنتـر
شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود