ویژگی های شیائومی Redmi 8

1 5,711

گوشی شیائومی Redmi 8 با قیمت مقرون به صرفه و در دو مدل متفاوت معرفی شد. ما با نقد و بررسی مشخصات فنی و ظاهری Xiaomi Redmi 8 همراه شما خواهیم بود.

شرکت شیائومی از جدیدترین گوشی هوشمند خود با نام Xiaomi Redmi 8 رونمایی کرد. از مدتی قبل شایعاتی پیرامون معرفی یک گوشی ارزان قیمت جدید با مشخصات قابل توجه منتشر شده بود و به نظر می‌رسد که به واقعیت تبدیل شده است. ما در این مقاله قصد داریم گوشی جدید شیائومی Redmi 8 را مورد بررسی قرار دهیم. بدون تردید کسانی که قصد خرید یک گوشی جدید ارزان قیمت را دارند، با مطالعه بررسی Redmi 8 ، قطعا به این گوشی علاقه‌مند خواهند شد.

شیائومی ردمی ۸ – Xiaomi Redmi 8

گوشی شیائومی ردمی 8

دوستان عزیز، شرکت شیائومی توانسته در زمینه طراحی و تولید گوشی های هوشمند ارزان قیمت، موفقیت‌های قابل توجهی به دست آورد و به یک رقیب جدی برای هواوی و سایر برندهای مطرح همانند سامسونگ تبدیل شود، اما آیا گوشی های ارزان قیمت شیائومی، کیفیت خوبی دارند؟ با این که گوشی های مقرون به صرفه را نمی‌توان دارای امکانات زیادی دانست، اما شیائومی سعی کرده تعادل را میان مشخصات و قیمت دستگاه حفظ کند.

گوشی هوشمند جدید شیائومی Redmi 8 با یک ظاهر جدیدتر نسبت به سایر مدل‌هایی که اخیرا مشاهده کرده‌ایم، معرفی شده است. این دستگاه دارای طراحی ناچ نسبتا بزرگی بوده که محل قرارگیری سنسور سلفی می‌باشد، اما در کنار حاشیه کم اطراف گوشی، یک بخش از فرم گوشی هم در قسمت پایین قابل مشاهده بوده که آرم Redmi روی آن نقش بسته است.

شیائومی ردمی ۸ با وزن ۱۸۸ گرم، مجهز به نمایشگر ۶٫۲ اینچ IPS LCD با وضوح ۷۲۰×۱۵۲۰ پیکسل و نسبت ابعاد تصویر ۹:۱۹ می‌باشد، همچنین نسبت نمایشگر به بدنه آن هم در حدود ۸۱٫۸ درصد اعلام شده که قابل قبول به نظر می‌رسد و در مقایسه با سایر گوشی های هوشمند، حرف زیادی برای گفتن دارد. افرادی که علاقه‌مند به داشتن یک گوشی با سایز صفحه نمایش بزرگ در کنار قیمت مناسب هستند، می‌توانند ردمی ۸ را به عنوان یک گزینه جدی در نظر داشته باشند. یکی از ویژگی‌های گوشی جدید شیائومی را می‌توان داشتن محافظ صفحه نمایش کورنینگ گوریلا گلس ۵ دانست که می‌تواند در برابر حوادث احتمالی از گوشی محافظت به عمل آورد.

شیائومی ردمی 8

ظاهر این گوشی هوشمند با طراحی و دقت خاصی همراه بوده و اوج زیبایی آن را می‌توان در بخش عقب دستگاه دانست که در ادامه مورد بحث قرار خواهیم داد، اما شاید برخی کاربران نسبت به لوگوی Redmi موجود در قسمت پایین صفحه نمایش گلایه داشته باشند که امری طبیعی به نظر می‌رسد، اما اگر این لوگو تعبیه نمی‌شد، تفاوت این دستگاه با سایر دستگاه‌ها که ظاهر مشابهی دارند، چه بود و چگونه می‌توانست جلب توجه کند؟ ما می‌توانیم بگوییم که این نوع طراحی می‌تواند نظر مثبت کاربران را به سوی خود جلب کند.

گوشی Redmi 8 دارای رابط کاربری MUIU 9 بوده که مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۹ پای می‌باشد. بد نیست بدانید که امکان مجهز شدن این دستگاه به سیستم عامل اندروید ۱۰ هم وجود دارد، اما باید منتظر تصمیمات شرکت شیائومی بود و احتمالا در آینده، خبرهای خوبی شنیده خواهد شد. همانطور که می‌دانید، انتشار فایل آپدیت سیستم عامل جدید اندروید توسط کمپانی و در طول یک برنامه‌ریزی بلند مدت انجام خواهد شد.

مشخصات سخت افزاری Xiaomi Redmi 8

بررسی شیائومی Redmi 8

گوشی جدید شیائومی در زمینه سخت افزار هم شرایط خوبی دارد و می‌توان گفت که فراتر از یک گوشی ارزان قیمت به نظر می‌رسد. ما شاهد قرارگیری تراشه هشته هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون ۴۳۹ (تراشه ۱۲ نانومتر) هستیم که در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 505، می‌تواند خدمات بسیار خوبی را به کاربران ارائه دهد. توجه داشته باشید که نباید انتظار اجرای بازی های سنگین اندروید را بدون کاهش کیفیت داشته باشید، اما احتمالا از اکثر بازی های اندروید با نهایت کیفیت و جزئیات گرافیکی پشتیبانی خواهد کرد.

بد نیست بدانید که این گوشی جدید در دو مدل مختلف و بر اساس تفاوت در میزان رم و حافظه ذخیره‌سازی عرضه می‌شود، از جمله:

  • ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی

شیائومی Redmi 8 مجهز به خشاب کارت حافظه جانبی مجزا بوده که امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی تا ۵۱۲ گیگابایت را فراهم می‌کند.

عملکرد دوربین گوشی شیائومی ردمی ۸

دوربین گوشی شیائومی ردمی 8

گوشی مقرون به صرفه شیائومی مجهز به دوربین دوگانه بوده که در مرکز بخش عقب به صورت عمودی قرار گرفته‌اند. توجه داشته باشید که شیوه قرارگیری فلاش ال ای دی، سنسورهای دوربین، حسگر اثر انگشت و در نهایت آرم Redmi در مرکز و به صورت متوالی باعث شده جذابیت گوشی شیائومی ردمی ۸ تا حد زیادی افزایش پیدا کند.

این دستگاه در بخش عقب مجهز به سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/1.8 و سنسور ۲ مگاپیکسل سنجش عمق می‌باشد. همچنین از قابلیت HDR و پانوراما هم پشتیبانی می‌کند. علاقه‌مندان به تصاویر سلفی هم در بخش جلو می‌توانند از سنسور ۸ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.0 که از ویژگی HDR هم پشتیبانی می‌کند، استفاده کنند.

در مجموع می‌توان عملکرد دوربین های عقب و جلوی Xiaomi Redmi 8 را قابل قبول دانست، زیرا با در نظر گرفتن قیمت پایین دستگاه، امتیاز بالایی به حساب می‌آیند.

نمونه تصاویر ثبت شده با دوربین گوشی شیائومی ردمی ۸:

مشخصات باتری و سایر ویژگی‌ها

گوشی Xiaomi Redmi 8 قدرت خود را از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دریافت می‌کند، همچنین شاهد پشتیبانی آن از فناوری شارژ سریع ۱۸ وات هم هستیم، اما نکته جالب را می‌توان آداپتور ۱۰ وات دانست که در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت؛ در حقیقت هنگام بازگشایی جعبه با آداپتور ۱۰ وات مواجه خواهید شد. همانطور که در قسمت قبل هم گفته شد، این گوشی مجهز به حسگر اثر انگشت بوده که سرعت بالای تشخیص آن، می‌تواند نظرات زیادی را به خود جلب کند، همچنین در زمینه امنیت و در کنار حسگر اثر انگشت، از قابلیت AI Face Unlock هم پشتیبانی می‌کند.

حسگر اثر انگشت گوشی شیائومی ردمی 8

سایر ویژگی‌های شیائومی ردمی ۸ را می‌توان موارد زیر دانست:

  • وای فای
  • نسخه ۴٫۲ بلوتوث
  • جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری
  • Wireless FM Radio
  • پشتیبانی از OTG

گوشی جدید شیائومی در چهار رنگ متنوع مشکی (Onyx Black)، قرمز (Ruby Red) و آبی (Sapphire Blue) در دسترس قرار خواهد گرفت و قیمت آن برای مدل ۳ گیگابایت رم در حدود ۱۱۲ دلار بوده و این در حالی‌ست که باید برای مدل ۴ گیگابایت رم، چیزی در حدود ۱۲۶ دلار پرداخت کرد.

در صورتی که تصمیم به خرید یک گوشی هوشمند ارزان قیمت جدید با ظاهر و مشخصات فنی قابل قبول را دارید، بد نیست گوشی شیائومی ردمی ۸ را در فهرست خود قرار دهید.   منبع: گوشـی سنتـر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
1 نظر
  1. 8 می‌گوید

    با سلام من این گوشی رو دارم و ازش راضی هستم اما رنگ onyx black این گوشی که من دارم بسیار زیبا تر و خوش رنگ تر از این عکسی هست که توی سایتتون قرار دادید . میشه گفت ترکیبی از طوسی مشکی و سرمه ای هست و فوق العاده جذاب.

نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود