ویژگی های گوشی سامسونگ A71

0 20,228

قیمت گوشی A71 ⚡️ در معتبرترین فروشگاه های اینترنتی، مشخصات فنی سامسونگ A71 و مقایسه آن با رقبا، عکس ها، نظرات و بررسی تخصصی گوشی سامسونگ A71 در این صفحه ببینید.

گوشی سامسونگ A71 توسط شرکت سامسونگ معرفی شد. گوشی جدید سامسونگ دارای مشخصات فنی بالایی بوده و قصد داریم با بررسی سامسونگ A71 همراه شما باشیم.

غول تکنولوژی کره جنوبی و جهان، چند روز قبل از دو گوشی میان‌رده سری Galaxy A 2020 با نام‌های گلکسی ای ۵۱ (Galaxy A51) و گلکسی ای ۷۱ (Galaxy A71) رونمایی به عمل آورد. ما در وب سایت گوشی سنتر ابتدا سراغ بررسی مدل جانشین گلکسی ای ۵۰ رفتیم و هم اکنون قصد داریم مشخصات فنی گوشی سامسونگ A71 را مورد نقد و بررسی قرار دهیم. اینطور که پیداست، این دو گوشی توانسته‌اند بار دیگر نام سامسونگ را بر سر زبان‌ها بیاورند؛ با ما همراه باشید.

طراحی و نمایشگر سامسونگ A71

سامسونگ A71 - 2

بر اساس اطلاعات موجود، انتظار می‌رود در ماه جاری میلادی شاهد معرفی گوشی جدید سامسونگ باشیم، اما برخی شایعات هم از احتمال عرضه آن در نخستین ماه سال ۲۰۲۰ میلادی صحبت کرده‌اند که با قاطعیت نمی‌توانیم هر دو مورد را تایید کنیم.

گوشی جدید سامسونگ همانند مدل Galaxy A51 دارای حاشیه بسیار کمی بوده و فاقد طراحی ناچ است، اما مشابه گوشی گلکسی نوت ۱۰ دارای حفره روی صفحه نمایش است. این حفره در مرکز نمایشگر قرار گرفته و توانسته جذابیت و خاص بودن دستگاه را در نظر کاربران افزایش دهد. باید توجه داشته باشید که این امکانات در یک گوشی میان رده قرار دارد، نه مدل‌های پرچمدار که تا مدتی قبل باید برای داشتن آن‌ها هزینه‌های زیادی پرداخت می‌شد.

همانطور که می‌دانید، نگاه اول کاربران به یک گوشی می‌تواند تعیین‌کننده باشد که آیا تمایل به خرید دارند یا خیر و به همین علت، اکثر شرکت‌ها سعی می‌کنند توجه زیادی به ظاهر گوشی هوشمند داشته باشند که سامسونگ هم از این قاعده مستثنی نیست. با این که ظاهر اکثر گوشی های هوشمند سامسونگ دارای شباهت‌هایی به هم هستند، اما این دو گوشی جدید به دلیل ماژول دوربین L شکل بخش عقب و حفره روی صفحه نمایش توانسته تفاوت‌هایی در زمینه طراحی گوشی های میان رده ایجاد کند. قطعا این شرکت می‌تواند موفقیت‌های زیادی را به دست آورد.

گلکسی ای 71

گوشی جدید سامسونگ با وزن ۱۷۹ گرم و بدنه‌ای از جنس پلاستیک باکیفیت، مجهز به صفحه نمایش سوپر آمولد ۶٫۷ اینچ با وضوح ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل و نسبت ابعاد تصویر ۲۰:۹ می‌باشد. همچنین نباید از نسبت نمایشگر به بدنه ۸۷٫۲ درصد آن هم غافل شوید.

شرکت سامسونگ برای گوشی جدید خود از محافظ صفحه نمایش کورنینگ گوریلا گلس ۳ استفاده کرده که به خوبی می‌تواند در برابر آسیب‌های جانبی احتمالی از نمایشگر محافظت به عمل آورد. باز هم تاکید می‌کنیم به این محافظ نمایشگر رضایت ندهید و برای راحت کردن خیال خود، یک محافظ دیگر هم تهیه و نصب کنید.

نکته: برخی شایعات مدعی هستند که نصب یک محافظ گلس دیگر می‌تواند باعث کند شدن و عدم عملکرد بالای شناسایی لمس توسط نمایشگر شود؛ اینطور نیست و تست‌های انجام شده چیز دیگری را نشان می‌دهد، بنابراین جایی برای نگرانی وجود ندارد.

شرکت سامسونگ دارای رابط کاربری اختصاصی خود، یعنی One UI 2 در این گوشی بوده که مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۱۰ است. در حقیقت کاربران می‌توانند با خیال آسوده نسخه پایدار اندروید ۱۰ را در گوشی میان رده سامسونگ A71 استفاده نمایند، همچنین جدیدترین فایل‌های بروزرسانی امنیتی را هم خواهند داشت.

سخت افزار گوشی سامسونگ A71

گلکسی ای 71

گوشی جدید سامسونگ در زمینه سخت افزار هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و ما شاهد قرارگیری تراشه هشت هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون ۷۳۰ (تراشه ۸ نانومتر) هستیم. این چیپست در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 618 می‌تواند قدرت بسیار زیادی را در اختیار کاربران قرار دهد.

اکثر گیمرها نگرانی زیادی درباره خرید گوشی های هوشمند دارند که بتواند جدیدترین بازی های موبایل را با نهایت جزئیات گرافیکی اجرا کنند. نگران نباشید، گلکسی ای ۷۱ می‌تواند به خوبی تمام بازی های جدید موبایل با دیتای سنگین را پشتیبانی و با سرعت بالا اجرا کند.

اینطور که پیداست، گوشی جدید سامسونگ در دو مدل مختلف بر اساس تفاوت در میزان رم و با حافظه ذخیره‌سازی داخلی ثایت عرضه خواهد شد، از جمله:

  • ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی

نکته: توجه داشته باشید که این دستگاه مجهز به خشاب کارت حافظه جانبی بوده و می‌توانید با یک حافظه جانبی میکرو اس دی، حافظه ذخیره‌سازی دستگاه را ۱ ترابایت دیگر هم افزایش دهید.

عملکرد دوربین گوشی گلکسی A71

گلکسی ای 71

اگر بخواهیم یکی از بخش‌های مهم گوشی های هوشمند را معرفی کنیم، قطعا دوربین در جایگاه بدی قرار ندارد و اکثر کاربران توجه ویژه‌ای به آن دارند، مگر کسانی که هیچ علاقه‌ای به ثبت تصاویر نداشته باشند.

بر اساس اطلاعات موجود، گوشی جدید Galaxy A71 دارای دوربین چهارگانه با سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/1.8، سنسور ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.2، سنسور ۵ مگاپیکسل ماکرو با گشودگی دیافراگم ۲٫۴ و سنسور ۵ مگاپیکسل سنجش عمق با گشودگی دیافراگم f/2.2 می‌باشد.

وجود دو سنسور ماکرو و سنجش عمق در کنار هم، می‌توانند باعث ثبت تصاویر باکیفیت از فاصله نزدیک شود. توجه داشته باشید که دوربین گوشی گلکسی ای ۷۱ از قابلیت‌هایی همانند لایو فوکوس (Live Focus)، پانوراما، HDR، اسلوموشن و سایر ویژگی‌های مطرح که برای کاربران اهمیت زیادی دارد، پشتیبانی خواهد کرد. لازم به ذکر است هر چهار سنسور در یک ماژول جدید L شکل که در سمت چپ بخش عقب قرار دارند، جای گرفته‌اند، همچنین فلاش ال ای دی هم درون ماژول دوربین قرار دارد.

سنسور سلفی گوشی گلکسی ای ۷۱ هم می‌تواند نظرات کاربران زیادی را به خود جلب کند. اینطور که پیداست، یک سنسور سلفی ۳۲ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2 و پشتیبانی از HDR در حفره روی نمایشگر دستگاه قرار دارد و کاربران می‌توانند تصاویر باکیفیت خوبی را با گوشی میان رده ۲۰۲۰ سامسونگ ثبت نمایند.

نمونه تصاویر گرفته شده با گوشی سامسونگ A71 :

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود