قدم به قدم تا رسیدن به شکمی هشت تکه

0 3,872

تامین آب مورد نیاز بدن ممکن است به تقویت سوخت و ساز نیز کمک کند که چربی سوزی بیشتر را در قسمت شکم را موجب شده و به ظاهر شدن عضلات شکم کمک می کند.

اگر جزء علاقه مندان به داشتن شکمی هشت تکه هستید بهتر است بدانید تلاش زیادی باید برای رسیدن به این فرم از شکم باید بکنید. این عضو از بدن غالبا محل تجمع چربی هاست که با رژیم غذایی و در پیش گرفتن ورزش های موثر می توانید این چربی های موضعی را از بین ببرید و به شکمی خوش فرم و عضله ای دست پیدا کنید. پرورش عضلات شکم کار آسانی نخواهد بود و نیازمند تلاش و پشتکار توسط افراد علاقه مند خواهد بود.

بعضی از افراد، بشدت می‌خواهند که عضلات شکمشان را پرورش دهند و شکم شش تکه شان را آشکار کنند. در شرایط عادی، با نظم و انضباط و تعهد زیادی می‌توانید به نتیجه برسید. اما برای اینکه رویای داشتن عضلات شش تکه در یک ماه به واقعیت تبدیل شود، کارهای بیشتری لازم است.

مراحل مختلفی را تا رسیدن به شکم هشت تکه باید بگذرانید تا بتوانید آنچه را که می خواهید به دست بیاورید، خورد و خوراک و تغذیه افراد ورزشکار در پرورش عضلات آن ها بسیار پر اهمیت است پس سعی کنید رژیم توصیه شده توسط مربی خود را فراموش نکنیدو طبق دستورات وی پیش بروید مطمئن باشید وقتی به نتیجه رسیدید به نتیجه مطلوبی دست خواهید یافت.

قدم اول برای شکمی هشت تکه

رژیم غذاییتان را پاکسازی کنید. وقتی که می‌خواهید در یک ماه، عضلات شش تکه داشته باشید، رژیم غذایی یک عامل مهم بشمار می‌آید. از مصرف غذاهای سرخ شده، فراوری شده، تصفیه شده و غذاهایی که دارای چربی اشباع بالا هستند پرهیز کنید.

بجای آنها، غذاهایی که بطور طبیعی سرشار از فیبر هستند و چربی کمی دارند مصرف کنید. مانند گوشت بدون چربی، لبنیات کم چرب، غلات کامل، میوه‌ها، سبزیجات، دانه‌ها، آجیل، و حبوبات.

قدم دوم برای شکمی هشت تکه

از مصرف مایعات پر کالری اجتناب کنید. اگر می‌خواهید که در یک ماه به عضلات شش تکه دست بیابید،کالری‌های بی فایده‌ای که در نوشیدنی‌های شکردار مانند نوشابه، قهوه و چای شیرین موجود است را حذف کنید.

بجای آنها می‌توانید آب بنوشید. زیرا بدن شما را هیدراته می‌کند و کالری هم ندارد. دپارتمان کشاورزی ایالات متحده توصیه می‌کند که زنان در روز۲.۷ لیتر و مردان ۳.۷ لیتر آب مصرف کنند.

قدم سوم برای شکمی هشت تکه

روی عضلات شکمتان کار کنید. اما به جای اینکه فقط عضلات بالایی شکمتان را تمرین دهید، تمرین‌هایی انجام دهید که روی کل عضلات شکمتان تمرکز می‌کند تا تعادل برقرار شود. بعضی از این تمرین‌ها از این قرارند: بالابردن پا، جک‌نایف یا قیچی،کرانچ و کرانچ پهلو با توپ یوگا، خم شدن به پهلو و غیره.

استفاده از توپ یوگا، عضلات شکم بیشتری را بکار می‌گیرد. هر کدام از تمرینات را بطور متوالی برای ۱۵ تا ۲۰ بار، بدون اینکه بینش استراحت داشته باشید تکرار کنید.سپس ۶۰ ثانیه استراحت کنید و دوباره همه‌ی آنها را انجام دهید. کل این مراحل را برای ۴ تا ۶ بار تکرار کنید.

قدم به قدم تا رسیدن به شکمی هشت تکه

قدم چهارم برای شکمی هشت تکه

تمرینات کاردیو انجام دهید. اگر می‌خواهید که بعد از یک ماه عضلات شش تکه تان را ببینید، باید تمرینات کاردیو را برای سوزاندن لایه‌ی چربی که روی عضلات شکمتان را پوشانده نیز، با بقیه‌ی تمرینتان ترکیب کنید. تمرینات کاردیو را سه بار در هفته بصورت متناوب انجام دهید.

نمونه هایی از این تمرینات، دویدن، دوچرخه سواری، بالا رفتن از پله، شنا، و قایقرانی است. ۴۵ تا ۶۰ دقیقه ورزش کاردیو را با کمی وقفه انجام دهید. مثلا بعد از ۱۵ دقیقه گرم کردن، ۱۵ مرتبه و هر بار بمدت ۳۰ ثانیه با حداکثر سرعت بدوید و بین هر ۲ مرتبه، ۳۰ ثانیه استراحت کنید. سپس با ۱۵ دقیقه سرد کردن، ورزشتان را به پایان برسانید.

قدم پنجم برای شکمی هشت تکه

این دو نوع تمرین را با هم انجام دهید. تمرینات کاردیو را روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه انجام دهید و تمرینات شکمی را در روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنج شنبه.حداقل بمدت ۳۰ دقیقه دوچرخه سواری کنید یا آهسته بدوید.

قدم ششم برای شکمی هشت تکه

به اندازه‌ی کافی بخوابید. حالا که تمرینات شدیدی انجام می‌دهید، باید به مقدار کافی بخوابید تا بدنتان بطور مناسب ریکاوری شود. در طول خواب، بدن شما هورمون‌هایی ترشح می‌کند که از آنها برای ترمیم استفاده می‌کند. مرکز کنترل بیماریها، توصیه می‌کند که بزرگسالان بین ۷ تا ۹ ساعت در شب بخوابند..

قدم به قدم تا رسیدن به شکمی هشت تکه

این اقدامات نیاز به پیگری و ممارست دارند و در صورتی که نیمه کاره رها شوند نتیجه ای مطلوب دربر نخواهند داشت پس سعی کنید تا رسیدن به هدف نهایی که شکمی هشت تکه است از تمرینات خود دست برندارید و با در پیش گرفتن توصیه های مربیان ورزشی به تقویت عضلات شکم و پرورش اندام خود بپردازید.

گرد آوری تدوین: نرگس فردوس فرد

منبع: دکتـــرســــلام

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود