معرفی انواع ورزش های تابستانی

0 4,451

با توجه به شروع فصل تابستان و اوقات فراغت بیشتر افراد، ورزش کردن یکی از بهترین سرگرمی ها بحساب می آید. در این مطلب به انواع ورزش های تابستانی اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

پیاده روی تاثیر کمتری نسبت به دویدن دارد، اما شما خودتان می‌توانید درجه سختی ایجاد شده روی ریه ها و عضلات تان را کنترل کنید.

مقدمه

در فصل تابستان باید ورزش‌هایی انجام شود که برای گرمای هوا مناسب باشد. از طرفی گرمای هوا در تابستان دلیل بر این نیست که در این فصل ورزش را رها کنید. در این بخش به انواع ورزش هایی که می توان در تابستان می توان انجام داد اشاره خواهیم کرد.

ثبت نام برای فوتبال تفریحی

اگر شما طرفدار ورزش در تابستان هستید، اما از زمان دبیرستان یا دانشگاه خود در ورزش های تیمی شرکت نکردید، الان می‌تواند زمان آن باشد که دوباره درگیر آن شوید. لیگ‌های تفریحی برای مردان و زنان به طور یکسان فراوان هستند. اگر تمرین‌های هوازی سنتی حوصله شما را سر می برد، فوتبال یک تمرین عالی قلبی عروقی، با برخی مزایای اضافه است. چابکی، قدرت و سرعت شما همه باید از طریق بالا و پایین دویدن در زمین، لگد زدن به توپ، و جا خالی دادن ازمدافعان در زمین فوتبال، بهتر شود.

پیاده روی

پیاده روی تاثیر کمتری نسبت به دویدن دارد، اما شما خودتان می‌توانید درجه سختی ایجاد شده روی ریه ها و عضلات تان را کنترل کنید. بالا رفتن از تپه می‌تواند مزایای زیادی برای افزایش قدرت پایین تنه شما داشته باشد چون عضلات شما سخت کار می‌کنند که هر دفعه شما را به بالا بکشند. ورزش در تابستان و پیاده روی در طبیعت همچنین می‌تواند از استرس‌های روزانه شما بکاهد. یک راه جدید را در هر آخر هفته امتحان کنید و تمام بعداظهر خود را در آن سپری کنید.

 دویدن در راه مالرو(راه کوهستانی یا جنگلی)

اگر بخواهید ورزش در تابستان را با شدت کمی بیشتر از پیاده روی داشته باشید، دویدن در راه مالرو برای شما مناسب می‌باشد. بر خلاف تردمیل، زمین ناهموار مسیر به شما کمک می‌کند تا از ماهیچه‌های پایین تنه خود بیشتر استفاده کنید. در واقع، فقط تغییر یک اینچ در زمین می‌تواند سوخت کالری را ۵ درصد افزایش دهد.

اگر شما یک دونده هستید، متوجه خواهید شد که تغییر مناظر کافی خواهد بود تا عشق شما برای دویدن در مسیر و ورزش در تابستان را تشدید کند. با این حال، قبل از اینکه به بیرون بروید، مطمئن شوید که مجهز به یک جفت کفش مناسب هستید. به دنبال قدم‌های مناسب، نور و حتی ویژگی‌هایی مانند سیستم قفل کردن پاشنه برای نگه داشتن پای خود در مسیر باشید.

شنا

برای دویدن خیلی گرم است؟ به شنا کردن فکر کنید. تمام بدن شما – از جمله ریه ها – یک تمرین جدی را دریافت خواهند کرد. در حالی که شنا نمی‌تواند مقاومتی به اندازه وزنه زدن فراهم کند اما مقاومت آن بیش از راه رفتن و یا دویدن است.

والیبال ساحلی

یکی دیگر از عناوین ورزش در تابستان، والیبال ساحلی، است. این ورزش باعث می‌شود پایین تنه شما به سختی کار کند، به پایین تنه بازیکنان والیبال ساحلی نگاه کنید. ناهمواری و بافت شن و ماسه، باعث می‌شود عضلات‌تان برای ثابت ماندن به سختی منقبض شوند. بالا تنه شما در هر ضربه به توپ به سختی کار می‌کند. جای تعجب نیست که یک فرد ۶۲ کیلویی در طول ۳۰ دقیقه از والیبال ساحلی ۳۳۵ کالری می‌سوزاند. البته، در صورتی که شما به سختی کار و به شدت بازی می‌کنید و هدف تان داشتن یک جلسه کاردیو با کیفیت است.

قایقرانی

یکی دیگر از انواع ورزش در تابستان می توان قایقرانی را نام برد. قایقرانی عمدتا یک فعالیت برای بالا تنه است، اما ناحیه مرکزی تنه هم برای صاف نگه داشتن شما نقش مهمی ایفا می‌کند. اگر می‌خواهید به پایین تنه خود بعد از یک روز تمرین پا سنگین استراحت دهید، آن را امتحان کنید.

گلف

ورزشی می‌خواهید که شدت آن کمتر باشد اما همچنان فعال باشید؟ گلف یک انتخاب عالی است. در حالی که شما در این ورزش عرق نمی‌کنید اما اگر شما تمام مسیر را راه بروید، می توانید تعداد قابل توجهی از کالری‌ها را بسوزانید.

در حقیقت، بازی کردن گلف و پیاده روی ۱۸ گودال برابر است با ۸ کیلومتر راه رفتن یا ۵٫۵ تا ۶ کیلومتر دویدن و می تواند تا ۲،۰۰۰ کالری بسوزاند. به عنوان یک مزیت اضافه، عمل چرخش چوب گلف شانه ها، عقب، ماهیچه سه سر و عضله های دو سر را درگیر می‌کند. گلف بازان ماهر این روزها درشت به نظر می آیند. از آنجایی که شدت آن کم است، گلف نیز فعالیتی عالی برای انجام در روزهای استراحت باشگاه است.

 فوتبال پرچمی  ( گل کوچک)

اگر گروهی از دوستان تان برای تفریح پیش شما هستند، به فکر این بازی باشید. این بازی تمرین‌های تداومی را تقلید می‌کند،‌ به این معنی که شما سخت کار می‌کنید و بین بازی‌ها استراحتی کوتاه دارید. بیشتر فعالیت‌های فوتبال پرچمی( گل کوچک) مانند با حداکثر سرعت دویدن، چابکی و تغییرات سریع در جهت، پایین تنه شما را تمرین می‌دهد و هروقت که می‌خواهید پاس بدهید بالا تنه شما نیز فعال می‌شود. بدون شک بهترین تمرین است.

باغبانی

نیاز به یک استراحت از ورزش‌های سریع دارید، اما می خواهید به حرکت ادامه دهید؟ باغبانی بهترین ورزش در تابستان است. این که شما در حال کاشت گل، چیدن علف های هرز، یا چمن زدن هستید، فرقی ندارد همانطور که به کار کردن ادامه می‌دهید کالری می سوزانید. اگر چند ساعت باغبانی کنید و کارتان بیشتر از مرتب کردن پرچین‌ها است (مانند بیرون کشیدن علف‌های هرز و چیدن علف‌‌ها با دست) به راحتی می‌توانید به همان اندازه که در یک جلسه از باشگاه کالری می‌سوزانید، کالری از دست بدهید. در واقع ۴۵ دقیقه باغبانی می تواند به اندازه ۳۰ دقیقه ایروبیک کالری بسوزاند. همچنین می‌توانید پولی را که به باغبان می دادید را برای خود نگه دارید.

منبع : badaneirani.com

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود