۸ ورزشی که منجر به کوچک شدن باسن و ران پا می شود

0 4,042

یکی از موثرترین روش های لاغری و رسیدن به اندام زیبا و سالم, ورزش کردن می باشد. برخی از افراد دارای چربی بیشتری در قسمت پایین تنه خود می باشند. با انجام برخی از تمرین های ورزشی می توان عضلات پایین تنه را سفت و لاغر نمود. در این مطلب با ۹ حرکت ورزشی جهت کوچک کردن باسن و ران ها آشنا می شویم.

۸ حرکت ورزشی و تمرین فوق العاده کوچک کردن باسن و ران ها

یکی از قسمت های بدن که نسبت به سایر قسمت های دیگر, بیشتر دچار چاقی می شود, باسن است. این مسئله به خصوص در خانم ها بیشتر اتفاق می افتد. ورزش ها و تمرینات زیادی برای کوچک کردن باسن وجود دارند که تاثیر فوق العاده ایی بر تناسب اندام نیز می گذارند. در ادامه به ۸ حرکت ورزشی فوق العاده برای کوچک کردن باسن و ران پا می پردازیم.

حرکت اول

به پشت دراز بکشید. زانوها را خم کرده و کف دستان را موازی بدن, روی زمین قرار دهید. یکی از پاها را صاف و کشیده نگه دارید و بدن را به آرامی از روی زمین بلند کرده و به سمت بالا ضربه بزنید. در حین انجام حرکت, دم و بازدم را فراموش نکنید. هنگامی که بدن را به سمت بالا می کشید, باسن و ران پاها را تا جایی که امکان دارد, منقبض کنید. حرکت را با هر دو پا تکرار نمایید.

کوچک کردن باسن

ورزش و درمان چاقی با آن

حرکت دوم

به صورت چهار دست و پا بر روی زمین قرار بگیرید. پاها را به اندازه ی عرض شانه ها, از یکدیگر باز کنید. دست ها باید با سطح زمین زاویه قائم بسازد. در این حالت به آرامی زانوی پای چپ را به سمت بالا آورده و پا را تا جایی که امکان دارد به پهلو بکشید و سپس به حالت اول بازگردید. ۴۵ تا ۶۰ ثانیه این حرکت را برای هر دو پای چپ و راست تکرار کنید. با انسجام این حرکت به صورت روزانه ران و باسن کوچک تر و متناسب تری خواهید داشت

کوچک کردن باسن

ورزش های لاغری

حرکت سوم

به صورت چهار دست و پا بر روی زمین قرار گرفته و پاها را به اندازه ی عرض شانه ها, از یکدیگر باز کنید. یکی از پاها را تا جایی که با ستون فقرات هم سطح شود, بالا آورده و کمی به سمت مخالف بکشید. در حین انجام حرکت سعی کنید دم و بازدم داشته باشید و خود را محکم در این حالت حفظ نمایید. حرکت پا باید به گونه ایی باشد که تصور شود با پا رنگین کمان می کشید. قبل از تغییر دادن پا, ۴۵ تا ۶۰ ثانیه حرکت را تکرار کنید. استفاده مدام از این ورزش برای لاغری ران و باسن توصیه می شود.

کوچک کردن باسن

تمرینات ورزشی تناسب اندام

حرکت چهارم

یکی از تمرینات موثر در جهت کوچک کردن باسن این تمرین می باشد. برای انجام این تمرین, بر روی زمین ایستاده و پاها را به اندازه ی عرض شانه ها از یکدیگر باز کنید. پای چپ را پشت پای راست قرار دهید و زانوی آن را به سطح زمین نزدیک کرده و سپس در حالت اولیه پا را باز کنید. به مدت ۴۵ تا ۶۰ ثانیه این حرکت را ادامه داده و سپس پا را عوض کرده و مجددا حرکت را تکرار کنید.

کوچک کردن باسن

ورزش سفت کننده عضلات باسن

حرکت پنجم

بر روی زمین ایستاده و پاها را به اندازه عرض شانه ها از یکدیگر جدا کنید. پاشنه پای چپ را از سطح زمین بلند کنید و در همین حالت, باسن را به سمت پایین بکشید ( مانند نشستن بر روی صندلی) و سپس به حالت ایستاده بازگردید. در حین انجام این حرکت توجه داشته باشید در زمان کشیدن باسن به سمت پایین, زانوها نباید جلوتر از انگشتان پا قرار گیرند. این حرکت را برای هر یک از پاهای راست و چپ به مدت ۴۵ تا ۶۰ ثانیه تکرار کنید. از این حرکت می توان علاوه بر حرکت ورزشی موثر در کوچک کردن ران و باسن بعنوان ورزش لاغری شکم نیز نام برد.

کوچک کردن باسن

درمان چاقی شکم و باسن

حرکت ششم

مطابق شکل رو به شکم قرار بگیرید به طوری که کف دست ها و نوک انگشتان پا بر روی زمین باشند. توجه کنید بالا تنه باید موازی با سطح زمین باشد و باسن را خیلی بالا نگه ندارید. هر دو زانوها را کمی خم کنید. سپس پای چپ را به اندازه ۹۰ درجه بالا آورده و به سمت بالا ضربه وارد کنید. در حین ضربه وارد کردن به سمت بالا, باید عضلات باسن و ران و کمر منقبض شوند. این حرکت را به مدت ۴۵ تا ۶۰ ثانیه انجام دهید و سپس با پای دیگر تکرار نمایید.

کوچک کردن باسن

درمان چاقی باسن

حرکت هفتم

مانند شکل بر روی زمین بایستید به طوری که یک مقدار کوچکی پای راست از پای چپ جلوتر باشد. زانوی چپ را کمی خم کنید. در همین حالت بالا تنه را به آرامی به سمت پایین آورده تا جایی که نوک انگشتان دست به زمین بخورد و پای چپ به سمت عقب و بالا به طوری که با ستون فقرات هم راستا باشد, کشیده شود. این تمرین را به مدت ۴۵ تا ۶۰ ثانیه انجام داده و سپس پاها را عوض کرده و تمرین را تکرار کنید.

چاقی و ورزش های لاغری

کوچک کردن باسن

حرکت هشتم

بر روی زمین بایستید. کف دست ها را بر روی دو پهلو قرار داده و پاها را به اندازه دو برابر عرض شانه ها از یکدیگر باز کنید. در این حالت سعی کنید نوک انگشتان پا کمی به سمت بیرون متمایل باشد. به آرامی باسن را تا جایی که امکان دارد به سمت پایین بکشید. زمانی که بالا تنه به سمت پایین کشیده می شود, پاشنه پاها را به آرامی از زمین بلند کنید و سپس به حالت اولیه بایستید. در حین انجام تمرین, عضلات شکم را منقبض کرده و دم و بازدم را فراموش نکنید. به علاوه دقت کنید در زمان پایین آمدن بالا تنه, زانوها از انگشتان پا جلوتر نباشند.

کوچک کردن باسن

تناسب اندام

کوچک کردن باسن

تمرینات بیان شده علاوه بر کوچک کردن باسن, فرم زیبایی به ران ها و شکم و باسن می بخشند و موجب تناسب اندام ها و لاغری شکم و باسن می شوند. قبل از انجام این تمرینات توصیه می شود بدن را گرم و آماده نرمش ها کنید تا دچار گرفتگی عضلات نشوید.

 

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود