مناسب ترین ورزش های هوازی در خانه را بشناسید

0 4,229

در ادامه فهرست کوتاهی از چند نمونه ورزشهای هوازی که باعث کاهش وزن شده و می ‌توان آن‌ ها را در منزل انجام داد، آمده است.

یکی از پایه های اصلی سلامت و کاهش وزن ورزش هوازی می باشد. انواع مختلفی از ورزش های هوازی وجود دارند که شما می توانید به راحتی آن ها را در منزل انجام دهید. ورزش های هوازی شامل پیاده روی، دویدن، شنا، طناب زدن، تمرین با پله، تردمیل، دوچرخه ثابت، حرکات موزون، اسکی و غیره می باشد.

اگر تا به امروز زندگی شما بی تحرک بوده است و وزن بالایی دارید. بهتر است انجام ورزش های هوازی را آغاز کنید از مدت زمان کمتر شروع کرده و با گذشت زمان به زمان و شدت آن بیافزایید. با انجام فعالیت های سبک مثل دوچرخه ثابت که باعث می شود وزن بدن فشار زیادی به مفاصل وارد نکند فعالیت خود را آغاز کنید.ورزش های هوازی مختلف

آشنایی با بهترین ورزش های هوازی

فعالیت های بدنی شما باید همواره ۴ هدف را دنبال کنند این اهداف شامل استفاده از تمام عضلات بدن بطور متوالی، انجام فعالیت های بدنی برای مدت زمان ۳۰ تا ۶۰ دقیقه و برای ۳ تا ۵ روز در هفته، در نظر گرفتن اهداف قلبی، عروقی که پزشک فیزیولوژیست برای شما تجویز کرده، و لذت بردن از آن در صورتی که آن فعالیت ها را بطور متوالی انجام می دهند باشند.

پیاده روی

یکی از ساده ترین و در دسترس ترین ورزش های هوازی پیاده روی است که شدت آن به تناسب اندام شما وابسته می باشد. برای این ورزش به کفش مناسب نیاز خواهید داشت. ورزش هوازی پیاده روی را در هر مکانی که باشید می توانید انجام دهید. در داخل از خانه برای انجام این فعالیت می توانید از دستگاه تردمیل استفاده کنید. اگر قبلا هیچ گونه ورزشی را انجام نداده اید این ورزش می تواند گزینه مناسبی برای شروع برنامه ورزشی شما باشد.

ورزش پیاده روی هوازی

دوچرخه سواری

یکی دیگر از این ورزش های هوازی دوچرخه سواری است. این ورزش نیز همانند پیاده روی قابل اجرا در منزل می باشد برای انجام این فعالیت در منزل می توانید از دوچرخه های ثابت استفاده کنید. این ورزش برای افرادی که مبتلا به مشکلات ارتوپدی و ورم مفاصل می باشند مناسب است. برنامه ورزشی ترکیبی دوچرخه سواری و پیاده روی دارای مزایای قلبی عروقی بدون ایجاد درد خاص محسوب می شود. دوچرخه سواری برای افراد با اضافه وزن ۲۰ کیلوگرم عالی است.

ورزش دوچرخه سواری هوازی

دستگاه های مشابه ساز پله کوهنوردی، اسکی و استپر

این دستگاه ها می توانند تمرین های هوازی خوبی برای شما ارائه دهند و هر یک دارای نقاط ضعف و قدرت خود هستند. فعالیت هایی که با استفاده از این دستگاه ها انجام می گیرد می تواند شدید و لذت بخش باشد. در تنظیمات پایین برای افراد مبتدی با آمادگی جسمانی پایین نیز مفید می باشند. افرادی که با مشکلات زانو و یا مفاصل ران روبرو هستند باید از کار کردن با دستگاه پله کوهنوردی خودداری کنند. موتورهای پله ای موجود در این دستگاه تنش های اضافی را بر روی مفاصل ایجاد می کند. دستگاه های اسکی نیازمند هماهنگی بیشتری از سطح متوسط می باشند. یکی از مزیت های عالی این دستگاه این است که می توان بدون توجه به شرایط آب و هوا از آن ها در منزل استفاده کرد.

ورزش هوازی پله کوهنوردی

دو آهسته و رقص آیروبیک

دو آهسته و رقص آیروبیک از ورزش های هوازی بی خطر و مناسب برای بیشتر افراد می باشند. هر دو نوع ورزش را می توان به راحتی در منزل انجام داد. افراد مبتلا به درد قفسه سینه و مشکلات تنفسی باید از انجام این ورزش ها پرهیز کنند. قبل از آغاز هر ورزشی بهتر است با پزشک و مربی توانبخشی خود مشورت کنید.

ورزش ایروبیک هوازی

طناب زدن

یکی دیگر از تمرینات بسیار عالی و هوازی که می توان آن را به راحتی و با کمترین تجهیزات در منزل انجام داد طناب زدن می باشد. با استفاده از طناب زدن قادر خواهید بود تا در هر ساعت ۷۳۰ کالری بسوزانید. از این ورزش به عنوان  ورزش لاغری شکم نیز یاد می شود.

ورزش های هوازی

انجام تمرین های هوازی برای شما فوایدی خواهد داشت این ورزش ها راهی بسیار عالی برای سوزاندن کالری هستند. برای کاهش وزن باید همواره ورزش هوازی را به مدت طولانی تر و بطور منظم انجام دهید. پژوهش ها نشان داده است که فعالیت های هوازی باعث می شوند متابولیسم بدن شما افزایش یابد و همین امر سبب کاهش وزن می شود. کارشناسان بر این عقیده هستند که ۲۰ دقیقه پیاده روی و ۳ روز در هفته بطور قابل توجه خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. برای کسب اطلاعات در رابطه با ورزش های مختلف می توانید به بخش ورزش و سلامتی رجوع کنید.

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود