با این ورزش بازو های سفتی داشته باشید

0 11,542

در این مقاله خواهید خواند: حرکات ورزشی برای فرم دهی بازو و سرشانه ؛ چگونه چربی های بازو را آب کنیم؟ ؛ تمرینات ورزشی برای عضله سازی بازو

چربی بازو یکی از ناخوشایند ترین چیزهایی است که هر شخصی می تواند داشته باشد. هنگامی که غذای شیرین یا چرب میل می کنید مثل این است که انگار سوخت به آتش اضافه می کنید و اضافه کردن چربی به چربی است. چربی بازو نیز مثل تمام چربی های بدن با ورزش و نرمش از بین می رود. انواع تمرین و ورزش برای لاغری بازو و همچنین سفت شدن آن را در ادامه ملاحظه نمایید.

یکی از روش های از دست دادن وزن و چربی در همه نقاط بدن مخصوصا چربی بازوها، استفاده از یک ترکیب متعادل از رژیم غذایی سالم و ورزش لاغری مناسب، به طور مکرر می باشد. با این کار در صد چربی بدن کاهش می یابد و نتایج دلخواه سریع تری می گیرید.

انواع روش های ورزش برای لاغری بازوها

چند تمرین و ورزش برای لاغری بازو وجود دارد. بهتر است که هر کدام از تمرینات ورزشی در روز فقط چند دقیقه طول بکشد. بازو از دو بخش عضله دو سر و دو سر تحت سلطه و ماهیچه سه سر که در پشت بازوها قرار دارد تشکیل شده است. در واقع ماهیچه سه سر بخش عمده ای از بازوها را تشکیل می دهد.

ورزش برای لاغری بازو

دمبل زدن برای لاغر شدن بازو

دمبل زدن یکی از بهترین روش ها برای لاغری و سفت شدن بازوها می باشد. برای شروع این کار دمبل را در کف دست، و رو به جلو قرار می دهیم و بدون حرکت دادن ران دست آرنج، شروع به بالا و پایین آوردن دمبل می کنیم. این حرکت را به آرامی تا زمانی که عضله ی دو سر به یک انقباض شدید و یک جنبش در بالای این عضله رخ دهد ادامه می دهیم.

دمبل زدن برای سفت شدن بازو

 پایین آمدن از صندلی

این تمرین برای کاهش چربی بازوها بسیار موثر است. علاوه بر کاهش چربی بازوها، باعث کاهش چربی عضلات پشت نیز می شود. برای این کار باید یک صندلی یا تخت انتخاب کنید که کمی از زمین بلند تر باشد. پشت خود را به صندلی کنید و دستان خود را از پشت بر روی آن قرار دهید. بالا تنه خود را صاف نگه دارید. زانو ها را تا ارتفاع صندلی خم کنید. آرنجتان را خم کنید و خود را به بالا بکشید سپس به جای اول خود بازگردید به طوری که باسن شما زمین را لمس کند. این حرکت را هر روز سه مرتبه و در هر مرتبه ۲۰ بار انجام دهید.

ورش استفاده از صندلی برای لاغری بازو
 ورزش برای لاغری و سفت شدن بازوها

ورزش شنا برای لاغری و سفت شدن بازو

معمولی ترین ورزش برای لاغری بازو و سفت شدن آن، حرکت شنا است. در این نوع تمرین باید تعادل خود را بین دست و زانو ها برقرار سازید.

حرکت چرخش بازوها

این تمرین را می توانید با وزنه و بدون وزنه انجام داد. برای این ورزش، دمبل یا دو بطری آب ۶۰۰ میلی لیتر را در دست خود نگه دارید و شروع به حرکت چرخش بازو ها کنید. در حالتی که ایستاده اید پاهای خود را به عرض شانه از هم فاصله بدهید و بازوها را در دو طرف خود باز کنید و صاف بکشید. سپس دست های خود را در جهت جلو پنجاه دور بچرخانید و بعد از آن پنجاه دور در جهت عقب بچرخانید. این حرکت عقب و جلو، تمام عضلات بازوها از جمله عضلات دو سر بازو، ماهیچه سه سر، شانه و عضلات پشت را سفت و محکم کند.

تمرین باز کردن دست ها از هم برای بازو

حرکات قیچی دست

تمرین قیچی دست از جمله ورزش های مناسب برای لاغری بازوها محسوب می شود. این ورزش تمرینی جالب است و در کاهش بسیار سریع چربی بازوها به شما کمک می کند. این حرکت یکی از بهترین تمرین ها و  ورزش برای لاغری بازو و سفت شدن آن است. برای این تمرین ابتدا صاف بایستید و دست های خود را به طور مستقیم در جلو قرار دهید و حرکتی مثل حرکت قیچی را با دست های خود انجام دهید. این تمرین باید هر روز سه مرتبه و در هر مرتبه ۱۰ بار این عمل انجام شود.

حرکت بالا و عقب دادن بازو

برای این تمرین ابتدا بایستید و کمی پاهای خود را از هم فاصله بدهید. یک دمبل (مناسب با وزن خود و کمی سنگین) را در دو دست خود نگه دارید و آرنج را در پشت سر خود نگه دارید. بازوی خود را برای بلند کردن دمبل به هوا بالا ببرید و سپس به آرامی به پایین و پشت سر خم کنید. این تمرین لاغری بازو را روزی سه مرتبه و در هر مرتبه ۱۰ تا ۱۲ بار این کار را تکرار کنید.

یک نوع تمرین برای لاغری بازو

بالا و پایین آوردن دست ها

در این ورزش لاغری بازو در حالی که ایستاده اید پاهای خود را به عرض شانه از هم فاصله بدهید. یک دمبل در کف دست راست و دمبل دیگر در کف دست چپ قرار دهید. شروع این تمرین با دست راست است. در حالتی که بازو را تکان نمی دهید، آرنج را خم کنید و دو دست خود را در روبروی خود، همانطور که در تصویر می بینید نگه دارید. در ابتدا اول دست راست را به سمت بالا برده و سپس دست چپ، بعد از چند مرحله با دو دست خود همزمان این تمرین را انجام دهید. این تمرین را روزی دو مرتبه و در هر مرتبه ۱۰ تا ۱۲ بار تکرار نمایید.

چند تمرین و ورزش برای لاغری بازو, به صورت تصویری در زیر قرار داده شده است. این تمرینات نیز برای لاغری و سفت شدن بازوها موثر هستند.

 یکی از انواع ورش ها برای لاغری بازوها       ورش برای لاغری بازو یک نوع از ورزش ها برای لاغری بازو در این مقاله انواع تمرین و ورزش برای لاغری بازو ها مورد بررسی قرار گرفت. چربی بازو یکی از اعمال ناخوشایند در بدن است که می توان با انواع ورزش ها و تمرینات آن چربی را نابود ساخت. 
منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود