آموزش روش صحیح طناب زدن

0 5,435

طناب زدن یکی از ورزش‌های هوازی است. این ورزش با کمترین هزینه بیشترین نتیجه را می‌تواند نصیب‌تان بکند.

اگر به دنبال ورزشی هستید که کم هزینه و کم دردسر باشد با به دنبال ورزش های هوازی با تاثیرات بالا بروید طناب زدن از ورزش های آسان و موثری است که می توانید آن را در منزل انجام دهید. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که روش صحیح طناب زدن بسیار مهم تر از انجام این ورزش است. در واقع شما با درست طناب زدن است که به نتایج دلخواه خود می رسید و در صورتی که این ورزش را نادرست انجام دهید دچار آسیب می شوید.

تکنیک و روش صحیح طناب زدن

روش صحیح طناب زدن:

حرکت هایی که در این بخش برای شما بیان خواهیم کرد شیوه درست طناب زدن است که باید این ورزش را به این صورت انجام دهید.

پرش جفت ساده:

این حرکت از حرکات ساده ای است که می توانید انجام دهید شروع این حرکت با قرار دادن طناب در پشت است دست ها را در کنار خود قرار دهید و پاهخا را کمی از یکدیگر فاصله دهید. با حرکت دادن مچ طناب را به حرکت درآورید با کمی خم کردن زانو پرش داشته باشید و این را ادامه دهید.

جاگینگ:

دومین روش صحیح طناب زدن است پرش جاجینگ در طناب زدن به شکل یک پا دو پا است یعنی شما با هر بار برش یک پای خود را تا زانو خم می کنید و در هر بار پرش یک پا طناب را دور پا بچرخانید.

پاشنه پاشنه:

این حرکت نوعی هماهنگی عضلانی و عصبی است در این حرکت طناب را در پشت خود قرار دهید و پا را از قسمت پاشنه صاف کنید و یک پا را جلوتر از دیگری قرار دهید این حرکت نیز به شکل یک پا دو پا است.

طناب زدن موثر

چرخش کمر:

در حرکت چرخش کمر شما حرکت جفت پرشی را انجام خواهید داد این حرکت نیز نیاز به تمرین بیشتری دارد و به این صورت است که با چرخاندن طناب شما قسمت پایین تنه و کمر خود می چرخانید و هر بار چرخش به سمت یک قسمت از بدن انجام می گیرد.

پرش قیچی کنار:

این حرکت به نسبت ساده تر است و شما با دو حرکت ترکیبی پروانه و قیچی می توانید یک روش صحیح طناب زدن را به کار بگیرید. ابتدا به شکل پروانه پرش می کنید و با پایین آوردن طناب پاهای خود را در حالت قیچی قرار دهید و در کنار یکدیگر قرار می دهید.

پرش قیچی جلو:

در این حالت باید پاها را به سمت جلو قیچی کنید و در واقع پاها در خط صاف جلو قرار می گیرند یک پا را به سمت جلو و دیگری را به سمت عقب قرار دهید و به همین شکل طناب را بچرخانید و پاها را جلو عقب کنید.

روش صحیح طناب زدن کدام است

پرش پروانه:

در حرکتی دیگر برای درست طناب زدن باید به  شیوه ای برعکس شکل قیچی کنار عمل کنید و با پرش و چرخاندن طناب پاها را به شکل پروانه از یکدیگر باز کنید.

پرش زیگزاگ:

این حرکت بسیار شبیه به حرکت اسکی روی برف است و شما با هر بار پرش پایین تنه و کمر خود را به شکل زیگزاگ در کنار خود به حرکت در می آورید. در این حرکت روش صحیح طناب زدن به اینگونه است که شما باید در یک خط با طناب زدن به کنار حرکت کنید.  منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود