انواع حرکات کششی و نرمش صبحگاهی

0 4,666

حرکات کششی شاید هیجان‌انگیزترین بخش از تمرین‌های ورزشی نباشند، ولی برای یک برنامه‌ی حرفه‌ای تناسب اندام، انجام تمرین‌های انعطاف‌پذیری به اندازه‌ی تمرین‌های کاردیو یا هوازی و تمرین‌های قدرتی اهمیت دارد.

همانطور که می دانید انجام ورزش صبحگاهی می تواند تاثیر بسیار مهمی بر روی سلامت شما داشته باشد. شما می توانید به راحتی در منزل با آموزش ورزش صبحگاهی تمرینات مناسبی را انجام دهید که در طول روز انرژی شما را افزایش می دهد.

حرکاتی که برای ورزش صبحگاهی انجام می دهید بخش مهمی از سلامت جسم و روح شما را تامین می کند بیشتر افرادی که دارای برنامه ورزشی صبحگاهی در زندگی خود هستند به وضوح از تاثیرات مهم این ورزش در نظم دهی به زندگی تا سلامت اشاره کرده اند. آموزش ورزش صبحگاهی کاری بسیار ساده و راحت است و شما با داشتن اینگونه از آموزش ها می توانید در منزل نیز آن را انجام دهید و از فواید آن استفاده کنید.

 ورزش صبحگاهی و فواید آن

آموزش ورزش صبحگاهی:

انجام دادن این حرکات ورزشی از لحظه بیدار شدن از خواب شروع می شود و شما در حقیقت در رخت خواب نیز این حرکات را انجام می دهید به عنوان مثال یکی از این حرکات، حرکات کششی است که در هنگام بیدار شدن شما را سرحال تر خواهد کرد. یکی دیگر از نکات مهم در رابطه با انجام ورزش در صبح این است که بسیاری از موارد نمی توانند برنامه منظمی داشته باشند و بیدار شدن از خواب و ورزش کردن برای آن ها سخت است. به همین دلیل تمرینات ساده و آسانی ارائه می شود که شما حتی می توانید آن ها را در رخت خواب نیز انجام دهید.

حرکت کششی در بالای سر:

در آموزش ورزش صبحگاهی این حرکت به طور دراز کشیده انجام می شود و باید به طور کامل دست ها را تا بالای سر خود بکشید در حقیقت با انجام این حرکت شما احساس می کنید که بدن شما از قسمت پا تا دست به طور کامل کشیده می شود. بعد از انجام این حرکت نفس عمیق بکشید و ۳ بار این حرکت را تکرار کنید.

آموزش ورزش صبحگاهی

زانو را در سینه خود جمع کنید:

یک زانوی خود را در سینه جمع کنید و زانوی دیگر را در حالت خم قرار دهید و بعد ۳-۴ بار انجام این حرکت نفس عمیق بکشید در ضمن این حرکات باید به طور دراز کشیده انجام بگیرد.

حرکت کششی پشت زانو:

پای خود را بگیرید و آن را به سمت بالا بکشید توجه داشته باشید که پای شما باید در حالت صاف قرار بگیرد پای دیگر شما در این حرکت باید در حالت خمیده قرار بگیرد. در ادامه نیز این حرکات را برای پای دیگر خود انجام دهید. این حرکت در آموزش ورزش صبحگاهی بسیار مناسب است.

ورزش صبحگاهی چیست

چرخاندن بالا تنه:

یکی از از حرکات در ورزش صبحگاهی چرخاندن بالا تنه است برای این حرکت می توانید به طور نشسته و یا ایستاده این کار را انجام دهید. قسمت پتایین تنه خود را ثابت نگه دارید و از قسمت باسن به بالا بدن خود را در دو جهت چپ و راست بچرخانید.

حرکت کششی پشت سینه و جلو سینه:

در هر یک از این حرکات شما انگشتان خود را به دور یکدیگر حلقه کرده و در امتداد جلوی سینه و پشت سینه خود می کشانید.

حرکات مبتدی ورزش

حرکات کششی پا:

جالب است بدانید تمام حرکات کششی همانطور که از نام آن ها پیدا است حرکاتی کشیدنی هستند و نوع انجام آن ها مهم نیست و فقط کافی است شما برای هر یک از اعضای بدن خود حرکتی کششی انجام دهید. در کشش پا نیز شما پای خود را در عرض باسن و و با فاصله دراز می کنید تا پا کشیده شود.   منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود