مزایا و معایب ورزش تی آر ایکس

0 3,856

تی آر ایکس یک نوع ورزش تمرینی و از زیر شاخه های رشته بدنسازی است که بیشتر به تمرینات استقامتی و کششی عضلات بدن می پردازد که معمولا تمام این حرکات با کش های مخصوص انجام می شود کسانی که ورزش تی آر ایکس را انجام داده اند معمولا بعد از دو سه ماه تغیرات شگفت انگیزی را در بدن خود خود حس کرده اند.

در ورزش تی آر ایکس که تقریبا یک رشته جدید است سعی دارد  با استفاده از وزن بدن به افزایش استقامت ،تعادل، انعطاف پذیری، و چربی سوزی بپردازد به همین علت باعث می شود انرژی بیشتری  را مصرف کنیم  که یکی از مزیت های این ورزش میزان کالری سوزی فراوان است

فواید و معایب ورزش تی آر ایکس

ورزش تی آر ایکس چگونه است؟

این ورزش به منظور های مختلفی استفاده می شود برای مثال برای آماده سازی نیرو های نظامی، نیرو های آتش نشانی، ژیمناستیک، چربی سوزی و و خوش فرم شدن بدن و…

تی آر ایکس چیست و چه مزایایی دارد

همانطور که می دانید ورزش تی آر ایکس با استفاده از کش های مخصوص انجام می شود جنس این کش ها از نایلون بسیار مقاوم ساخته شده است که این کش ها از سقف وصل می شوند و تا وزن۶۰۰ کیلو را می تواند تحمل کند  و به راحتی می توانید طیف وسیعی از حرکات را انجام دهید یکی از مزیت های این ورزش تقویت عضلات کور بدن است.

یکی از ویژگی های مثبت ورزش تی آر ایکس بهبود استقامت عضلات است تی آر ایکس علاوه بر این که میزان انرژی مصرفی را افزایش می دهد کم کم وضعیت بدن را به سمت مطلوبی سوق می دهد. شایان ذکر است که تی آر ایکس از جمله ورزش های رو به رشدی است که امروزه از محبوبیت چشم گیری در بین ورزش های دیگر برخوردار است و باید گفت که این رشته با سایر رشته های دیگر در ارتباط است.

تی ار ایکس چه مزایای برای بدن دارد

پس باید گفت که برای دست یابی  به نتایج مطلوب و انجام تمرینات سود مند باید از یک برنامه تمرینی متناسب با اهداف و شرایط  بدن خود استفاده کنید  که این برنامه باید توسط یک مربی حرفه ای و کار بلد نوشته نوشته شود. این  ورزش باید حتما تحت آموزش مربیان مجرب آموزش داده شود زیرا در صورت عدم آگاهی لازم مربیان در این زمینه باعث ایجاد آسیب های جدی به بدن می شود. در این ورزش تمرینات برپایه وزن و تعادل برنامه ریزی می شود به جای استفاده از وزن دمبل از وزن بدن استفاده می کنیم .

تی آر ایکس چه مزایا و چه معایبی دارد؟

کسانی که طرفدار این ورزش هستند به نتایج سود مندی دست یافته اند از جمله مزایای این ورزش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش تحرک و استحکام بدن
  • افزایش متابولیسم بدن
  • افزایش انعطاف پذیری بدن
  • عضله سازی
  • چربی سوزی
  • افزایش قدرت بدن
  • افزایش استقامت و پایداری
  • به حرکات در اوردن  عضلات کوچک
  • میزان کالری سوزی فراوان

مزایا و معایب ورزش تی ار ایکس

اما از نظر برخی کارشناسان  ورزش تی آر ایکس می تواند معایبی هم داشته باشد برای مثال افرادی که با قدرت بدنی بسیار ضعیف و بدون سابقه ورزشی وارد این رشته می شوند دچار آسیب های فراوانی هم  می شوند به همین علت باید از رشته های دیگر برای  افزایش قدرت بدن خود استفاده کنند برخی دیگر از کارشناسان می گویند که کش های تی آر ایکس می توانند برای  به بدن انسان آسیب وارد کنند.

 

 

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود