نحوه صحیح راه رفتن و ایستادن چگونه است؟

0 4,244

هنگام نشستن، ایستادن و خوابیدن کمترین فشار و استرس روی عضلات بدن شما اعمال می گردد. وضعیت ستون فقرات شما در حالت استراحت و خنثی می باشد

هر شخصی بنا به دانسته های خود از الگوی خاصی برای راه رفتن، ایستادن و نشستن استفاده می کند. اما همانطور که می دانید هر یک از اینها می توانند در سلامتی شما و نشان دادن شخصیت شما تاثیر گذار باشند. نحوه صحیح راه رفتن می توان علاوه بر این که از بروز انواع بیماری های عضلانی جلوگیری کند همچنین می تواند در بهبود آن نیز موثر باشد. اما باید توجه داشت تا زمانی که انسان های مختلف نتوانند چیزی را آموزش ببینند متناسب با تجربه خود رفتار می کنند که این امر می تواند در انجام درست اعمال کمی اختلال ایجاد کند. پس ما سعی داریم در این مقاله برای آموزش دیدن افراد علاقه مند به نحوه صحیح راه رفتن بپردازیم.

نحوه صحیح راه رفتن، ایستادن

نحوه صحیح راه رفتن

برای انجام هر یک از دو عمل گفته شده در بالا می توانید به مطالب زیر مراجعه کنید.

راه رفتن صحیح

نحوه صحیح راه رفتن

یکی از راه کارهای که می تواند به شما کمک کند تا بدن سالمی داشته باشید و همچنین در نوع شخصیت شما نیز موثر است نحوه صحیح راه رفتن است. برای انجام این کار می باید سر خود را صاف نگه دارید و از خم کردن آن به سمت های جلو یا عقب خودداری کنید. شانه ها را رو به عقب بکشید و سینه خود را به سمت جلو قرار دهید و نگاه خود را در امتداد خط راست قرار دهید. توجه داشته باشید که صحیح راه رفتن می تواند به نحوه ایستادن شما نیز وابسته باشد که ما در ادامه به نحوه صحیح ایستادن می پردازیم.

صحیح ایستادن چگونه است

برای این که بتوانید تعادل خود را حفظ کنید و در بالا بردن اعتماد به نفس شما افزایش ایجاد شود باید طرز صحیح ایستادن را بیاموزید. شما با استفاده از دو روش زیر می توانید به این اقدام دست پیدا کنید.

پیدا کردن نقطه تعادل بدن

برای این کار ابتدا پا های خود را به اندازه عرض شانه باز کنید. همانطور که در هنگام انجام حرکات  ورزش در خانه  پاها را باز می کنید. حال می باید صاف بایستید توجه داشته باشید که این قسمت از مهمترین بخش های صحیح ایستادن است. حال می باید وزن بدن خود را بر روی انگشتان پا قرار بدهید. توجه کنید که اگر وزن بدنتان را بر روی پاشنه پا قرار دهید بدن شما به سمت عقب مایل می شود.

چگونه صحیح بایستیم

اکنون شانه های خود را کمی به سمت عقب متمایل کنید. در این مرحله اگر بدن شما در حالت غیر طبیعی باشد ممکن است حالت غیر طبیعی به شما دست دهد. حال سر خود را به سمت عقب و بالا متمایل کنید. در همین وضعیت سر خود را در راستای گردن و ستون فقرات نگه دارید. این کار باعث بهبود وضعیت بدن شما می شود.

قرار دادن بدن در وضعیتی مطلوب

اکنون باید بدن خود را به دیواری صاف تکیه داده به گونه ای که پشت سر، شانه ها و باسن شما با آن در تماس باشد. سعی کنید این حرکت را تکرار کنید تا زمانی که بدن شما شکل سالمی را به خود بگیرد.

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود