عضلات کمر را با این حرکات و تمرینات ورزشی ساده تقویت کنید

0 3,781

در جامعه امروزی کمر درد بنا به دلایل مختلفی یکی از دردهای بسیار شایع شده است که با انجام حرکات ورزشی به منظور تقویت عضلات کمر می توانید از این مشکل جلوگیری کنید.

امروزه بنا به دلایل مختلفی از جمله بد نشستن و افزایش آسیب های پشت میز نشینی، کمر درد بسیاری از افراد را به خود گرفتار کرده است، در این مقاله سعی داریم تمریناتی را جهت تقویت عضلات کمر به شما عزیزان آموزش دهیم تا در دوران پیری دچار دردهای عذاب آور نشوید.

تقویت عضلات کمر با انجام تمرینات ورزشی

تقویت عضلات کمر با حرکات ورزشی

تقویت عضلات کمر به شما کمک می کند که از بروز کمر درد پیشگیری کنید اما اگر از بیماری پوکی استخوان رنج می برید حتما قبل از انجام تمرینات ورزشی که در ادامه با آن آشنا خواهید شد با پزشک تان مشورت کنید.

حرکت زانو به سمت قفسه‌ سینه

در این حرکت به منظور تقویت عضلات کمر ابتدا به پشت دراز بکشید و زانوی تان را خم کنید سپس کف پاهایتان را بر روی زمین بگذارید و با دست هایتان یکی از زانو ها را به سینه بچسبانید و شکم تان سفت کنید و ستون فقرات را نیز به طرف زمین فشار دهید به مدت پنج ثانیه در این وضعیت بمانید و در آخر همین حرکت را برای پای دیگرتان نیز تکرار کنید، این حرکت را برای هر دو پا به طور همزمان نیز انجام دهید به منظور رسیدن به نتیجه بهتر روزی دو تا سه بار در صبح و شب این حرکات انجام دهید.

استحکام عضلات کمر

 تمرین انعطاف کمر

تمرین دیگری که به تقویت عضلات کمر کمک می کند تمرین انعطاف کمر می باشد، به پشت دراز بکشید و زانو هایتان راخم کنید سپس کف پاهایتان را بر روی زمین بگذارید، حالا دست هایتان را بر روی سینه قرار دهید و لگن را به زمین بچسبانید و عضلات شکم تان را نیز سفت و از زمین بلند کنید و به مدت پنج ثانیه دراین وضعیت بمانید سپس راحت باشید و حالا کمر را به زمین بچسبانید و در آن حالت شکم تان را سفت کنید و پنج ثانیه در این وضعیت باقی بمانید این تمرین را در روز پنج بار انجام دهید و به تدریج می توانید تعداد تکرار این تمرین را افزایش دهید و به سی بار در روز برسانید.

کشش چرخشی کمر

از دیگر تمریناتی که به تقویت عضلات کمر کمک می کند حرکت کشش چرخشی کمر می باشد بنابراین به پشت دراز بکشید و زانوی تان را خم کنید سپس کف پاهایتان را نیز بر روی زمین بگذارید و شانه هایتان را محکم بر روی زمین قرار دهید حالا زانوهایتان به هم نزدیک کنید و به یک طرف خم کنید به مدت پنج تا ده ثانیه صبر کنید و به وضعیت اولیه تان برگردید، این روش در جهت دیگر نیز انجام دهید بهتر است این تمرین را نیز در روز دو تا سه بار در نوبت های صبح و شب انجام دهید.

تقویت عضلات کمر

حرکت کشش گربه

حرکت کشش گربه یکی دیگر از تمرینات مناسب جهت تقویت عضله های کمر می باشد برای انجام این حرکت ابتدا در حالت چهار دست و پا قرار بگیرید و حالا زانو هایتان را به اندازه عرض لگن و دست ها را نیز به اندازه عرض شانه باز کنید و حالا شکم تان را به سمت بالا بکشید و مانند گربه پشت تان را خم کنید سپس به آرامی شکم وکمرتان را به طرف زمین خم کنید و به وضعیت اولیه تان بر گردید این تمرین را در روز دو نوبت انجام دهید و هر نوبت سه تا پنج بار این حرکت را تمرین کنید.

نیرومند ساختن عضلات کمر

کشش چرخشی شکم

کشش چرخشی شکم گزینه مناسبی برای تقویت عضلات شکم می باشد در ابتدا روی یک صندلی بدون دسته بنشینید و پای راست را بر روی پای چپ قرار دهید و حالا کمرتان را به طرف راست خم کنید و بکشید و به مدت ده ثانیه در این وضعیت بمانید سپس همین حرکت را در جهت مخالف نیز تکرار کنید، برای رسیدن به نتیجه مطلوب این حرکت را در روز دو نوبت انجام دهید و هر نوبت سه تا پنج بار این حرکت را تکرار کنید.

تمرین پل

برای انجام این تمرین نیز به منظور قوی شدن عضلات کمر ابتدا به پشت دراز بکشید و زانوهایتان را خم کنید سپس کف پاهایتان را بر روی زمین بگذارید و حالا سر و شانه خود را بر روی زمین قرار دهید و ماهیچه های شکم و سُرینی را سفت کنید و لگن تان از روی زمین بلند کنید به گونه ای که بدن از زانو تا شانه کاملا صاف بماند در این وضعیت سه نفس عمیق بکشید سپس به وضعیت اولیه بر گردید این تمرین ورزشی را در روز پنج بار انجام دهید سپس کم کم روزی سی مرتبه آن را انجام دهید.

استحکام عضلات کمر

 تمرین کشش پا و دست مخالف (پرنده سگ)

این تمرین نیز برای تقویت عضلات کمر بسیار مناسب است بنابراین در حالت چهار دست و پا قرار بگیرید و حالا زانو هایتان را به عرض لگن و دست ها را نیز به عرض شانه باز کنید سپس بدون خم کردن پشت و یا چرخاندن لگن پای راست تان را به سمت عقب و دست چپ تان نیز به سمت جلو صاف کنید به مدت دو تا سه ثانیه در این وضعیت بمانید و این تمرین را برای دست و پای دیگرتان نیز انجام دهید برای رسیدن به بهترین نتیجه این حرکت را در روز پنج تا شش بار انجام دهید.

تقویت عضله های کمر

تمرین خیز به جلو یا لانژ

این تمرین نیز یکی از تمرینات مناسب برای تقویت عضلات کمر می باشد در ابتدا دست هایتان را در دو طرف کمر قرار دهید و با پای راست یک گام به سمت جلو بردارید به گونه ای که زانو با زمین زاویه ۹۰ درجه تشکیل دهد و حالا به وضعیت اولیه برگردید و مجددا تکرار کنید این حرکت را هشت تا دوازده بار انجام دهید و برای پای دیگرتان نیز تکرار کنید.

نیرو دهی عضلات کمر

پلانک از بغل

پلانک از بغل نیز به منظور تقویت عضلات کمر تمرین موثری می باشد در ابتدا به طرف راست دراز بکشید و آرنج تان به صورت مستقیم زیر شانه قرار دهید و حالا به آرامی لگن تان را از روی زمین بردارید به گونه ای بدن تان کاملا صاف باشد به مدت ۲۰ تا ۴۰ ثانیه در این وضعیت بمانید و در آخر برای سمت چپ نیز این حرکت را انجام دهید برای هر سمت بدن دو تا سه بار این تمرین را انجام دهید.

تقویت عضلات کمر

نکته : اگر در ابتدای انجام این حرکت برایتان سخت است می توانید زانوی خود را خم کنید.

ضمن سپاسگزاری از همراهی شما عزیزان امیدواریم توانسته باشیم حرکات مناسب را به منظور تقویت عضلات کمر به شما آموزش داده باشیم اگر تمایل دارید در زمینه ورزش و سلامتی اطلاعات مفیدی کسب کنید می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

 

منبع: آرگــامــگ

 

نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود