نتیجه زنده بازی انگلیس ولز – جام جهانی 2022

0 3,965

بازی ولز انگلیس، ساعت و نتیجه زنده بازی ولز و انگلیس در جام جهانی 2022 (بازی انگلیس و ولز) به همراه اتفاقات، گلزنان، ویدئوهای گل و خلاصه بازی

بازی انگلیس ولز

  • جام جهانی 2022 جام جهانی 2022 – هفته 3
  •  پخش از شبکه ورزش
  • today سه‌شنبه، 8 آذر 1401، 22:30

تیم ملی فوتبال ولز

ولز کشوری زیبا است و مردمش هیچ ورزشی را بیشتر از گلف دوست ندارند. بعد از گلف، فوتبال محبوب‌ترین ورزش بین مردم این کشور فوتبال است. ولزی‌ها در فوتبال به سرعت زیاد و دریبلینگ فوق العاده مشهور هستند. آن‌ها دوبار به جام جهانی رسیده‌اند و قصد دارند در جام جهانی  قطر خاطره خوبی برای مردم کشورشان بسازند. /بازی انگلیس ولز

وضعیت تیم ملی ولز برای جام جهانی 2022

تیم ملی ولز در مرحله گروهی جام جهانی زیاد خوب نبود و به پلی‌آف این مسابقات رفت. وقتی با تیم ملی لهستان و جمهوری چک از فیفا خواستند که روسیه را از مسابقات حذف کند تیم ملی ولز راه خود را  هموار کرد. با این کار روسیه از جام جهانی قطر حذف شد و ولز خود را آماده بازی با اوکراین کرد. تیم ملی ولز همراه با بازیکن سرشناش خود گرت بیل، با یک گل تیم ملی اوکراین را شکت داد و به جام جهانی 2022 قطر صعود کرد. این تیم در مقدماتی جام جهانی 8 بازی انجام داده که در این بازی‌ها 4 برد، 3 مساوی و 1 باخت داشته. /بازی انگلیس ولز

تاریخچه تیم ملی ولز

تیم ملی ولز 25 مارس 1876 اولین بازی رسمی خود را انجام داد. اسکاتلند در اولین بازی رسمی ولز این تیم را با چهار گل در هم کوبید. بعد از این بازی قرار شد ولز یک سال بعد در خانه خود از اسکاتلند پذیرایی کند. تیم ملی ولز بیشترین مشکل را برای عضویت در فیفا داشته است و دلیل آن مشکلش با انگلیس است.

ولز سال‌های 1958 و 2022 به جام جهانی رسیده و جام‌جهانی پیش‌رو دومین جام جهانی این تیم است. ولز در یورو 2016 به چهار تیم آخر رسید و در نهایت به قهرمان آن دوره یعنی پرتغال باخت. تیم ملی ولز در یورو 2020 تا 16 تیم رفت و دوباره حذف شد. /بازی انگلیس ولز

بهترین مربی‌های تیم ملی ولز

رابرت پیچ درحال حاضر سرمربی تیم ملی ولز است. تیم ملی ولز با او توانست به جام جهانی قطر سعود کند و دومین جام جهانی خود را تجربه کند. او تا به‌حال 25 بار بروی نیمکت تیم ملی ولز نشسته و در بیشتر بازی‌های خود برنده بوده است.

برایان فیلین

برایان فیلین نقش زیادی در تیم ملی ولز نداشته، اما او با توانایی بالای خود در استعدادیابی، بازیکنان بزرگی مثل گرت بیل را به دنیا فوتبال معرفی کرده است. او که تیم ملی نوجوانان ولز را رهبری می‌کرد به خوبی استعداد‌های این کشور را شناسایی می‌کند و آن‌ها را مثل بازیکنان بزرگ تمرین می‌دهد تا از آن‌ها ستاره های بزرگی بسازد.

رایان گیگز

بر خلاف دوران فوق العاده بازیگری، رایان گیگز، زیاد در مربیگری موفق نبود. او 15 ژانویه 2018 به‌عنوان سرمربی ولز انتخاب شد، اما عملکرد خوبی نداشت و از این تیم اخراخ شد. او آخرین بازی خود را با برد تمام کرد و به یک تیم در دسته سه انگلیس رفت.

کریس کلمن

کریس کلمن یکی از بهترین مربی‌های تیم ملی ولز بوده است. او که مدت زیادی سرمربی این تیم بود به خوبی از عهده کارش برآمد. هرچند ولز با کلمن نتوانست به جام جهانی برود، اما او توانست سال 2015 این تیم را به بهترین رنکینگ در فیفا برساند، ولز سال 2015 تیم هشتم دنیا در رنکینگ فیفا شد و این رنک بهترین رنک ولز در تاریخ بوده است.

گری اسپید

گری اسپید در تیم ملی ولز عمل کرد قابل‌قبولی نداشت و ولز در دوران مربیگری او بسیار بد عمل کرد. او اولین بازی خود را با برد پشت سر گذاشت، اما بعد از آن بازی تمام بازی‌های خود را می‌باخت. هرچند آخرین سال مربیگری او ولز جهش خوبی در رنکینگ فیفا داشت، اما هیچ چیز نمی‌تواند عملکرد او را بپوشاند.

بهترین بازیکنان تیم ملی ولز

ولز در سال‌های گذشته بازیکنان بزرگی داشته که هرکدام به‌خوبی فوتبال بازی می‌کردند. رایان گیگز، آرون رمزی و گرت بیل جزو این بازیکنان هستند که به خوبی‌هم در تیم‌های باشگاهی خود و تیم ملی ولز بازی می‌کردند.

رایان گیگز

رایان گیگز که در تیم نوجوانان انگلیس بازی می‌کرد و به‌عنوان کاپیتان این تیم انتخاب شد. او امید داشت که به تیم بزرگسالان انگلیس‌هم برود، اما دعوت نشد و به تیم ملی ولز پیوست. در مه 1991 رایان گیگز به تیم ملی بزرگسالان ولز دعوت شد و به‌خوبی در اولین مسابقه خود بازی کرد. او 64 بازی برای تیم ملی ولز انجام داد و در این بازی‌ها 12 گل به‌ثمر رساند.

گرت بیل

گرت بیل ولزی جزو بهترین بازیکنان این تیم به‌حساب می‌آید. او که به سرعت بالا در فوتبال مشهور است به‌خوبی در مسابقات ملی بازی می‌کند. به احتمال زیاد جام جهانی قطر آخرین جام جهانی او باشد و او قصد دارد در این جام جهانی بهترین عمل کرد خود را نشان بدهد. او به‌عنوان جوان‌ترین بازیکن تیم ملی ولز در سال 2006 انتخاب شد، بیل سال 2006 با 16 سال سن به تیم ملی ولز دعوت شد و اولین گل ملی خود را ثبت کرد. گرت بیل برای تیم ملی ولز 105 بازی انجام داده و در این بازی‌ها 38 گل به‌ثمر رسانده است.

آرون رمزی

آرون رمزی بازیکن سابق آرسنال و یونتوس جزو بهترین بازیکنان تیم ملی ولز حساب می‌شود. آرون رمزی‌ هم مثل گرت بیل وقتی سن کمی داشت اولین بازی ملی خود را انجام داد و در آن بازی نقش موثری داشت. رمزی برای تیم ملی ولز 74 بازی انجام داد و در این بازی‌ها 20 گل به ثمر رساند. او تبدیل به جوان‌ترین کاپیتان تیم ملی ولز شد و وقتی فقط 19 سال سن داشت بازوبند کاپیتانی را به بازوی خود بست.
ولز همراه با جمهوری اسلامی ایران، آمریکا و انگستان در گروه B جام جهانی قطر حضور دارد. ولزی‌ها دوست ندارند در مرحله گروهی حذف شوند به کشورشان برگردند. باید دید که تیم ملی ولز در جام جهانی 2022 چه عمل کردی از خود به نمایش می‌گذارد.

تیم ملی فوتبال انگلیس

لیگ جزیره یکی از حرفه‌ای‌ترین لیگ‌های فوتبال دنیاست که در آن بازی‌های زیبایی به نمایش گذاشته می‌شود. بسیاری از بازیکنان تیم‌های این لیگ اهل انگلستان هستند. کنارهم قرار گرفتن این بازیکن‌های معروف، یک تیم ملی قوی و شکست‌ ناپذیر را برای انگلیس ساخته. این تیم ملی تا امروز در بسیاری از مسابقات جام‌جهانی، جام ملت‌های اروپا و دیگر تورنمنت‌های جهانی شرکت کرده. با قیمت بلیط جام جهانی برای ایرانیان در یابکس آشنا شوید.

 وضعیت تیم ملی انگلیس برای جام جهانی 2022

آخرین حضور انگلیس در جام‌جهانی به 28 سال پیش باز می‌گردد و در طول این سال‌ها، 3 مربی تلاش کرده‌اند تا این رکورد 28 ساله را از بین ببرند. گرت ساوتگیت تمی ملی انگلیس را برای آماده انجام مسابقاتی خارق‌العاده آماده کرده و می‌خواهد بعد از 28 سال، این تیم را به فینال برساند. بازیکنانی مانند هری کین، جردن هندرسون، لوک شاو، سم جانستون، آرون رمزدیل، کانر کودی و… برای جاک جهانی 2022 قطر به تیم ملی انگلیس دعوت شده‌اند. پکیج جام جهانی قطر را در یابکس تجربه کنید.

تاریخچه

تیم ملی انگلستان فعالیت خود را از سال 1872 آغاز کرد. اتحادیه فوتبال انگلیس وظیفه مدیریت این تیم را برعهده دارد. همچنین این تیم ملی عضو کنفدراسیون فیفا و یوفا است. انگلیس اولین بازی رسمی خود را سال 1872 مقابل اسکاتلند انجام داد. این بازی در شهر پاتریک اسکاتلند انجام شد. شاید برایتان جالب باشد که بازی بین انگلیس و اسکاتلند، اولین بازی فوتبال بین‌المللی در سطح جهان است. این بازی با نتیجه 0-0 تمام شد.

تا امروز 8 تیم توانسته‌اند قهرمان جام‌جهانی شوند که نام تیم ملی انگلیس هم در این لیست به چشم می‌خورد. انگلیس میزبان جام‌جهانی 1966 بود که در همان سال هم توانست به مقام قهرمانی برسد. مسابقات پشت سر هم انگلیس و اسکاتلند از 1870 آغاز و آخرین بازی این تورنمنت سال 1960 انجام شد. بازی‌های خانگی تیم ملی انگلیس از سال 1950 تا امروز در ورزشگاه ومبلی لندن انجام می‌شده /بازی انگلیس ولز

بهترین مربی‌ها

مسئولان تیم ملی انگلیس سعی می‌کنند بهترین سرمربی‌ها را برای مدیریت این تیم انتخاب کرده و بیشترین بازدهی را از او داشته باشند. از ابتدای تاسیس تا امروز، 17 سرمربی مختلف، مدیریت این تیم را برعهده داشته‌اند. والتر وینتر باتم اولین سرمربی تیم انگلیس بوده و 16 سال مربی‌گری این تیم را برعهده داشته. /بازی انگلیس ولز

آلف رمزی یکی از بهترین مربی‌های تاریخ تیم ملی انگلیس بودده. درصد پیروزی انگلیس در دوران این مربی، 61 درصد بوده که آماری حیرت‌انگیز است. رمزی از سال 1963 تا 1974 مربی این تیم بود و در این مدت توانست انگلیس را در جام‌جهانی 1966 به مقام قهرمانی برساند. همچنین این تیم در جام‌جهانی 1968 به مقام سومی رسید. /بازی انگلیس ولز

گرت ساوتگیت (مربی فعلی تیم ملی انگلیس) بهترین مربی تاریخ این تیم بوده. درصد برد تیم انگلیس در دوران مربی‌گری این شخص 78 درصد بوده! ساوتگیت توانسته این تیم را در جام ملت‌ها اروپا سال 2020 به مقام نایب قهرمانی برساند.

افتخارات

علاوه‌بر قهرمانی انگلیس در جام‌جهانی 1966، این تیم در جام‌های جهانی 1990 و 2018 هم مقام چهارم را کسب کند. بدون شک یکی از بهترین نتیجه‌های تیم ملی انگلیس از ابتدا تا امروز، قهرمانی آن‌ها در جام‌جهانی بوده. این تیم توانسته افتخارات دیگری هم کسب کند که برای آن‌ها می‌توانیم به کسب مقام سومی در جام ملت‌های اروپا سال 1968 اشاره کرد. این تیم توانست 2 بازی جوانمردانه که سال‌های 1990 و 1998 انجام شد را با پیروزی پشت سر بگذارد.

بهترین بازیکن‌ها

همان‌طور که مطمئنا می‌دانید، تیم ملی انگلستان بازیکن‌های خوبی داشته و دارد که هرکدام از آن‌ها در مطرح‌ترین تیم‌های اروپایی بازی می‌کنند. بازیکنانی مانند پیتر شیلتون، فرانک لمپارد، هری کین، مایکل اوون، وین رونی و.. همه انگلیسی هستند و در این تیم بازی کرده‌اند در ادامه می‌خواهیم بازیکن‌هایی که توانسته‌اند بیشترین رکوردها را برای تیم ملی انگلستان ثبت کنند را به شما معرفی کنیم.

بازیکنانی با تعداد بازی بیشتر

پیتر شیلتون دروازه‌بان اسطوره‌ای تیم ملی انگلیس، بیشترین تعداد بازی را در این تیم داشته. این دروازه‌بان جز بهترین‌ها در این پست بوده و بین سال‌های 1970 تا 1990 سیوهایخارق‌العاده‌ای را در تاریخ فوتبال دنیا ثبت کرده.

رتبه نام بازیکن تعدادی بازی
1 پیتر شیلتون 125
2 وین رونی 120
3 دیوید بکهام 115
4 استیون جرارد 114
5 بابی مور 108
6 اشلی کول 107
7 بابی چارلتون 106
8 فرانک لمپارد 106
9 بیلی رایت 106
10 برایان رابسون 90

بازیکنانی با بیشترین گل ملی

وین روی مهارج تیم منچستر یونایتد و تیم ملی انگلیس، یکی از بهترین بازیکنان این کشور بوده و توانسته بیشترین گل ملی را برای این تیم به ثمر برساند. وین رونی با 53 گل زده در صدر گلزنان انگلیسی قرار گرفته.

رتبه نام بازیکن تعداد گل
1 وین رونی 53
2 بابی چارلتون 49
3 هری کین 48
4 گری لینهکر 48
5 جیمی گریوز 44
6 مایکل اوون 40
7 نان لوفت هاوس 30
8 آلن شیرر 30
9 تام فینی 30
10 فرانک لمپارد 29
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود