روزانه چقدر راه برویم تا وزن کم کنیم؟

0 3,878

متخصص تغذیه با تاکید بر استفاده از مواد غذایی سالم و کم کالری گفت: هیچ یک از وعده های غذایی نباید حذف شوند.

فارس: مریم مظاهریون متخصص تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، درباره روش‌های کاربردی به منظور اصلاح شیوه زندگی و کاهش وزن گفت: ثبت فعالیت روزانه با دستگاه قدم شمار می تواند مقدار فعالیت روزانه را ثبت کند. برنامه قدم شمار قابل نصب بر روی گوشی های هوشمند است و حتی می توان دستگاه آن را از فروشگاه ای لوازم ورزشی تهیه کرد.

وی افزود: اگر فردی طی شبانه روز کمتر از 5 هزار قدم گام بردارد در دسته افراد بی تحرک قرار دارد. افراد کم تحرک بین 5 هزار و 7 هزار قدم قرار دارند و افراد سالم نیاز است بین 7 هزار تا 10 هزار قدم در شبانه روز گام بردارند.

متخصص تغذیه در ادامه با اشاره به ثبت مواد غذایی دریافتی در شبانه روز، فرد متوجه ریزه خواری ها و عادات بد غذایی می‌شود اظهار داشت: کمدها، کشوها و کابینت ها از مواد غذایی خوشمزه و کم حجم پرکالری و هوس انگیز باید خالی شده و جای آنها با میان وعده های سالم و کم کالری جایگزین شود. با اینکار می توان سطح هورمون ها و قند خون بدن را تنظیم کرد.

مظاهریون تاکید کرد: زمانیکه گرسنه هستید ورزش نکرده و به خرید نروید و باید در ساعات غذاخوردن نظم و ترتیب وجود داشته باشد. هیچ یک از وعده های غذایی نباید حذف شود و لازم است هر سه ساعت یکبار به صورت یک در میان وعده غذایی کامل و میان وعده استفاده شود.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود