کوچک کردن ران و باسن با ترفندهای ساده و کاربردی

برای کوچک کردن ران و باسن از این ترفندها غافل نشوید!!!

0 4,757

اولویت کسانی که به تناسب اندام فکر می کنند، کوچک کردن ران و باسن و سپس لاغری پهلوها و شکم می باشد. برای اینکه به لاغری موضعی و یا لاغر کردن قسمت خاصی از بدن برسید باید قانون زیر را بدانید:

بدن انسان در طی چربی سوزی، آخرین چربی‌های تولید شده را از بین می‌برد. اگر شکم شما قبل از ران و باسن چاق شده باشد، برای لاغر کردن آن باید برنامه‌ای اصولی را آغاز کنید. با یک برنامه درست در مرحله اول ران و باسن و بعد از آن چربی‌های شکم از بین خواهد رفت.

روش های کوچک کردن ران و باسن

این روزها کوچک کردن ران و باسن به یکی از دغدغه‌های افراد تبدیل شده. به خصوص خانم‌ها نگران ظاهر اندام خود در لباس‌ها هستند. در این مقاله چند راه بسیار موثر برای شکل دادن و لاغر کردن باسن‌ را بررسی می‌کنیم.

باسن از عضلات مختلفی تشکیل شده که به مجموعه آنها عضلات سرینی گفته‌ می‌شود. قوی ترین آنها عضله سرینی بزرگ است. برای ایجاد یک باسن سفت و شکل گرفته باید روی این عضله کار کنیم.

با انجام اسکات‌های ساده و با بالا رفتن از چند پله نمی‌توانیم به عضلات باسن خود شکل بدهیم. برای رشد عضله سرینی درست مثل عضلات دیگر باید با افزایش وزنه و شدت تمرینات، استقامت خود را بالا ببرید.

یکی از بهترین تمرین‌ها برای افزایش استقامت و فرم‌‌دهی باسن حمل یک ساک سنگین حین پله‌نوردی به مدت نیم ساعت است.

این حرکت به حدی روی عضلات این قسمت کار می کند که فردای آن حتماً پا درد خواهید داشت. اما بهترین و قدیمی ترین راه برای شکل دادن به عضلات باسن همان انجام تمرینات بدنسازی و کار با وزنه در باشگاه است.

با اطلاعاتی که این مقاله در اختیارتان قرار می‌دهد، آب کردن چربی‌های اضافه باسن و شکل دادن به عضلات آن بسیار ساده خواهد شد. برای چربی‌سوزی سریع باسن باید به موارد زیر دقت کنید:

۱- کوچک کردن ران و باسن؛ کاهش وزن عمومی بدن

اگر می‌خواهید باسنی خوش فرم و زیبا داشته باشید، باید چربی‌های جمع شده در آن ناحیه را از بین ببرید. شکل اصلی باسن زمانی مشخص می‌شود که لایه چربی روی آن را آب کنید. نکته‌ای که باید مثل همیشه متذکر شویم این است که شما نمی‌توانید فقط چربی یک قسمت خاص از بدنتان را آب کنید. اگر می‌خواهید باسنی خوش فرم داشته باشید باید چربی همه بدنتان را از بین ببرید.

برای آب کردن سریع چربی به سه چیز نیاز دارید:

  • رژیم غذایی مناسب
  • تمرینات بدنسازی
  • تمرینات ایروبیک یا هوازی

برای کاهش وزن باید بیشتر از مقداری که کالری دریافت می‌کنید، بسوزانید. با بالا بردن متابولیسم بدن، خوردن غذاهای مناسب و انجام صحیح تمرینات هوازی می‌توانید مقدارکالری بیشتری بسوزانید.

۲-کوچک کردن ران و باسن؛ تمرینات شدید کاردیو (هوازی)

تا به حال یک فوتبالیست یا دونده را دیده‌اید که باسن زشت و چاق داشته باشد؟ مطمئناً اینطور نیست. این افراد آنقدر می‌دوند و تمرینات مخصوص انجام می‌دهند که دیگر چربی روی باسنشان نمی‌ماند. اگر شما هم می‌خواهید باسنتان را شکل دهید باید همین کار را انجام دهید.

بهترین نوع تمرین‌های هوازی مناسب برای شکل دهی باسن، تمرینات شدید است. دویدن روی کوه، حرکات لانگز، اسکات همراه با پرش و امثال آن. وقتی شیب سطح را افزایش می دهید یا ورزش هوازی می‌کنید، ناخودآگاه بیشتر از حد معمول خم می‌شوید؛ در نتیجه از عضلات باسنتان استفاده بیشتری می‌کنید.

۳-کوچک کردن ران و باسن؛ تمرینات بدنسازی

تمرینات بدنسازی برای باسن خیلی سخت نیست اما ضروری است. تمرینات بدنسازی نه تنها به عضلات باسنتان فرم می‌دهد بلکه متابولیسم بدن شما را هم بالا می‌برد و درنتیجه کالری و چربی بیشتری می‌سوزاند. با این کار در طول روز کالری کمتری جذب می‌کنید. همه اینها برای شکل دادن به عضله مورد نظرتان عالی است.

بهترین تمرینات بدنسازی مخصوص باسن:

همانطور که گفتیم، افزودن استقامت به حرکات عادی بهترین ایده ممکن برای کوچک کردن ران و باسن است. در ادامه به بهترین تمرینات بدنسازی مخصوص باسن اشاره می‌کنیم:

  • اسکات با هالتر یا دمبل: این حرکت آنچنان روی پایین تنه‌تان کار می‌کند که خیلی سریع نتیجه می‌گیرید.
  • لانگز با وزنه: اگر زانو درد دارید این حرکت را انجام ندهید. در غیر اینصورت حرکت بسیار خوبی برای شکل دادن به عضلات باسن است.
  • استِپ با وزنه: ابتدا با وزنه سبک شروع و کم کم آن را سنگین تر کنید.
  • دویدن روی کوه: یکی از بهترین و محبوب ترین تمرینات است.
  • دستگاه پرس پا: این دستگاه بدنسازی اغلب کمتر توسط خانم‌ها در باشگاه استفاده می‌شود. با کمک این دستگاه و با استفاده از وزنه‌های سنگین می‌توانید خیلی خوب روی عضلات باسنتان کار کنید.

نمونه‌هایی از بهترین حرکات بدنسازی مخصوص را بررسی کردیم. اگر همین پنج حرکت را به خوبی انجام دهید مطمئنا نتیجه عالی خواهید داشت.

منبع:kermany

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود