آشنایی با فواید جگر بوقلمون

0 38,897

یکی از پر طرفدار ترین گوشت های که مردم از آن استفاده می کنند گوشت بوقلمون است که علاوه بر طعم فوق العاده ی که دارد ، خواص بسیاری نیز برای بدن به همراه داشته است.

امروزه از روش های مختلفی برای پختن غذای لذیذ با بوقلمون استفاده می شود و هر کسی مطابق سلیقه ی که دارد آن را تهیه می نماید ولی فراموش نکنید که باید به صورت صحیحی گوشت بوقلمون و جگر بوقلمون را انتخاب نمایید. برای هر نفر باید نیم کیلو از گوشت را در نظر بگیرید و برای تمیز کردن آن نیز از چاقوی تمیزی باید استفاده نمایید که به هیچ چیز آغشته نباشد.یکی از برترین چیزهای که باید در تهیه گوشت بوقلمون به آن دقت کنید چاشنی های مورد استفاده می باشد. اگر می خواهید غذای فوق العاده ی داشته باشید سعی کنید چاشنی را جداگانه بپزید و در سی دقیقه پایانی پخت غذا آن را به داخل شکم اضافه نمایید.

بوقلمون و فواید آن

به صورت کلی می توانیم خواص زیر را برای مصرف بوقلمون ذکر کنیم :

  1. مصرف گوشت بوقلمون  و جگر بوقلمون برای کودکان و سالمندان در فصل سرما بسیار مناسب می باشد
  2. در گوشت بوقلمون پروتئین زیاد و چربی کمی وجود داشته است. بوقلمون از دسته مواردی است که فسفر ، آهن ، پتاسیم و ویتامین های B در آن وجود داشته است.
  3. در بوقلمون املاح مفیدی مثل روی ، مس ، پتاسیم و سلونیوم به شدت دیده می شود.
  4. به دلیل اینکه در گوشت بوقلمون اسید آمینه وجود داشته است می تواند در بدن از تجمع سرب و جیوه جلوگیری نماید و به کارکرد کبد در دفع سموم بدن بسیار کمک می نماید.
  5. در بوقلمون  گوشت سفید وجود دارد و در ناحیه سینه چربی کم است و علاوه بر آن دارای گوشت قرمز و تیره را در بخش های ران نیز است.
  6. مصرف گوشت بوقلمون می تواند حدود نیمی از اسید فولیکی که در روز نیاز دارید را برای بدنتان تامین کند و به عنوان یک منبع عالی روی ، پتاسیم ، پروتئین ، ویتامین های B1 و B3  و B6 و B12 و همچنین اسید آمینه ترپپتوفان به شمار می رود.

در مورد گوشت بوقلمون باید بدانید که این گوشت به دلیل بافت خاصی که دارد برخلاف دیگر پروتئین ها در زمان طبخ ، حجم خود را از دست نخواهد داد.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود