آنچه از خواص قلم گاو و آب قلم نمی دانستید

0 4,494

قلم گاو و آب قلم از فواید و خواص بسیار بالایی برخوردار است که در ادامه با تمام این خواص و فواید آشنا خواهید شد.

آمینو اسیدهای موجود در قلم و آب قلم مانند آرژنین، گلوتامین و سیستنین، باعث افزایش ایمنی در انسان ها و حیوانات می شوند.
کالری موجود در قلم گاو:
کالری ۳۱۰ و سدیم ۶۵ میلی گرم
چربی کامل ۲۵ گرم، پتاسیم – – میلی گرم
چربی اشباع شده ۱۰ گرم کل کربوهیدرات ۰ گرم
فیبر رژیمی ۰ گرم
چربی اشباع نشده ۰ گرم
قند ۰ گرم
ترنس ۰ گرم
پروتئین ۲۰ گرم
کلسترول ۷۵ میلی گرم
ویتامین آ ۰%
کلسیم ۲%
ویتامین سی ۰%
آهن ۱۰%خواص و فواید قلم گاو و آب قلم 

۱٫سیستم ایمنی را تقویت می کند:

آمینو اسیدهای موجود در قلم و آب قلم مانند آرژنین، گلوتامین و سیستنین، باعث افزایش ایمنی در انسان ها و حیوانات می شوند.

۲٫ قلم گاو برای سرما خوردگی و برونشیت:

دلیل علمی محکمی وجود دارد که ما در فصل سرما و آنفولانزا به سوپ مرغ نیاز داریم. در سال ۲۰۰۰، یک مطالعه بر روی قفسه سینه، که سوپ مرغ را مورد مطالعه قرار داده بودند (قلم و آب قلم) منتشر شد و دریافت که در واقع به کاهش علائم سرماخوردگی، با باز کردن خلط، باز کردن مسیرهای تنفسی و به هضم آسان کمک می کند.علاوه بر این، طبق گفته پزشکان سوپ مرغ به طور طبیعی حاوی اسید آمینه سیستیمی است که به طور شیمیایی شبیه داروی برونشیت است.

۳٫ قلم گاو برای درمان التهاب:

مطالعات نشان می دهد که بسیاری از آمینو اسیدها در قلم و آب قلم (مانند سیستین، هیستیدین و گلایسین)، التهاب را کاهش می دهند و ال-گلوتامین به طور خاص التهاب روده را کاهش می دهد. علاوه بر این، همان مقاله که در ماه اکتبر سال ۲۰۰ که در بالا ذکر شد به این نتیجه رسید که فواید ضد التهابی سوپ مرغ می تواند یکی از چیزهایی باشد که برای تسکین علایم سرماخوردگی رایج بسیار مفید است.

۴٫ قلم گاو برای کمک به استحکام و دندان ها و استخوان ها:

مطالعه ای که بر روی مواد مغذی ضروری برای سلامت استخوان انجام شد، نشان داد که فرآیند تشکیل استخوان نیاز به “تامین کافی و ثابت این مواد مغذی” دارد:کلسیم، پروتئین، منیزیم، فسفر، پتاسیم، منگنز، مس، آهن، بور، ویتامین A، ویتامین K، ویتامین C و ویتامین های B.قلم و آب قلم و گوشت یا ماهی منبع خوبی از همه این ویتامین ها و مواد معدنی هستند.

۵٫ قلم گاو برای کمک به کاهش وزن :

در حالی که مطالعات بیشتری درباره باکتری های شکمی و کاهش وزن لازم است انجام شود، اما تحقیقات نشان داده اند که افراد چاق بیشتر از نوع خاصی از باکتری به نام فیرمیکوتس و میزان کم تری از نوع دیگری به نام باکتریودتس در بخش های گوارشی خود دارند. میزان بالای فیرمیکوتس منجر به مقدار بیشتر کالری استخراج شده از غذا می شود بنابراین نسبت بالاتر فیرمیکوتس به باکتریودتس به یکی از عوامل چاقی تبدیل شده است. قلم و آب قلم منبع خوبی از ال-گلوتومین که یک آمینو اسید ضروری برای بدن و سلامت شکم است.
طبق مطالعات ال-گلوتومین برای کاهش فیرمیکوتس در روده مفید است و بنابراین به کاهش وزن کمک می کند.مطالعات بسیاری نیز به این مساله توجه دارند که مصرف سوپ قبل از یک وعده غذایی کاهش وزن را به خاطر مقدار کم کالری که در طول غذا خورده بودند، افزایش می دهد.خوردن سوپ در واقع مصرف کالری را در غذای بعدی کاهش می دهد و تنها سوپ – نه غذا با آب – برای این اثر مفید است.

۶٫قلم گاو و آب قلم برای پوست :

قلم و آب قلم، به خصوص وقتی از سبزیجات هم درست شود، الکترولیت ها (مواد معدنی) و کربوهیدرات ها (از سبزیجات) را به رژیم غذایی می افزاید.مطالعات نشان داده اند که خوردن قلم و آب قلم، الکترولیت ها و آب خوبی به بدن می دهد.

۷٫ قلم و آب قلم و ظرفیت ورزش:

مطالعات دیگری نشان داده اند که مایعات به همراه کربوهیدرات و الکترولیت ها، مانند قلم و آب قلم، به همراه سبزیجات، إب بدن و الکترولیت های از دست رفته در طی ورزش را به بدن باز می گرداند.

۸٫قلم گاو مناسب برای ساختن ماهیچه ها:

آمینو اسیدهای موجود در قلم و آب قلم می تواند به تحریک سنتز پروتیین عضلانی کمک کند ؛ سنتز پروتیین ماهیچه ای برای رشد مداوم، تعمیر و نگهداری توده های عضلانی اسکلتی ضروری است.در مطالعه ای که به بیماران سالم و بیماران مبتلا به سرطان تخمدان نگاه می کند، محققان دریافتند که خوردن آمینو اسیدها به تحریک سنتز پروتیین عضلانی و کاهش التهاب کمک می کند، هم در مشارکت کنندگان سالم و هم شرکت کنندگانی که تحت درمان سرطان قرار دارند.

۹٫ کمک قلم گاو به تقویت خلق و خو:

رژیم غذایی شما باکتری های شکمی را تحت تاثیر قرار می دهد و باکتری های شکمی شما بر مغز تاثیر می گذارند.به گفته عصب شناسان، باکتری شکم به طور مداوم بر مغز شما تاثیر دارند. آرایش باکتری های شکمی، که میکروبیوم نامیده می شود، بر چگونگی برنامه ریزی مغز از کودکی به بزرگسالی، همراه با حالات، حافظه، توانایی یادگیری و چگونگی مقابله با استرس، تاثیر می گذارد.
وقتی شکم تان سالم است، سیگنال های شادی را به مغز ارسال می کند؛ زمانی که ناسالم است، می تواند علایم اضطراب را ارسال کند به دلیل این سیگنال ها، عصب شناسان شروع به تحقیق درباره نحوه مدیریت باکتری ها برای درمان اختلالات مربوط به استرسمانند افسردگی کردند.
زیست شناسان می گویند که به دلیل وجود اسیدهای آمینه غنی از ژلاتین مثل گلایسین، آلانین، پرولین و هیدروکسین پرولین، بیماری های مسمویت و فساد در جوامع صنعتی می تواند با استفاده از غذاهای غنی از ژلاتین اصلاح شود.

فواید دیگر قلم و آب قلم گاو- گوساله برای بدن

محکم تر و سالم تر کردن ناخن ها
ضد پیری
ضد تومور
تسکین ورم مفاصل و درد مفاصل
محافظت از سلول ها
می تواند دیابت و قند خون را کاهش دهد؛ از تنظیم انسولین حمایت می کند.
می تواند خواب را بهبود بخشد.
به تنظیم خونریزی بینی، قاعدگی سنگین، زخم، بواسیر و خونریزی مثانه کمک می کند.
به نرمال کردن اسید معده کمک می کند که برای کوتیکول ها، بیماری های سلیاک، زخم، و دیگر شرایط التهاب التهابی مفید است.برای دهه ها، تولید کنندگان مواد غذایی تلاش کردند تا به شما گاترواد، نوشیدنی های انرژی زا، داروهای بدون نسخه، آنتی بیوتیک ها، معجون های کاهش وزن و قرص های انرژی بفروشند.خوب، چیزی وجود دارد که شما می توانید برای سلامتی بهتر و عملکرد ورزشی بهتر استفاده کنید، اما این یکی از اینها نیست – قلم و آب قلم است!

قلم و آب قلم برای گیاه خواران چه؟

اگر رژیم غذایی گیاه خواری را دنبال می کنید، می توانید سوپ سبزیجات درست کنید به خصوص اگر سیستم گوارشی تان در خطر افتاده باشد، این می تواند کلید بازیابی خوبی برایتان باشد چون برای بدن راحت تر هستند. شما می توانید با استفاده از سبزیجات، یک سوپ سبزیجات تهیه کنید و آن ها را در آب بریزید، سپس به مدت ۸-۲۴ ساعت بجوشانید. سپس سبزیجات را بردارید، چون همه مواد مغذی آن ها اکنون در سوپ قرار دارد.   منبع : سایت نمناک
شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود