هویج کالری می سوزاند!

0 3,981

هویج به عنوان شیرین ترین نوع سبزیجات فایده بسیاری برای سلامت پوست و بدن دارد که شاید تنها چند مورد از آنها را بدانید. هویج با داشتن مواد مقوی و ویتامین ها منبع مهمی برای درمان بسیاری از بیماری ها می باشد.

خوردن هویج زیاد باعث زردی ( یرقان) می‌‌شود!

چکیده: هویج یک سبزی ریشه‌دار یا غده ای خوراکی است که می‌توان آن را خام یا خردشده یا رنده‌شده در سالاد خورد و بیشتر در پخت سوپ‌ها و خورش‌ها کاربرد دارد. با همه خوبی هایی که دارد، برای بدن ضررهایی نیز دارد. با ما همراه باشید.

فواید و مضرات مصرف هویج

افرادی که به محض اینکه دچار ضعف بینایی می‌‌شوند و نیاز به عینک زدن پیدا می‌‌کنند؛ اولین گزینه درمانی را آب هویج می‌‌دانند. اما چنین انتظاری در حد معجزه‌‌ای است که هرگز رخ نمی‌دهد!
اما این باور از کجا نشات گرفته است؟ حقیقت امر: هویج یکی از سبزیجاتی است که سرشار از پیش ساز ویتامین A ( بتاکاروتن) است؛کمبود این ویتامین بر بینایی تاثیر مخرب دارد.اما از آنجایی که ویتامین A محلول در چربی بوده و انسان قادر به ذخیره سازی آن می‌‌باشد و از سوی دیگر مواد غذایی مختلفی از جمله جگر، تخم مرغ و لبنیات حاوی ویتامین A هستند؛ پس کمبود ویتامین A به ندرت اتفاق می‌‌افتد و هویج فقط شب کوری ناشی از فقر ویتامین A را درمان می‌‌کند نه عیوب انکساری را .

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود