درمان سرما خوردگی با آویشن

0 90
درمان سرما خوردگی با آویشن

آویشن جزو گیاهان ضد التهابی بوده، بر روی باکتری‌های دستگاه تنفسی موثر است. برای پیشگیری از عفونت‌های مکرر که بیشتر ناشی از خشکی دستگاه تنفسی است

درمان سرما خوردگی با آویشن

درمان سرما خوردگی با آویشن

استفاده از گیاه دارویی آویشن برای سرماخوردگی‌های فصل زمستان بسیار مفید است. در این مطلب با فواید آویشن برای سرماخوردگی بیشتر آشنا شوید.
فصل زمستان که شروع می‌شود همه مردم از اینکه سرما بخورند نگران می‌شوند و بیش از پیش نکاتی را برای پیشگیری از سرماخوردگی رعایت می‌کنند. ولی بسیاری از اوقات حتی با رعایت کامل نکات پیشگیری از سرماخوردگی، افراد دچار سرماخوردگی می‌شوند و به دنبال راه‌هایی برای درمان سرماخوردگی‌شان هستند و به مصرف داروهای مختلفی روی می‌آورند، همچنین گاهی پیش می‌آید که بعضی افراد در فصول دیگر هم دچار سرماخوردگی می‌شوند. استفاده از جوشانده، دمنوش و عرق آویشن در طول فصول سرد سال باعث پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی خواهد شد و در صورت سرما خوردن نیز مصرف گیاه آویشن به کاهش علائم سرماخوردگی کمک شایانی می‌کند.

آویشن گیاهی کوهستانی و معطر از تیره نعناییان است که تنوع زیادی دارد. این گیاه دارای طبیعتی گرم و خشک است، خواص آویشن گسترده بوده برخی از فواید دارویی آن شامل درمان سرفه‌های سخت، درمان سرماخوردگی و کاهش علائم آن، تقویت معده و کمک به هضم غذا، کاهش درد سیاتیک و دردهای مفصلی، ضد عفونی کننده، التیام درد ناشی از کوفتگی عضلات و ایجاد نشاط است.

خواص درمانی آویشن برای سرماخوردگی
خواص آویشن برای درمان و کاهش علائم سرماخوردگی عبارتند از:
استفاده از دمنوش آویشن باعث رفع سرفه می‌گردد.
عرق آویشن خلط آور بوده و در رفع علائم سرماخوردگی‌های همراه با خلط سینه مفید می‌باشد.
استفاده از آویشن ضد سینوزیت و آنفولانزا است.
آویشن ضد التهاب دهان و گلو بوده، مصرف آن باعث کاهش سرفه‌های شدید و تحریکی می‌شود.
آویشن تا حد زیادی عفونت و چرک بدن و گلو را از بین می‌برد.

نحوه تاثیر آویشن برای سرماخوردگی و نسخه درمان
آویشن جزو گیاهان ضد التهابی بوده، بر روی باکتری‌های دستگاه تنفسی موثر است. برای پیشگیری از عفونت‌های مکرر که بیشتر ناشی از خشکی دستگاه تنفسی است می توان از بخور آن به معنای جوشاندن یک گیاه و استنشاق بخار حاصل از آن است استفاده کرد.
بخور آویشن: ۱۰گرم گیاه خشک آویشن را در نیم لیتر آب بجوشانید و بخور حاصل از آن را استنشاق کنید. همچنین استفاده از ۱۰تا ۱۵ قطره اسانس گیاه آویشن در یک لیتر آب و پخش بخار آن در خانه مفید است.
هنگامی که دچارسرماخوردگی و عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی می‌شوید، می‌توانید یک قاشق غذاخوری گل ختمی و یک قاشق غذاخوری آویشن را در دو لیوان آب بجوشانید تا حجم آن به یک لیوان برسد. این جوشانده را صاف کرده با دو قاشق عسل شیرین و میل کنید.
برای کاهش سرفه: ۱۰ تا ۲۰ گرم گیاه خشک را با یک لیتر آب جوش دم کنید و از آن روزی سه فنجان صبح، ظهر و شب بنوشید و درصورت تلخ بودن می‌توان با آب رقیق شده یا عسل مصرف کرد.

موارد احتیاط مصرف آویشن برای سرماخوردگی
استفاده از آویشن در بارداری با خطر سقط جنین همراه بوده و زنان باردار و کودکان زیر ۵ سال و افرادی که دارای اختلالات غده تیروئید هستند، نبایستی از آویشن برای سرماخوردگی خود استفاده کنند، این افراد می‌توانند از عسل آویشن برای درمان سرماخوردگی استفاده کنند.
به دلیل طبیعت گرم آویشن، استفاده از آن جهت درمان‌های خانگی در افراد گرم مزاج بایستی با احتیاط صورت گیرد.

سایر توصیه‌ها برای درمان سرماخوردگی با آویشن
در زمان استفاده از آویشن برای سرماخوردگی روزی ۲ تا ۳ عدد انجیر خشک میل شود. استفاده از شلغم و ترب به همراه آویشن درمان و بهبود علائم سرماخوردگی را افزایش می‌دهد. استفاده از بخور آویشن و خوردن همزمان آن تاثیر بسزایی در بهبود سرماخوردگی خواهد داشت.

منبع:سایت ستاره

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود