روغن بنفشه پایه کنجد چه خاصیتی دارد و چگونه تهیه میشود؟

0 6,849

روغن بنفشه یکی از روغن‌های گیاهی و درمانی است که فواید زیادی برای بدن دارد و در درمان بسیاری از بیماری‌ها می‌تواند موثر باشد. این روغن در پایه‌های مختلفی مانند روغن کنجد و زیتون ساخته می‌شود که خواص معجزه آسایی دارد.

روغن بنفشه پایه کنجد چه خاصیتی دارد و چگونه تهیه میشود؟

روغن بنفشه پایه کنجد یکی از داروهای پر مصرف در طب اسلامی است که برای درمان بسیاری از بیماری‌های مربوط به سر و بینی از سینوزیت گرفته تا ضربه مغزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
روغن بنفشه یکی از روغن‌های گیاهی و درمانی است که فواید زیادی برای بدن دارد و در درمان بسیاری از بیماری‌ها می‌تواند موثر باشد. این روغن در پایه‌های مختلفی مانند روغن کنجد و زیتون ساخته می‌شود که خواص معجزه آسایی دارد. اگر روغن بنفشه با پایه کنجد تهیه شود هر لطمه‌ای که به سر وارد شود را در لحظه درمان می‌کند و اگر با پایه زیتون ساخته شود در درمان ریزش و سفیدی مو بسیار مفید است. اگر می‌خواهید با خواص معجزه آسای روغن بنفشه پایه کنجد آشنا شوید، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

روغن بنفشه پایه کنجد چیست؟
روغن بنفشه پایه کنجد در واقع همان روغن گل بنفشه است که با روغن کنجد ترکیب شده است. این روغن برای درمان سردرد، میگرن، سینوزیت و ضربه مغزی بسیار مفید و موثر است و در طب سنتی و اسلامی توصیه زیادی در مورد استفاده از آن شده است.

روش تهیه روغن بنفشه با پایه کنجد
با توجه به اینکه تشخیص روغن بنفشه پایه کنجد اصل از نمونه‌های تقلبی موجود در بازار کار آسانی نیست می‌توانید برای اطمینان از اصل بودن روغن بنفشه پایه کنجدی که استفاده می‌کنید خودتان آن را بسازید. اگرچه این کار زمان زیادی طول می‌کشد اما کار چندان دشواری نیست. برای این منظور باید گل‌های بنفشه را در ظرفی شیشه‌ای ریخته و روی آن روغن کنجد بریزید تا جایی که تمام گل‌ها داخل روغن باشند. این ظرف را یک ماه در پشت پنجره‌ای که نور آفتاب ملایم به آن بتابد کنار گذاشته و به آن دست نزنید. پس از یک ماه روغن ظرف را صاف کرده و گل‌ها را خارج کنید و گل‌های بنفشه دیگری را به ظرف افزوده و مجددا در همان جا به مدت یک ماه دیگر قرار دهید؛ در این میان هر چند روز یکبار ظرف را تکان دهید. این فرایند باید ده بار، یعنی ده ماه تکرار شود.
تذکر: گل بنفشه‌ای که برای این منظور استفاده می‌شود باید نیمه خشک باشد و ساقه آن را کاملا جدا کنید. اگر گل تازه باشد روغن شما کپک می‌زند و اگر خیلی خشک باشد روغن کنجد دیر جذب آن می‌شود. در خصوص نور نیز اگر حرارت یا نور مستقیم آفتاب به ظرف و روغن شما بخورد خراب می‌شود.

خواص روغن بنفشه پایه کنجد
۱- درمان سینوزیت
۲- رفع گرفتگی بینی و آبریزش بینی
۳- درمان سر درد
۴- درمان میگرن
۵- درمان پارکینسون
۶- درمان لرزش دست و پا
۷- رفع خشکی لب و بینی
۸- گرم کردن مغز و ترمیم ضایعات مغزی
۹- درمان سکته مغزی و کما
۱۰- درمان تشنج
۱۱- درمان فلجی ناشی از اختلالات مغزی
۱۲- درمان ام اس
۱۳- خواب آور
۱۴- ضد التهاب و درمان کننده رماتیسم
۱۵- رفع التهاب کلیه و مثانه
۱۶- ضد تومور
۱۷- قابل استفاده برای درمان سرطان ریه و پستان
۱۸- کاهش فشارهای عصبی
۱۹- تقویت سیستم ایمنی بدن
۲۰- کاهش فشار خون
۲۱- درمان بواسیر
۲۲- کمک به درمان آکنه و اگزما

طریقه مصرف روغن بنفشه پایه کنجد
برای استفاده از روغن بنفشه یک بالش مناسب را زیر گردن خود قرار داده و دراز بکشید. در این حالت دو قطره روغن بنفشه پایه کنجد را در داخل هر یک از سوراخ‌های بینی ریخته و چند دقیقه در این حالت بمانید. این روغن سینوس‌ها و مجاری تنفسی را شستشو می‌دهد.
اگر برای شفاف شدن پوست صورت یا رفع سرماخوردگی و زکام مایل به مصرف این روغن هستید، هم می‌توانید آن را در بینی ریخته یا اینکه بین دو ابرو بمالید. برای رفع ترک پا نیز دو قطره از آن را به داخل ناف بریزید.

سخن آخر
دقت داشته باشید که اگر از درمان‌های پزشکی برای درمان مشکل میگرن و سردرد و … استفاده می‌کنید بهتر است به طور همزمان از روغن بنفشه پایه کنجد استفاده نکنید، زیرا طب سنتی و درمان‌های پزشکی اثر معکوس روی هم دارند و ممکن است در صورت مصرف همزمان روی بدن شما تاثیر منفی بگذارند. همچنین بهتر است پیش از استفاده از روش‌های طب سنتی و داروهای گیاهی برای درمان بیماری‌ها با یک متخصص طب سنتی مشورت کنید و از استفاده خودسرانه یا جایگزین کردن ناگهانی درمان‌های پزشکی با روش‌های طب سنتی بپرهیزید.  منبع:سایت ستاره

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود