آشنایی با خواص درمانی نعناع صحرایی

0 3,836

یکی دیگر از گیاهان ارزشمند می باشد . اعضاء دیگری از خانواده نعناع مانند اسبی , در تمام اروپا , جنوب آفریقا و آسیای صغیر یافت می شوند .

یکی دیگر از گیاهان ارزشمند می باشد . اعضاء دیگری از خانواده نعناع مانند اسبی , در تمام اروپا , جنوب آفریقا و آسیای صغیر یافت می شوند .


این گیاهان همیشه در طول تاریخ جزء گیاهان بومی و ملی محسوب شده و در کتاب ها از آنها نام برده شده است . نعناع صحرایی به شکل تجارتی در شمال آمریکا , اروپا و قسمت هایی از آسیا کشت می شود . قسمت عمده این محصول در شمال غربی اقیانوس اطلس و خاور میانه یافت می شود این گیاه دارای طول عمر طولانی بوده و برگ هایی چهارگوش دارد . این برگ ها معطر و دارای بافت های تولید کننده چربی هستند ساقه آن نیز روغن ترشح می کند . گیاهان دیگر هم خانواده نعناع عبارتند از : بکسان , گذر نای کوهی , بادرنج بویه , تنین , زوفا , موز نگوش , آوشین , گلپر , گیاه عرقچین و چندگیاه دیگر . نعناع صحرایی برای مصارفی مثل خوش طعم کردن نوشیدنی ها , تهیه ژله و سس بهترن ماده می باشد همچنین این گیاه دارای مصارف پزشکی و دارویی فراوانی از قبیل : درمان اسهال , قولنج , سردرد های عصبی و یبوست دارد . گیاهان دیگری نیز وجود دارند که در سایر فصول به عنوان گیاهان استثنایی و عجیب از آنها یاد می شود ولی در این فصل بحث در مورد گیاهانی بود که در شرایط کنونی جهت تندستی بشر مفید می باشند .

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود