خوراکی‌ای که ذهن شما را آرام می‌کند

0 3,743

محققان مصرف یک نوع میوه را برای کاهش استرس و برطرف شدن مشکلات خواب پیشنهاد می‌کنند.

خبرگزاری فارس: به نقل از هندوستان تایمز، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد خوردن گیلاس می‌تواند به شما کمک کند تا سلامت جسمی و روحی خود از کنترل سطح قند، کاهش اسید اوریک اضافی گرفته تا آرامش ذهن را افزایش دهید.

به گفته کارشناسان، مصرف این میوه برای افرادی که نکات و ترفندهای زیادی را برای رفع اضطراب و مشکلات خواب امتحان کرده‌اند اما چندان نتیجه نگرفته‌اند، یک راه موثر برای آرام کردن ذهن و افزایش سطح هورمون خواب ملاتونین است. خوردن گیلاس نه تنها شما را شاد می‌کند، بلکه به شما کمک می کند تا سلامت جسمی و روحی خود را افزایش دهید.

دیکسا باوسار، محقق این پژوهش و متخصص آیورودا* می‌گوید: گیلاس سطح ملاتونین آنتی اکسیدانی را در بدن شما افزایش می‌دهد و درنتیجه به شما کمک می‌کند آرامش و خواب خوبی داشته باشید. ملاتونین موجود در گیلاس یک داروی فوق‌العاده برای بی‌خوابی است که می‌تواند به راحتی از سد خونی مغزی عبور کند و اثر تسکین‌دهنده‌ای روی نورون‌های مغز ایجاد کند، ذهن را آرام می‌کند و اضطراب و تحریک‌پذیری را کاهش می‌دهد که همچنین به تسکین سردرد ناشی از تنش یا استرس کمک می‌کند.

گیلاس سرشار از ویتامین A و C است و به تنظیم ضربان قلب و فشار خون کمک می‌کند و همچنین خطر ابتلا به فشار خون را کاهش می‌دهد.

* آیورودا یک علم باستانی و کهن و نزد بسیاری از افراد هندی و اروپا و آمریکاست که از هندوستان ریشه گرفته و به خصوص در هند بسیار مرکز توجه‌ است، اگر چه در کشورهای دیگر نیز در قالب طب جایگزین استفاده می‌شود. در آیوردا از گیاهان طبی، ماساژ و یوگا برای درمان بیماران استفاده می‌شود.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود