فواید سیب سرخ و سیب سبز

0 3,808

خواص سیب و تاثیرات مثبت از مصرف این میوه ی مفید بسیار زیاد است. سیب دارای ویتامین B و A و C و دارای مواد معدنی آهن، کلسیم، پتاسیم، منیزیم و فسفر است. سیب مسکن اعصاب و مقوی مغز است.

سیب در همه ی نقاط جهان وجود دارد و همهی مردم دنیا با میوه ی سیب آشنا هستند. سیب بصورت وحشی و پرورش یافته وجود دارد که سیب وحشی ریز و کوچک، و سیب پرورش یافته درشت و بزرگ است. خواص سیب را بسیار شمرده اند و در درمان بیماری های مختلف نقش موثری دارد.

ویژگی ها و خواص سیب سرخ و شیرین و سیب سبز و ترش

از میان خواص میوه ها و سبزیجات خواص سیب بسیار قابل توجه می باشد ، به طوری که از قدیم الایام برای درمان بیماری ها از جمله بیماری نقرس و بیماری های اعصاب و اسهال استفاده می کردند.

خواص سیب

۱ – سیب خاصیت قلیایی دارد و نقش پاک کننده بدن را ایفا می کند. وو با مصرف آن آب اضافی بدن دفع می شود.

۲ – سیب دارای ویتامین های B2 و A و C، و مواد معدنی آهن ، منیزیم، کلسیم و پتاسیم می باشد که بر شادابی و طراوت پوست بسیار موثر است.

۳ – خوردن و حتی بوییدن سیب باعث کاهش فشار خون و تنظیم آن می شود.

۴ – برای رفع بوی بد دهان سیب بخورید. سیب باکتر های دهان را نابود می کند و ذرات باقی مانده غذا که بر دندان ها بر جای مانده اند را پاکسازی می کند و از بیماری های دندان و لثه جلوگیری می کند.

۵ – سیب برای تقویت مینای دندان بسیار مفید و از پوسیدگی دندان ها جلوگیری می کند. گاز گرفتن و جویدن سیب عضلات فک را محکم میکند و بخاطر داشتن خاصیت ضد التهاب بعنوان دهانشویه عمل می کند.

۶ – میوه سیب خاصیت دو گانه دارد. هم برای اسهال مخصوصا اسهال کودکان و هم برای رفع یبوست مفید و سودمند است.

۷ – سیب اشتها را زیاد و کبد را تقویت میکند.

۸ – سیب خاصیت ضددرد دارد ، همچنین در درمان سرماخوردگی و سرفه و حتی گرفتگی صدا موثر است.

۹ – سیب ادرارآور و مقوی کلیه ها و کبد می باشد.

۱۰ – از درد مفاصل و بیماری نقرس که از استفاده زیاد گوشت قرمز و چربی بوجود می آید، جلوگیری و پیشگیری می کند.

۱۱ – سیب اوره را در بدن کاهش می دهد و مانع از ایجاد اسید اوریک می گردد.

۱۲ – سیب علاوه بر ویتامین های گروه B ،دارای منیزیم و فسفر می باشد که مغز را تقویت میکند و یادگیری و حافظه را ازیاد و اثر آرام بخشی بر اعصاب فوق العاده ای دارد.

۱۳ – اگر به دنبال درمان اسهال و حالت تهوع هستید از سیب سبز یا همان سیب ترش غافل نشوید. سیب سبز با خاصیت قابض بودنش حالت استفراغ و تهوع را در شما از بین می برد.

۱۴ – سیب سبز پخته برای درمان اسهال خونی بسیار موثر است.

۱۵ – برای تقویت معده خود می توانید از مخلوط آب سیب ترش و انار بهره ببرید.

نکته ای دیگر از خواص سیب قرمز و خواص سیب سبز این است که بهتر است کسانی که مزاج گرم دارند از سیب سبز استفاده کنند و افرادی که مزاج سرد دارند از سیب سرخ و شیرین استفاده کنند.

 

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود