جویدن آدامس چه فایده و ضررهایی دارد؟

0 3,798

در سال ۱۸۶۰ صمغ ازگیل آمریکایی یا همان صمغ آدامس وارد ایالات متحده شد و تلاش‌ هایی توسط یک دندانپزشک به نام دکتر تامس ادمز می‌ خواست نوعی لاستیک جدید اختراع کند، اما حاصل کارش به آدامس تبدیل شد‌. دکتر ادمز آدامس های تولید شده را در مغازه خودش به فروش می رسانید که با اقبال مشتریان مواجه شد. برای آشنایی با فواید آدامس جویدن در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

معرفی فواید جویدن آدامس:

شاید تا به حال هیچ اطلاعی از فواید آدامس جویدن نداشته اید و آدامس را تنها برای خوشبو شدن دهان و هضم غذا استفاده می کردید، اما الان با خواندن این مقاله پی به خواص این پلاستیک کشی می برید:

  • آدامس استرس را کنترل می کند: جویدن آدامس در هنگام استرس به شخص احساس بهتری می دهد و توصیه شده است که در زمان استرس و فشار های روحی آدامس بجوید. حتی هنگام عصبانیت جویدن آدامس در کاهش و کنترل عصبانیت موثر است.از فواید جویدن آدامس چه می دانید؟
  • آدامس در بهبود جراحی روده موثر است: بر اساس تحقیقات انجام شده جویدن آدامس بعد از جراحی روده در روند بهبود سلامت بیماران بسیار موثر است. آدامس جویدن با تحریک اعصاب دستگاه هاضمه روند بازگشت عملکرد روده به حالت طبیعی و سالم را سرعت می‌بخشد‌‌.جویدن آدامس چه مزایایی دارد؟
  • به گفته متخصصان جویدن آدامس استرس و فشارهای روحی را کاهش می دهد. اما در این مواقع چون عصبی هستید بابد مواظب آرواره هایتان باشید، زیرا در هنگام عصبانیت جویدن آدامس با فشار بیش از حد رو به رو است و امکان دارد به فک و آرواره آسیب بزند.

مضرات جویدن آدامس

معرفی مضرات آدامس:

استفاده بعضی از آدامس ها بیش از خرابی دندان ها سبب انتقال بعضی باکتری ها می گردد که عفونت ایجاد شده را در بدن حفظ و یا انتقال می دهند که در آخر باعث ایجاد و یا تشدید بیماری های قلبی می شود. حتی جویدن برخی آدماس ها سبب افت فشار خون و یا افزایش ضربان قلب نیز می شوند. گاهی نیز شیرین کننده های موجود در آدامس ها سبب بروز واکنش های حساسیتی در اشخاص می گردند. حتی جویدن آدامس در بعضی افراد حساس سبب مشکل در دستگاه گوارش نیز می شود. در ضمن جویدن زیاد آدامس های دارچینی احتمال ابتلا به سرطان زبان را بالا می برند.
معایب جویدن آدامس

آدامس نیز همانند دیگر مواد خوراکی در کنار مزایایی که دارد خالی از عیب نیست و استفاده از آن باید بر اساس فیزیولوژیک بدنی هر شخص باشد. از همراهی شما با مجله نصرینو بی نهایت متشکریم.

 

 

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود