فایده های شگفت انگیز هسته ازگیل و برگ آن را بیشتر بشناسید

0 32,064

هسته ی ازگیل برای درمان عوارض بیماری نقرس بسیار سودمند است و درد قسمت زیرین کمر را تسکین می دهد. افزون بر این هسته ی ازگیل برای دفع نمودن سنگ کلیه موثر می باشد.

هسته بسیاری از میوه ها دارای خواص بی شماری هستند که در درمان بسیاری از بیماریها مؤثر می باشند، به همین سبب ما در این بخش به معرفی خواص هسته ازگیل پرداخته ایم که امیدوارم خواندن آن نیز برای شما مفید باشد.

ازگیل میوه ای تقریبا ناشناخته برای اکثر مردم دنیا می باشد و به عنوان میوه ای فانتزی و گران قیمت شناخته می شود، این میوه در ایران و برخی کشورهای همسایه به فراوانی یافت می شود. و در اواخر پاییز و زمستان قابل برداشت است؛ میوه ازگیل شبیه زالزالک است با این تفاوت که کمی درشت تر از آن و به رنگ قهوه ای بوده و طعمش شیرین و کمی گس می باشد بنابراین عده ای طعم آن را مشابه انجیر و یا حتی طعمی بین گلابی وحشی یا زالزالک می دانند. برای پرورش ازگیل، هسته آن را می کارند و گاهی نیز آن را به درخت های به و گلابی پیوند می زنند. از بخش های مورد استفاده درخت ازگیل می توان به برگ و میوه آن اشاره کرد.

مزیت های هست ازگیل

خواص هسته ازگیل و برگهای آن

اصلی ترین خواص ازگیل برطرف کردن مشکلات کلیه می باشد زیرا این میوه آب مولکولی فراوانی دارد و علاوه بر سم زدایی بدن، دفع ادرار را تسهیل می کند و باعث از بین رفتن سنگ کلیه می شود. همچنین ازگیل به دلیل دارا بودن پتاسیم برای افرادی که فشار خون بالایی دارند مناسب است؛ ازگیل سرشار از ترکیبات فنلی است بنابراین ازگیل با ظرفیت آنتی اکسیدانی بالایی که دارد در پیشگیری از ابتلا به بسیاری از سرطان ها مفید می باشد.

خاصیت های هسته ازگیل

از دیگر خواص هسته ازگیل می توان به تاثیر شگفت انگیز آن در درمان عوارض نقرس اشاره کرد و باعث تسکین درد قسمت پایین کمر می شود؛ هسته ازگیل برای دفع سنگ کلیه نیز مفید می باشد. در ادامه در توضیح برخی دیگر از خواص درمانی ازگیل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مناسب افراد دیابتی: ازگیل به علت قند کمی که دارد یکی از میوه های مناسب برای افراد دیابتی می باشد، فیبر موجود در میوه ازگیل نیز به کنترل قند خون کمک می کند.
  • کمک به دستگاه گوارش: میوه ازگیل در درمان اسهال و کم کردن نفخ معده مؤثر می باشد.
  • برای درمان التهاب های روده ای: برای این منظور می توانید پس از پوست گرفتن میوه و جدا کردن هسته های آن، قسمت باقیمانده میوه را با مقداری شیر مخلوط کرده، سپس میل نمایید.
  • مشکل دفع: ازگیل میوه ای ادرار آور است و برای رفع اختلال های دفعی می تواند مؤثر باشد.
  • اشتهاآور: بعضی از منابع، ازگیل را به عنوان میوه ای اشتها آور و چاق کننده توصیه می کنند.

مزایای هسته ازگیل

همانطور که در مطالب بالا نیز اشاره شد برگ درخت ازگیل دارای خواص درمانی است و از آن می توان برای غرغره کردن و شستن مخاط دهان استفاده کرد؛ جوشانده آن آبسه دهان و گلو را درمان می کند.

در این مطلب تلاش کردیم تا اطلاعاتی در مورد خواص هسته ازگیل در اختیار شما عزیزان قرار دهیم امیدوارم مطالعه این مطلب برای شما همراهان  عزیز سودمند بوده باشد. در صورت تمایل می توانید از دیگر مطالب مجله نصرینو در مورد خواص دانه ها نیز دیدن نموده و اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب نمایید.

منبع: آرگــامــگ

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود