آشنایی با خواص کرن بری

0 3,777

کرن بری یا زغال اخته یکی از میوه ها ریز و ترش مزه است که طرفداران زیادی دارد. از این رو قصد داریم در این مطلب به ارائه خواص کرن بری بپردازیم و شما عزیزان را بیشتر با این میوه پرخاصیت آشنا نماییم. پس تا پایان همراه ما باشید.

کرن بری یا همان زغال اخته سرشار از مواد آنتی اکسیدانی بوده و به دلیل داشتن خاصیت چربی سوزی بالا، استفاده از آن برای لاغری بسیار مناسب است. در این مطلب با خواص کرن بری بیشتر آشنا می شوید.

خواص کرن بری

کرن بری میوه ای کوچک و ترش مزه به رنگ قرمز می باشد که به صورت های مختلفی استفاده می شود و اغلب آن را با نام زغال اخته می شناسیم. این میوه به شکل تازه مصرف می شود و از آن می توان برای تهیه آب میوه، سس، مربا و نیز خشکبار (کرن بری خشک شده) استفاده نمود. کرن بری دارای خواص بی شماری است. در ادامه به برخی از خواص کرن بری اشاره کرده ایم که امیدواریم خواندن آن برای شما سودمند باشد.

خواص کرن بری

استفاده از میوه کرن بری به منظور درمان عفونت های مجاری ادراری مفید است.

از خواص زغال اخته یا کرن بری می توان به تنظیم فشار خون و همینطور گردش خون اشاره نمود.

کرن بری را می توان به صورت دمنوش تهیه کرده، از آن برای تقویت سیستم ایمنی بهره برد. همچنین مصرف آن برای سلامت دستگاه گوارش و نیز قلب و عروق مؤثر است.

مصرف کرن بری به منظور پیشگیری و درمان سنگ کلیه بسیار مؤثر بوده و همچنین از ابتلا به عفونت های کلیه نیز پیشگیری می کند.

برای بیماران مبتلا به آسم، خوردن این میوه می تواند مفید باشد.

کرن بری سرشار از ویتامین ث، فلاونوئید، اسید سیتریک، بنزوئیک اسید و تانن است؛ تانن های موجود در کرن بری مانع اکسیداسیون کلسترول های بد می شوند، این فرایند خاصیت چربی سوزی داشته، در نتیجه برای لاغری بسیار مفید است.

چای کرن بری، خاصیت ضدعفونی کنندگی داشته، پلاک های موجود در دندان را پاکسازی می کند. همچنین با کاهش دادن باکتری هایی که موجب حفره بین دندانی می شوند، پوسیدگی دندان را کاهش داده و بیماری های لثه را تا حدودی درمان می کند.

خاصیت کرن بری

کرن بری را می توان خشک کرد و مورد استفاده قرار داد. در زیر برخی از خواص کرن بری خشک یا همان زغال اخته خشک را می خوانید.

درمان التهاب : کرن بری به علت سرشار بودن از آنتی اکسیدان ها، به بدن برای مبارزه با رادیکال های آزاد کمک کرده و در نتیجه التهاب بدن را کاهش می دهد. بنابراین مصرف این میوه برای درمان بیماری های قلبی، خود ایمنی ، سرطان و نیز دیابت توصیه می شود.

فواید کرن بری

پیشگیری از سرطان : کرن بری حاوی مقدار زیادی فلاونوئید های آنتی اکسیدانی است بنابراین در محدود کردن اکسیداتیو مفید است. بر اساس تحقیقات انجام گرفته مواد مفید موجود در کرن بری تاثیر مهمی در پیشگیری از سرطان سینه، ریه ، روده بزرگ و پروستات دارد.

همانطور که مشاهده نمودید، خواص کرن بری بسیار زیاد می باشد و یکی از میوه های ترش مزه محبوب و پرطرفدار محسوب می گردد. حال اگر قصد دارید با فواید میوه ها و مواد غذایی مختلف دیگر آشنا شوید پیشنهاد می کنیم از بخش خواص مواد غذایی مجله نصرینو دیدن نمایید.

 

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود