خاصیت های قلم گاو و آب آن

0 3,903

در این نوشتار به بررسی خواص قلم گاو و همچنین فواید آب قلم در سلامتی انسان می پردازیم، چرا که مصرف آب قلم در طب سنتی برای موارد متعددی توصیه شده است.

تامین و رساندن مواد مغذی به بدن بخصوص برای زنان، کمک به سلامت مفصل ها و دستگاه گوارش، بهبود عملکرد مغز و کلیه ها،حفظ سلامتی دندان ها، تقویت سیستم ایمنی و عضله ها و استخوان ها بخشی از خواص قلم گاو می باشد، که برای آشنایی بیشتر با خواص آب قلم در ادامه با نصرینو همراه شوید.

ذکر این نکته اساسی است که بررسی فواید قلم گاو، خواص پای مرغ و نیز خواص گوشت شتر و سایر فرآورده های گوشتی هر کدام برای استفاده میزان متعارفی از آن ها مورد بررسی قرار می گیرد و با استفاده بیشتر از حد متعارف این فرآورده های گوشتی دارای مزیت های بیشتری نخواهید شد!

مزیت مصرف آب قلم گاو

از خواص قلم گاو چه می دانید؟

قلم گاو سرشار از املاح و بسیار پرچرب می باشد، که استفاده از آن تا زمانی که قرمز است، منبع مناسبی از آهن به شمار می آید، البته در مصرف آن نباید زیاده روی کرد. برای بهره بردن از فواید بی شمار آب قلم، استخوان قلم گاو را داخل انوع سوپ، آش و همچنین انواع خورشت می ریزند. یک لیوان آب (عصاره) قلم برابر با ۸۶ کالری می باشد. خواص دارویی و درمانی قلم گاو شامل این موارد می باشد:

قلم گاو

آب قلم حاوی انواع ویتامین های B، مواد معدنی همچون آهن، کلسیم، فسفر، پتاسیم، منیزیم و همچنین پروتئین است، در نتیجه برای عملکرد سوخت و ساز بدن بسیار موثر می باشد.

استفاده از این ماده غذایی سبب تقویت عضله ها، استخوان ها، مفاصل(غضروف ها)، تاندون ها و رباط ها می شود.

از دیگر خواص قلم گاو حفظ سلامتی دندان ها می باشد. همچنین به دلیل داشتن کلسیم، سبب تقویت و جلوگیری از پوسیدگی دندان ها می گردد.

مصرف آب قلم برای افراد مبتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی و همچنین برای تقویت سیستم گوارشی بدن انسان توصیه می گردد.

عصاره قلم گاو

ژلاتین موجود در قلم گاو برای بیماران مبتلا به آرتروز و همچنین تسکین درد و استحکام بخشیدن به مفاصل مفید است.

قلم گاو به دلیل داشتن آمینو اسیدهای گلیسین و پرولین برای سلامت بافت های بدن موثر می باشد و همچنین پرولین با کاهش سلولیت سبب نرم شدن پوست می گردد.

آمینو اسید(گلیسین) موجود در آب قلم باعث افزایش هموگلوبین خون می گردد، به همین خاطر به امر خون سازی کمک می کند. که مصرف آن برای زنان در طول شیردهی و بارداری به دلیل از دست دادن مواد مغذی در  این دوران بسیار مفید می باشد.

آب جوشیده استخوان قلم گاو به دلیل داشتن آرژنین به تقویت عملکرد سیستم دفاعی بدن و همچنین به ترمیم و بهبود سلول های آسیب دیده کبد و زخم ها کمک شایانی می کند. علاوه بر آن این ماده غذایی از ابتلا به بیماری های خود ایمنی پیشگیری می کند.

خواص قلم گاو

از جمله خواص مهم قلم گاو تقویت پوست و مو و ناخن به دلیل وجود کلاژن و کلسیم در آن می باشد. بنابراین مصرف آب قلم سبب جوان شدن پوست و همچنین کند شدن روند پیری پوست می شود.

 

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود