خواص شگفت انگیز چای دارچین

0 3,776

نوشیدن یک فنجان چای دارچین برابر با ۲ تا ۳ کالری در هر وعده مصرفی می باشد که از خواص چای دارچین محسوب می شود، که سبب بالا بردن ارزش غذایی این نوشیدنی معطر است و آن را نسبت به انواع دیگر چای ها متمایز می کند.

نوشیدن چای دارچین

نوشیدن چای دارچین

آشنا شدن با خواص چای دارچین

برای تهیه دارچین، که عموما در غذاها به شکل پودر و به عنوان چاشنی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین در نوشیدنی های مثل چای مصرف می شود، پوسته درختچه را جدا می کنند و به شکل پودر در می آورند. دارچین سرشار از ویتامین B است و دارای مواد معدنی نظیر: منیزیم، روی، مس، آهن و منگنز می باشد.

یکی از خواص نوشیدن چای دارچین تنظیم کردن پتاسیم و سدیم بدن است که از عوامل موثر در کاهش و افزایش فشار خون به شمار می روند.

از فواید استفاده از چای دارچین کنترل میزان قند خون می باشد، استفاده منظم از  آن نه تنها خود عامل جلوگیری از ابتلا به دیابت می باشد، بلکه دارچین به دلیل دارا بودن کورامین قند خون را تنظیم می کند.

دیگر خواص چای دارچین این است که با باکتری های عامل اختلال سندروم روده تحریک پذیر مبارزه و مقابله می کند. و سبب می شود احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ و گردن رحم کاهش یابد، و همچنین از اختلالات روده بزرگ مثل ملامونا و لنفوم جلوگیری می کند.

چای دارچین باعث گرم نگه داشتن کلیه‌ها می شود، کاهش دهنده دردهای عضلانی است و از بین برنده ضعف کمر و پاها می‌باشد. به علاوه کم خونی را نیز درمان می‌کند.

نوشین چای دارچین با لیمو تازه چای دارچین و خواص آن

دیگر فواید نوشیدن چای دارچین

نوشیدن چای دارچین مزیت دیگری نیز دارد و یکی دیگر از خواص چای دارچین را آشکار می کند، دارچین به دلیل این که حاوی اکسیدن ها است تقویت کننده ای موثر برای معده به شمار می رود. همچنین در درمان عفونت های مخمری مفید می باشد و بر طرف کننده مشکلات گوارشی نظیر گرفتگی و درد شکم، اسهال و یبوست است. و البته تسکین کننده ای مناسب برای دردهای قاعدگی می باشد.

دارچین سبب افزایش گردش خون می شود. کارکرد مغز را تقویت می بخشد، قدرت مغز را بالا می برد و تقویت کننده مناسب برای حافظه می باشد.

پوسته درختچه دارچین

مصرف دارچین در چای

برای درمان مشکلات قلبی نوشیدن چای دارچین تا حدودی می تواند تاثیر گذار باشد. همچنین سبب خوشبو شدن دهان می شود، و برای رفع خستگی، آرام کننده و نشاط  بخش نوشیدنی تاثیر گذار است.

باید درمان سرما خوردگی و برطرف کردن ضعف شدید را از دیگر خواص چای دارچینی بر شمرد.

برای این که عطر دارچین را  بهتر استشمام  کنید و از نوشیدن چای دارچین لذت ببرید بهتر است از دارچینی که کوبیده نشده است، استفاده کنید. که معمولا برای این کار  مقداری از پوست آن را در داخل قوری بریزد تا به همراه چای دم بکشد. که این کار باعث افزایش خواص چای دارچین می شود.

خواص چای دارچین

بیماری‌های خطرناکی مانند بیماری کرون، پارکینسون، آلزایمر، پوکی استخوان، چاقی، ناباروری را از چای دارچین که خاصیت ضد التهابی دارد و  با عوامل کشنده بروز این مشکلات، می تواند مقابله کند را مورد استفاده قرار می دهند.

 

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود