پوست لیمو ترش چه خواص و فوایدی دارد؟

0 3,793

لیمو ترش فواید زیادی برای پوست، تقویت اندام های بدن، درمان بیماری و … دارد. گذشته از لیمو ترش، پوست آن نیز فواید زیادی را برای بدن به ارمغان می آورد. در مطلب حاضر شما را با خواص پوست لیمو ترش آشنا می کنیم.

خواص پوست لیمو ترش به قدری حائز اهمیت است که با دانستن این فواید، دور ریختن آن کار ساده ای نیست. از نقش تقویتی و درمانی پوست لیمو ترش برای درمان و بهبود عملکرد بسیاری از اندام های بدن استفاده می شود. بیشتر مردم به دلیل عوارض داروهای پزشکی به دنبال جایگزین مناسب درمانی هستند. درمانی که بتواند در مدت کمی نتیجه لازم را به وجود آورد و عوارض نداشته باشد.

معرفی خواص پوست لیمو ترش

فواید پوست لیمو ترش با آن چه ما تصور می کنیم بسیار متفاوت است. عده ای گمان می کنند مزیت های پوست لیمو ترش با خواص لیمو ترش یکی است. حال آن که این خوراک در دو مقوله جدا اما مشابه در مزیت های درمانی مورد استفاده قرار گیرند.

فواید پوست لیمو ترش

مژه

برای تقویت مژه می توان از خواص پوست لیمو ترش کمک گرفت. با این خاصیت می توان مژه را به حجم مطلوب رساند. پوست لیمو ترش دارای فولیک اسید، ویتامین C و B می باشد. برای بیش تر شدن این مزیت از روغن زیتون یا نارگیل کمک گرفته می شود.

تقویت مژه با پوست لیمو ترش

پوست لیمو ترش را رنده کنید و آن گاه یک قاشق غذا خوری از پوست لیمو رنده شده را برداشته و با روغن کرچک، نارگیل یا زیتون مخلوط نمایید. از ترکیب ساخته شده برای تقویت مژه استفاده کنید. درمان را تا یک ماه پیگیری کنید. قبل از خواب با برس این مخلوط را به مژه هایتان آغشته سازید و اجازه دهید تا صبح بر روی مژه بماند. صبح برای پاک سازی مژه از آب گرم استفاده کنید. نتیجه کار خود را بعد از یک ماه خواهید دید.

قلب

خاصیت های پوست لیمو ترش در سلامت قلب اهمیت زیادی دارد. این خوراک با فلاونوییدهای پلی فنول موجود در بطن خود، کلسترول خون را در حد نرمال حفظ می کند. سرشار از پتاسیم می باشد و از این طریق برای کنترل فشار خون مورد استفاده قرار می گیرد. همین خاصیت منجر به کنترل بیماری و حمله قلبی می گردد. چون بیشتر این حملات و بیماری ها با سطح بالای فشار خون و کلسترول خون در ارتباط هستند.

دندان و دهان

پوست لیمو ترش برای سفیدی دندان و از بین بردن میکروب ها به کار گرفته می شود. ورم لثه، خونریزی لثه، اسکوروی و مشکلات لثه در پی کم بودن ویتامین C ایجاد می گردند. اسیدسیتریک بالایی دارد و به همین دلیل برای مشکلات لثه و تامین ویتامین C به کار می رود.

خواص پوست لیمو ترش

استخوان و مفاصل

از خواص باارزش و باور نکردنی پوست لیمو ترش، سلامت استخوان می باشد. استخوان ها برای رشد و استحکام به ویتامین C و کلسیم نیاز دارند و این دو ماده در خواص پوست لیمو ترش جمع آوری شده است. یعنی با خوردن پوست لیمو ترش به منبع غنی از کلسیم و ویتامین C دست می یابید.

پوست لیمو ترش و خواص آن

این خوراک از بیماری های التهابی و مفصلی مانند روماتیسم، آرتریت روماتوئید و پوکی استخوان پیشگیری می کند. در کم کردن استرس اکسیداتیو (عدم تعادل بین اکسیدان ها و آنتی اکسیدان ها منجر به تولید استرس اکسیداتیو می گردد) تاثیر گذار است.

پوست

به دلیل آنتی اکسیدانی که دارد، برای درمان جوش، آکنه و رنگ دانه های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. رادیکال های آزاد در ایجاد این عارضه های پوستی نقش مهمی دارند. مبارزه با رادیکال های آزاد، سلامتی پوست را تضمین می کند. خواص دارویی پوست لیمو ترش سموم بدن و پوست را دفع می کند.

فواید پوست لیمو ترش برای پوست

جلوگیری از سرطان

میزان استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد و دارای بیوفلاونوئیدهای مرکبات می باشد. به همین دلیل به عنوان ماده ای ضدسرطان شناخته می شود. ضمن اینکه در صورت ابتلاء به سرطان نقش مهمی در درمان و کنترل بیماری دارد. این درمان و کنترل با وجود دو ماده به نام سالوسترول Q 40 و لیمونن انجام می گیرد. پوست لیمو ترش در درمان سرطان تاثیری چند برابر شیمی درمانی دارد. به همین دلیل از درمان های موثر سرطان به حساب می آید. نتایج مصرف پوست لیمو ترش بر روی بیماران سرطانی به اثبات رسیده و به همین خاطر می توان از این خوراک با اطمینان کامل بهره مند شد.

درمان سرطان با پوست لیمو ترش

از پوست لیمو ترش روغن گرفته می شود. این روغن مفید خوراکی بوده و در درمان گرفتگی عروق موثر است. ضمن اینکه برای تسکین و درمان بیماری ها قلبی مورد استفاده قرار می گیرد. درمان چربی های مضر با این روغن ممکن خواهد شد.

روغن پوست لیمو ترش و خواص آن

کاهش وزن

برای کاهش وزن گزینه ای مناسب به حساب می آید. وجود ماده ای به نام پکتین این خاصیت را در پوست لیمو ترش به وجود می آورد.

خواص پوست لیمو ترش برای لاغری

فواید پوست لیمو ترش

  • برای درمان مشکلات عروق به کار می رود.
  • نقش تقویت کنندگی در مویرگ ها دارد.
  • اسپاسم عضلانی و ماهیچه ای را برطرف می سازد.
  • برای پاک سازی و تصفیه کبد به کار گرفته می شود.

خواص ضد سرطانی پوست لیمو ترش

  • از سکته قلبی و مغزی جلوگیری می کند.
  • جریان خون را در بدن منظم و روان می سازد.
  • برای درمان عفونت گوش مورد استفاده قرار می گیرد.
  • برای درمان استرس و اختلالات عصبی به کار می رود.
  • درمان خوبی برای مقابله با عفونت قارچی و عفونت میکروبی است.

برای بهره مندی از مزایای پوست لیمو ترش چه کنیم؟

برای بهره مندی از فواید پوست لیمو ترش بهتر است ابتدا آن را در فریزر یا یخچال قرار دهید، آن گاه لیمو ترش را بیرون آورده و برای استفاده از پوست آن را رنده کنید. حالا پوست های رنده شده را با سالاد مخلوط و نوش جان بفرمایید. همچنین می توانید این پوست های رنده شده را با شکر میکس و نوش جان کنید.

نحوه استفاده از پوست لیمو ترش

برای بهره مندی از خواص پوست لیمو ترش بهتر است نوع تازه آن را به کار ببندید. در این صورت درجه بالایی از ویتامین ها را دریافت خواهید کرد. از ماسک مفید و با ارزش پوست لیمو ترش برای پاک سازی صورت استفاده کنید.

از همراهی بی دریغ شما دوستان عزیز با فواید و خواص دارویی و درمانی پوست لیمو ترش سپاس گذاریم. توجه داشته باشید برای بهره گیری از فواید پوست لیمو ترش باید آن را به قدر کافی له یا رنده کنید. برای اثر کردن این داروی طبیعی به استمرار درمان توجه داشته باشید. در این صورت پیامدهای مطلوب درمانی و دارویی پوست لیمو ترش رویت می گردد.

 

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود