خواص شگفت انگیز پوست سیب زمینی

0 4,030

مصرف پوست سیب زمینی به خاطر دارا بودن برخی ویتامین ها، مواد معدنی و … باعث تامین نیاز های بدن می شود. از این رو در این مطلب به معرفی خواص پوست سیب زمینی می پردازیم.

درمان فشار خون بالا، تسکین درد نقرس، رفع چین و چروک و تیرگی پوست، درمان ریزش مو، درمان زخم ناشی از سوختگی، درمان زخم معده، تقویت قلب و غیره از خواص سیب زمینی می باشد، چرا که سیب زمینی سرشار از کربوهیدرات(نشاسته)، بتاکارتون، پتاسیم، کلسیم، فیبر و انواع ویتامین ها می باشد. البته پوست سیب زمینی نیز از این قاعده مستثنی نیست و دارای فواید زیادی می باشد، بنابراین بهتر است سیب زمینی را پوستش مصرف نمایید. در ادامه این بخش می توانید، با خواص پوسـت سیب زمینی آشنا شوید.

خواص پوست سیب زمینی

خواص پوست سیب زمینی

پوست سیب زمینی حاوی آهن و ویتامین های B و C می باشد و همچنین سرشار از مواد معدنی، فیبر و … می باشد و فاقد کلسترول و چربی است و میزان کالری آن نیز کم می باشد، در نتیجه مصرف سیب زمینی با پوست باعث افزایش ارزش غذایی آن می شود.

مصرف پوست سیب زمینی

فیبر موجود در پوسـت و گوشت سیب زمینی سبب تنظیم نوسانات قندن خون بدن می شود و همچنین باعث رفع گرسنگی می گردد.

مصرف سیب زمینی به همراه پوسـت به دلیل داشتن پتاسیم، سبب تامین ۱/۴ نیاز روزانه بدن به این ماده مغذی می شود. همچنین پوسـت و گوشت سیب زمینی منبع خوبی از ویتامین C می باشند، در نتیجه مصرف گوشت سیب زمینی باعث تامین ۲۰۰۰ کالری در یک رژیم غذایی و فراهم کردن ۳۳% نیاز روزانه بدن به ویتامین C می گردد، که پوسـت سیب زمینی سبب تامین ۱/۳ این مقدار می شود.

آب جوشانده پوسـت سیب زمینی نیز به عنوان یک راهکار خانگی برای درمان سفید شدن مو مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برای جوان سازی پوسـت و رفع مشکلات پوستی استفاده از ماسک سیب زمینی نیز مفید می باشد.

پوسـت سیب زمینی به دلیل داشتن ویتامین K به عملکرد صحیح متابولیسم بدن کمک می کند و باعث تقویت سیستم عضلانی و عصبی می گردد. همچنین پوسـت سیب زمینی حاوی نیاسین (ویتامین B3) و آهن می باشد، که باعث افزایش تولید گلبول های قرمز خون و بهبود عملکرد سلول ها می شود.

از دیگر خواص پوسـت سیب زمینی در مقایسه با مزایای مصرف گوشت سیب زمینی این است که، آهن موجود در گوشت سیب زمینی ۴ برابر کمتر از میزان آهن موجود در پوسـت سیب زمینی می باشد و همچنین کلسیم موجود در گوشت سیب زمینی برابر با ۸ میلی گرم است در حالی مقدار کلیسم پوسـت سیب زمینی تقریبا ۲۰ میلی گرم می باشد.

خواص سیب زمینی

البته به یاد داشته باشید، که زمانی می توانید از فواید پوسـت سیب زمینی و گوشت سیب زمینی بهره مند شوید که آن را بیشتر به صورت آب پز مصرف کنید و از خوردن مواد خوراکی همچون سس، کره و … در کنار آن پرهیز نمایید.

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود