پوست نارنگی چه فوایدی دارد؟

0 3,827

نارنگی و پوست آن خواص زیادی بر سلامت عمومی بدن سلامت پوست و مو و … دارد .همچنین خواص پوست نارنگی که دارای مزیت درمانی بی شماری است، برای بهره مند شدن از این خواص به ادامه مطلب توجه کنید.

نارنگی و پوست آن خواص زیادی بر سلامت عمومی بدن سلامت پوست و مو و … دارد .همچنین خواص پوست نارنگی که دارای مزیت درمانی بی شماری است، برای بهره مند شدن از این خواص به ادامه مطلب توجه کنید.

نارنگی از جمله میوه های پاییزی بسیار خوشمزه  و خوش خوراک است که طرفداران زیادی دارد مخصوصا در بین کودکان که در این قسمت بحث درباره خواص پوست نارنگی است که دارای  خواص بی شماری  است که به راحتی نمی توان از ان گذشت امروزه دانشمندان ترکیبی در پوست نارنگی کشف کرده اند که باعث نابودی سلول های سرطانی انسان می شود به همین علت پوست این میوه خوشمزه مورد توجه بسیاری قرار گرفته است

خواص بی نظیر و مفید پوست نارنگی

میوه نارنگی طبعی سرد دارد خود این میوه منبع غنی از ویتامین C  و بتاکاروتن است و یک تصفیه کننده طبیعی خون محسوب می شود و همچنین به عنوان یک مسکن اعصاب به شمار می رود. خواص نارنگی بسیار زیاد است اما در اینجا قسمت می خواهیم به بررسی خواص پوست نارنگی بپردازیم.

خواص پوست نارنگی

  • مصرف پوست نارنگی از بروز بیماری های قلبی جلوگیری می کند.
  • زمانی که پوست نارنگی سبز است به عنوان پایین آورنده فشار خون  از ان استفاده می شود.
  • خوردن پوست نارنگی باعث می شود کلسترول بد خون کاهش یابد.
  • مصرف پوست نارنگی افسردگی و استرس و بی خوابی را از بین می برد.
  • پوست نارنگی بقدری با ارزش است که آنتی اکیسیدان آن از خود میوه نارنگی بیشتر است.
معرفی انواع خواص پوست نارنگی برای بدن انسان
  • پوست نارنگی ضد سرطان است زیرا به خاطر وجود آنزیم های خاصی که در پوست نارنگی وجود دارد باعث از بین رفتن سلول های سرطانی می شود.
  • پوست نارنگی با چاقی مفرط مبارزه می کندو کمک زیادی به لاغری می کند.
  • پوست نارنگی نفخ را از بین می برد.
  • تمام اختلالات گوارشی را برطرف می کند.
  • پوست نارنگی ماسکی مناسب برای پوست و برطرف کننده جای جوش به این صورت که بعد از خشک کردن  پوست نارنگی آن را پودر کرده و با یک قاشق آبلیمو مخلوط کرده و روی صورت می مالیم به این ترتیب شاهد کم رنگ تر شدن جای جوش خواهیم بود.
  • گذاشتن پوست نارنگی بر روی حرارت غیر مستقیم برای ایجاد بویی مطبوع و آرامش بخش.
استفاده از پوست نارنگی برای درمان بیماری های مختلف

پوست این میوه را می توان به صورت دم کرده هم مصرف کنید دم کرده ان برای سوء هاضمه بسیار مفید است برای تهیه دم کرده ان باید پوست نارنگی را همراه با گوشت سفیدی که دارد به صورت خلال دربیاوریم و سپس در مقابل آفتاب بگذاریم تا کاملا خشک شود، بعد از خشک شدن  در محیطی خنک قرار دهید تا مدت زمان بیشتری بتوانید از ان استفاده کنید سپس هر بار برای مصرف آن را بمدت  ۱۰ دقیقه دم می کنیم و یا اینکه می توانید بعد از خشک شدن ان را بکوبید و به صورت پودر دربیاورید و در غذا های خود  به صورت چاشنی  استفاده کنید و به این صورت است که از خواص پوست نارنگی بهره مند می شویم .

 

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود