خواص شگفت انگیز سیر سیاه

0 3,830

سیر سیاه ماده ای بی نظیر، مغذی و درمانی است که از سال ها قبل، مردم کره، ژاپن و کشورهای شرق آسیا از آن برای حفظ جوانی، سلامت و افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری ها استفاده می کردند.

سیر سیاه چیست و چگونه تولید می شود؟

شاید شما هم مایل باشید که با خوردن روزانه یک حبه سیر از خواص این ماده غذایی بی نظیر بهره مند شوید ولی به خاطر بوی بد آن از آن صرف نظر می کنید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید می توانید به جای روزانه یک حبه سیر معمولی، یک حبه سیر سیاه بدون بو و با طعم نسبتا شیرین مصرف کنید و از خواص سیر بهره مند شوید! جالب تر اینکه سیر سیاه خواص درمانی و سلامتی بیشتری نسبت به سیر معمولی دارد!

اگر سیر معمولی را 50 تا 90 روز در دمای 60 تا 77 درجه نگهداری کنیم تبدیل به سیر سیاه می شود. این فرآیند که تخمیر نامیده می شود باعث شیرین شدن مزه سیر شده و رنگ آن را سیاه می کند و به آن حالت ژله ای و نرم می دهد.

اولین بار کره ای ها سیر سیاه را برای مصارف دارویی تولید کردند چون سیر سیاه خواص درمانی فوق العاده ای دارد. سیر سیاه به دلیل خواص درمانی فوق العاده و طعم خوب و قابل خوردن، با رشد چشمگیر مصرف در سراسر دنیا مواجه شده و یکی از معروف ترین و مهمترین محصولات موجود در بین مواد غذایی مفید در دنیا شده است.

خواص سیر سیاه

سیر سیاه خواص درمانی شگفت انگیزی دارد:

  • سیر سیاه چربی سوز است و باعث لاغری می شود.
  • سیر سیاه چربی های رسوب کرده در رگ ها را از بین می برد و مانع از گرفتگی عروق و سکته قلبی می شود.
  • سیر سیاه برای دیابت مفید است و تبعات این بیماری را بهبود می دهد.
  • سیر سیاه خواص ضد سرطان دارد و برای جلوگیری از سرطان مفید است.
  • سیر سیاه چربی های مضر خون را کاهش می دهد.
  • سیر سیاه ضد آلرژی است.
  • سیر سیاه التهاب مفاصل و درد را کاهش می دهد.
  • سیر سیاه مانع از کبد چرب می شود.
  • سیر سیاه از بیماری های قلبی جلوگیری می کند و باعث سلامت قلب می شود.

طریقه مصرف سیر سیاه

برای اینکه از مزایای سیر سیاه بهره مند شوید توصیه می شود روزانه یک حبه سیر سیاه مصرف کنید. مصرف سیر سیاه باید مستمر باشد و هر روز یک عدد مصرف شود تا تاثیرات سلامت آن در بدن بعد از حدود یک ماه ظاهر شود. سیر سیاه را می توانید به تنهایی مصرف کنید یا آن را با غذاهای دیگر بپزید. همچنین می توانید با سیر سیاه، سس های خوش طعم درست کنید.

خرید اینترنتی سیر سیاه

سیر سیاه معمولا در سوپرمارکت ها پیدا نمی شود و آن را باید اینترنتی بخرید. در خرید سیر سیاه چند نکته را مد نظر قرار دهید: اولا سیر سیاه با کیفیت تهیه کنید. باید تولید کننده سیر سیاه مشخص باشد و شما به تخصص تولید کننده اطمینان داشته باشید. ثانیا اگر مقدور است سیر سیاه را از تولید کننده بخرید تا واسطه ها حذف شوند و قیمت تمام شده کم و مناسب باشد. ثالثا سیر سیاه در سردخانه نگهداری شود چون تاریخ انقضای سیر سیاه در دمای اتاق 2 تا 3 ماه است و فروشگاه اینترنتی که از آن خرید می کنید باید سیر سیاه را در یخچال یا سردخانه نگهداری کند تا شما زمان کافی برای مصرف داشته باشید.

عسل طبیعی، یکی دیگر از مواد غذایی شفابخش و درمانی

در کنار سیر سیاه که به سلامت عمومی بدن کمک می کند، یکی دیگر از مواد غذایی فوق العاده مفید که باعث سلامت بدن می شود، عسل است. تحقیقات علمی نشان داده که عسل طبیعی می تواند در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده شود؛ از عسل برای درمان زخم ها و سوختگی پوست، درمان کم خونی، تقویت حافظه، رفع سوء هاضمه، درمان سرفه، درمان اگزما، تسکین دهنده التهاب، تنظیم فشار خون، سلامت قلب، مبارزه با سرطان، از بین بردن ریفلاکس معده، درمان معده درد، درمان عفونت ها، افزایش ایمنی بدن، کاهش حالت تهوع، کاهش استرس و بسیاری از درمان های دیگر استفاده می شود.

متاسفانه عسل های تقلبی در بازار ایران زیاد است و تقلب در ساخت عسل به راحتی و با روش های مختلفی انجام می شود. مثلا مواد گلوکزی مانند شیره ذرت را با بعضی مواد دیگر ترکیب می کنند که شکل و شمایلی کاملا شبیه عسل پیدا می کند و طعم آن هم برای هر کسی قابل تشخیص نیست. متاسفانه عسل های تقلبی نه تنها مفید نیستند بلکه به بدن آسیب می رسانند و باعث بیماری های مختلف می شوند.

منبع:الف

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود