آشنایی با خواص تخم اردک

0 4,586

تخم اردک نیز مانند تخم هر پرنده دیگری سرشار از پروتئین، انواع ویتامین ها و مواد معدنی می باشد و آنتی اکسیدان های موجود در تخم اردک بسیار قوی تر از تخم مرغ هستند

شاید مصرف تخم اردک در بین ما رواج چندانی نسبت به تخم مرغ نداشته باشد اما شاید با دانستن خواص تخم اردک برای حفظ سلامت بدن توجه شما به مصرف این تخم بی نظیر جلب شود. تخم اردک شباهت زیادی به تخم مرغ دارد.

می توان گفت که هر تخمی فواید و خواص خود را دارد و هر کدام به نوعی  مواد ضروری بدن انسان را تامین می کنند که در ادامه می خواهیم خواص تخم اردک را در اختیار شما قرار دهیم .

خواص تخم ادرک و فواید ان برای بدن  زرده تخم اردک نسبت به تخم مرغ غلیظ تر و غنی تر است و از نظر سایز تخم اردک کمی بزرگ تر است.پوست تخم اردک بسیار ضخیم است و به همین علت می توان مدت زمان بیشتری ان را داخل یخچال نگهداری کنید. رنگ تخم اردک هم معمولا به نژاد ان بستگی دارد که معمولا خاکستری و یا تیره تر هستند. سفیده تخم اردک کاملا شفاف و بی رنگ است. زرده تخم اردک  هم غنی تر و غلیظ تر و نسبت به تخم مرغ است. طعم تخم اردک کاملا سلیقه ای است زیرا طعمی متفاوت را دارا است.

مقایسه ارزش غذایی تخم ادرک و تخم مرغ

فواید و خواص تخم اردک را بهتر بشناسید:

قابل ذکر است که  ارزش غذایی و خواص تخم اردک دو برابر خواص تخم مرغ است و از مواد مغذی بیشتری برخوردار است .

تخم اردک از خواص بی نظیری برخوردار است از جمله امگا ۳ وجود این ویتامین باعث حفظ و سلامت مغز تا پوست را تضمین می کند.

تخم اردک از ان دسته مواد غذایی معدودی است که در بدن انسان آلکالاین تولید می کند که برای بیماران سرطانی بسیار مفید است زیرا وجود این ویتامین در بدن باعث عدم رشد سلول های سرطانی می شود.

باید گفت که تخم اردک در مقایسه با تخم مرغ  ۶برابر ویتامین D، دوبرابر ویتامین A و دوبرابر کلسترول دارد.

تخم اردک تقریبا حدود ۷۵ درصد از ویتامین E را دارا است و همچنین از ویتامین K2 هم برخوردار است.

میزان کربو هیدراتی که در تخم اردک وجود دارد بسیار شبیه تخم مرغ است و فقط پروتئین ان کمی بیشتر است.

مواد مغذی و معدنی تخم مرغ و تخم اردک بسیار مشابه هم است هر دوی آنها دارای سلنیوم ، منگنز  روی مس پتاسیم سدیم  فسفر کلسیم  و آهن هستند اما مقدار تمام این ویتامین ها  در تخم اردک بیشتر است.

آشنایی با خواص تخم اردک

همچنین ویتامین‌های موجود و خواص تخم اردک و مرغ شبیه هم است و فقط مقدارشان در تخم اردک کمی بیشتر است. این ویتامین‌های شامل تیامین، نیاسین، ریبوفلاوین، اسید پانتوتنیک، فولات، ویتامین B6، ویتامین D، ویتامین E، ویتامین A، ویتامینB12 و رتینول است

چون تخم اردک از نظر سایز از تخم مرغ بزرگتر است مسلما از چربی و کلسترول  بیشتری هم برخوردار است .

۱۰۰۰ گرم تخم اردک در حدود ۱۸۵ کیلو کالری انرژی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

۱۰۰ گرم تخم اردک حاوی ۸۸۴ میلی‌گرم کلسترول خواهد بود که این میزان در مقایسه با ۴۲۵ میلی‌گرم تخم مرغ است. کسانی که بیماری قلبی دارند باید از مصرف تخم اردک خودداری کنند.  منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود