با فواید آلو بخارا بیشتر آشنا شوید

0 3,922

آلو بخارا یک آلوی خشک شده با خواص بی نظیر است. این گیاه به دسته گل سرخ(رزاسه) مربوط می شود. در گروه آلوهای پرانوس قرار می گیرد. این آلوها شامل شلیل، بادام و هلو می شوند و در بسیاری از خواص با یکدیگر مشترک هستند. خواص آلو بخارا سبب شده که این درختچه کوتاه در کشورهایی همچون آمریکا، اروپا، چین و ژاپن کشت شود.

دوران ثمردهی درختان آلو از ماه خرداد تا مهر است. به طور کلی ۲۰۰۰ گونه آلو در دنیا موجود بوده و ۱۰۰ نوع آن در کشور آمریکا یافت می شود. در هند نیز حدود ۱۲ نوع آلو دیده می شود.

کاهش فشار خون با مصرف آلو

یکی از مهم ترین خواص آلو بخارا ممانعت از فعالیت رادیکال های آزاد می باشد. این موضوع حفاظت از فرد را در برابر بیماری هایی چون سرطان، آرتروز، سکته قلبی، آسم و…موجب می شود. آنتی اکسیدان های آلو مقاومت خوبی را در برابر رادیکال های آزاد دارد و پیری را به تعویق می اندازد. با مصرف این میوه اثر یک رادیکال بسیار مضر به نام آنیون سوپراکسید خنثی می شود. این رادیکال موجب آسیب چربی های موجود در سلول های مغزی می گردد. زمانی که این تاثیرها خنثی شوند، حافظه تقویت می گردد.

آشنایی با خواص آلو بخارا

خواص آلو بخارا

درمان مشکلات گوارشی

مواد موجود در آلو بخارا برای بهبود وضعیت گوارش و همچنین درمان یبوست کاربرد دارد. این فواید آلو بخارا از ایزاتین و سوربیتول نشأت می گیرد.

تامین ویتامین C

برای بهبود وضعیت ایمنی بدن به کار می رود. باعث از بین رفتن تاثیر رادیکال های آزاد شده و بدن را در برابر بیماری های مختلف مقاوم می نماید. ضمن اینکه روند بهبود بیماری را سرعت می بخشد و التهاب را درمان می کند.

سلامت قلب

با نقش آنتی اکسیدانی و رهایی از تاثیر رادیکال های آزاد می توان به سلامت قلب اشاره کرد. شرایط اکسیده شدن کلسترول با مصرف آلو بخارا تضعیف می گردد و همین موضوع ضامن مهمی برای سلامت عروق و قلب به حساب می آید. اکسیده شدن کلسترول فرد را به بیماری های احتمالی چون کلسترول یا سکته قلبی دچار خواهد کرد.

سلامت قلب با خواص آلو بخارا

مبارزه با سلول های سرطانی

این موضوع نیز از خواص آنتی اکسیدانی آلو بخارا نتیجه می شود. بسیاری از افراد برای کنترل سرطان هایی چون سرطان سینه، دستگاه تنفس و گوارش از این میوه استفاده می کنند.

مبارزه با سلول های سرطانی

آلو دارای ویتامین A بوده و همین موضوع از ابتلا به سرطان حفره دهان جلوگیری خواهد کرد. فیتونوترینت‌های موجود در آلو قادر به جلوگیری از تکثیر سلول های سرطان سینه می باشد. البته این موضوع بدون نابودی سلول های سالم اتفاق می افتد.

پایین نگه داشتن کلسترول

پتاسیم موجود در خواص آلو بخارا برای سلول های بدن ضروری است. ضمن این که این ماده نقش کارکردی در مایعات بدن برعهده دارد. یکی دیگر از فواید آلو بخارا جلوگیری از لخته شدن خون در شریان ها می باشد. از این رو از بیماری هایی چون بیماری عروق کرونر قلب، سکته و فشار خون ممانعت می کنند.

کنترل کلسترول با خواص آلو بخارا

با مصرف آلو میزان کلسترول خون به شدت پایین می آید. این میوه دارای ویتامین B۶ بوده و از بالا رفتن اسید آمینه غیر پروتئینی حاوی گوگرد(هموسیستئین) پیشگیری می نماید.

نقش ملین

جزء ملین های طبیعی برای درمان یبوست به حساب می آید. این ملین ها حرکات روده را منظم می کنند و به همین دلیل به درمان یبوست منجر می شوند.

کاهش احتمال ابتلا به تباهی لکه زرد

مصرف سه نوبت از آلو بخارا شما را در مقابل بیماری تباهی لکه زرد مقاوم می نماید. این بیماری مربوط به چشم بوده و در اثر پیری رخ می دهد. برای بهره مندی از این خواص آلو بخارا را به همراه میان وعده های غذایی یا غذاهای اصلی استفاده کنید. به عنوان مثال آلو را به سالاد بیفزایید.

جلوگیری از بیماری تباهی لکه زرد

بهبود جریان خون

به طور کلی آلوها توانایی بدن را برای استفاده موثر از آهن و جذب آن را بهبود می بخشند. این موضوع از وجود ویتامین C در آلو می باشد. آهن ماده ای حیاتی و ضروری برای شکل گیری گلبول های قرمز است. ضمن اینکه وضعیت کم خونی را در فرد نرمال و قابل کنترل می کند.

کاهش وزن

یکی از راه های طبیعی برای کاهش وزن بوده و دفع سموم را در بدن به دنبال دارد. میوه های فیبر دار سبب احساس سیری در فرد می شوند و همچنین عمل دفع را در فرد بهبود می بخشند. تمام این عوامل سبب کاهش وزن به شکل طبیعی و نرمال می شود.

اسید سیتریک موجود در آلو بخارا سوخت و ساز بدن را بهتر کرده و از انقباض عضلانی جلوگیری به عمل می آورد. آلو در تقویت فعالیت کبد و بهبود شرایط گوارشی موثر بوده و شرایط لاغر شدن بدون سختی را برای شما فراهم می کند. برای بهره مندی از این فواید درمانی آلو بخارا, آن را به شکل مرتب میل نمایید.

فواید آلو بخارا و کاهش وزن به شکل طبیعی

مبارزه با دیابت

مصرف آلو در کنترل دیابت نقش مهمی دارد. ضمن اینکه از بروز دیابت نوع دوم جلوگیری خواهد کرد. در آلو بخارا فیتونوترینت‌هایی وجود دارد که به خوبی می تواند بعد از میل کردن غذا ترشح گلوکز را نرمال و در سطح کنترل شده حفظ کند. این موضوع از زیاد شدن غیر نرمال انسولین در هنگام غذا خوردن پیشگیری می نماید. با این اوصاف بهتر است بیماران دیابتی این میوه را همواره در برنامه غذایی خود داشته باشند.

کنترل بیماری دیابت با خواص آلو

فیبر محلول

با بهره مندی از فواید آلو بخارا، صفرای مازاد موجود در روده جذب می شود. این موضوع از فیبر محلول در خواص آلو بخارا منتج شده و سبب پایین آمدن کلسترول می گردد. با جذب صفرا در روده، صفرا از بدن دفع خواهد شد. در نتیجه بدن برای تولید صفرا اقدام می کند و این موضوع با کاهش کلسترول همراه است.

تقویت سیستم ایمنی بدن

از بروز بیماری هایی چون آنفلونزا، سرماخوردگی و … جلوگیری می نماید. ضمن اینکه با همین خواص تقویتی نقش مهمی در جلوگیری از عفونت یا درمان آن خواهد داشت. خواص آلو بخارا برای درمان عفونت های پی در پی نیز توصیه می شود. همچنین قادر به تولید بافت سالم در بدن نیز هست.

سلامت استخوان

 فلاونوئیدها و ترکیبات فنلی نقش مهمی در سلامت استخوان دارند. این موضوع بعد از یائسگی و بالا رفتن سن اهمیت زیادی دارد. چون تحلیل رفتن استخوان ها از این دوران شروع می شود. عنصر بور موجود در فواید آلو بخارا نیز برای استخوان سازی مفید بوده و سبب مقاومت و نگه داری از استخوان ها خواهد شد.

سلامت استخوان ها و فواید درمانی آلو

منیزیم

برای سلامت سیگنال های عصبی و جلوگیری از گرفتگی عضلانی بدن نیاز به منیزیم دارد. این ماده معدنی با مصرف فواید آلو به راحتی نصیب بدن خواهد شد.

فولیک اسید

برای تامین فولات نیاز به موادی چون کلسیم و فولیک اسید دارید. فولات به شدت برای رشد منظم جنین و همین طور سلامت مادر در بارداری توصیه می گردد.

آلو بخارا و دوران بارداری

سلامت پوست

چهره شما با خوردن این میوه جذاب تر از قبل به نظر می رسد. این موضوع از خواص آنتی اکسیدانی آلو بخارا بوده و همچنین سم زدایی این میوه در این موضوع نقش دارد.

سلامت پوست با آلو بخارا

حفظ جوانی

زمانی که مراقبت لازم از غشای سلول ها و اسیدهای چرب در مقابل رادیکال های آزاد انجام گیرد، علائم پیری مانند بروز چین و چروک و نابودی کشش پوست به تعویق می افتد. این موضوع از وجود بتاکاروتن و ویتامین E در خواص آلو بخارا حکایت دارد.

مواد موجود در میوه آلو بخارا سبب بالا بردن سوخت و ساز سلول ها می گردد و کاهنده خوبی برای التهاب است. این موضوع از بروز چین و چروک جلوگیری می نماید و کشش سطح پوست را حفظ می کند.

حفظ جوانی با مصرف آلو بخارا

شادابی پوست

ویتامین C با دو ماده هیدروکسیلیسین و  هیدروکسی پرولین باعث استحکام لازمه در پوست می گردد. ضمن اینکه این دو ماده نشأت گرفته از ویتامین C سبب برقراری اتصال بین مولکول های تولیدگر کلاژن می شود.

از بین بردن زخم معده

با خوردن آلو جریان خون بهبود می یابد و این موضوع تاثیر زیادی در از بین بردن زخم معده دارد.

درمان زخم معده با آلو بخارا

تقویت مو

تقویت فولیکول های مو را به دنبال دارد. این خاصیت از نقش محافظت کنندگی آلو بخارا می باشد. رشد مو با خوردن آلو تقویت می شود.

 

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود