آشنایی با فواید سیب خشک

0 3,782

سیب میوه ای گوشتی و شیرین می باشد و منبع غنی از کالری، کربوهیدرات و قندها است. مصرف تازه این میوه و خشک شده آن برای بدن انسان بسیار مفید می باشد، که در این نوشتار به ارائه خواص سیب خشک شده می پردازیم.

سیب خشک و دیگر میوه های خشک جایگزینی مناسب برای مصرف تنقلات مضر می باشند، بنابراین با استفاده از آن ها می توان به حفظ سلامتی بدن کمک کرد. به همین منظور برای آشنایی با خواص سیب خشک که دست کمی از خواص سیب ندارد، می توانید، با این مطلب از نصرینو همراه شوید.

خواص سیب خشک

خواص سیب خشک

به دلیل فواید بی نظیر سیب خشک شده بهتر است از امروز، مصرف آن را در برنامه غذایی خود بگنجانید و از مزایای استفاده از آن بهره مند شوید. برخی از خواص سیب خشک شامل زیر می باشند.

  • هضم غذا و درمان یبوست:

از مهمترین فواید سیب خشک، فیبر رژیمی موجود در آن می باشد، زیرا فیبر به انجام بهتر فعالیت روده ها کمک می کند، در نتیجه موجب پیشگیری از ابتلا به یبوست می شود. کمک به هضم غذا و جلوگیری از افزایش و کاهش یکباره قند خون، رفع خستگی و احساس سیری از دیگر خواص سیب خشک می باشند. مصرف یک دوم پیمانه میوه خشک برابر با ۳.۷ گرم فیبر است. بنابراین سیب خشک شده را می توانید، در یک وعده های غذایی مورد مصرف قرار دهید و از مزایای آن بهره مند شوید.

  • حفظ سلامتی پوست و استخوانه ها:

سیب خشک شده برای حفظ سلامتی پوست و استخوان ها نیز بسیار مفید است، زیرا دارای ویتامین C و A می باشد. همچنین به دلیل داشتن ویتامین های گروه B، به تنظیم سوخت و ساز طبیعی بدن کمک می کند. علاوه بر آن، منبع مناسبی برای تغذیه پوست و کبد می باشد. طبق تحقیقات صورت گرفته توسط موسسه لینوس پائولینگ با مصرف نصف پیمانه سیب خشک شده در یک وعده غذایی، ۶% نیاز روازانه بدن به ویتامین B6 و ۳% نیاز روزانه بدن به ویتامین B5 تامین می شود. ویتامین B5 و B6(پیریدوکسین و پانتوتنیک اسید) برای تولید بسیاری از مواد شیمیایی بدن مفید می باشند.

مزیت مصرف سیب خشک

  • تولید گلبول های قرمز:

سیب خشک شده همچون سیب دارای مواد مغذی بی شماری همچون پتاسیم، مس، سلنیوم، منگنز و آهن می باشد، به همین دلیل مصرف آن موجب تامین ۴% نیاز روزانه بدن به پتاسیم می شود. این ماده معدنی به انجام فعالیت مغز و نرون ها کمک می کند. علاوه بر پتاسیم، سیب خشک شده حاوی آهن نیز می باشد و مصرف یک دوم پیمانه سیب خشک، موجب تامین ۸ درصد نیاز روزانه مردان به آهن و ۳ درصد نیاز روزانه زنان به این ماده معدنی می شود. آهن موجود در بدن به تولید گلبول های قرمز کمک می کند.

یکی دیگر از خواص سیب خشک مزه دار کردن انواع غذاها می باشد. برای این منظور می توانید، چند تکه سیب خشک شده را با آب سیب، دارچین و زغال لخته ترکیب کنید و آن را روی حرارت قرار دهید، سپس سس آماده شده را برای سرو سینه مرغ استفاده نمایید. علاوه بر آن ترکیب سیب خشک، بادام پرک و دارچین به صبحانه جو دوسر، به شما کمک می کند تا از یک وعده غذایی سالم با ارزش غذایی بالا بهره مند شوید.

مزایایی مصرف سیب خشک

به طور کلی انواع میوه های خشک برای سلامتی انسان مفید می باشند، به همین دلیل می توانید، با کلیک روی لینک مقابل با ۳ روش خشک کردن میوه در منزل آشنا شوید.

 

 

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود