خوردن سبزی همراه غذا

0 3,772

خوردن سبزی همراه غذا زمان عبور ماده غذایی را در طول لوله گوارش کوتاه تر کرده و باعث می شود بیماری آزار دهنده یبوست درمان شود و سرعت هضم غذا را سریعتر میکند.

خوردن سبزی همراه غذا

تره؛ کاهنده فشار و کلسترول خون

این سبزی ساقه ندارد و از نظر خواص تغذیه ای شبیه به سیر و پیاز است، اما طعم و بوی ملایم تری دارد. تره ۲ نوع دارد؛ برگ های یکی کوتاه و نازک بوده و اغلب در بهار و تابستان می روید، دیگری تره فرنگی است که برگ های پهن، قوی و بلند داشته و پیاز آن مشخص است.

تره به دلیل پتاسیم بالایی که دارد ادرارآور خوبی بوده و سموم را دفع و از فشار و کلسترول بد خون می کاهد. منیزیم آن از بروز سرطان روده و پروستات جلوگیری کرده و اگر به همراه غذا میل شود سوءهاضمه را درمان کرده، از سوزش معده کاسته و یبوست دائمی و بواسیر را بهبود می بخشد.

تربچه با سلول های سرطانی می جنگدخوردن سبزی همراه غذا

این سبزی برگ های پهن و کرک دار داشته و دارای انواع ترب سفید، سیاه و قرمز است. ترب طبیعت گرم دارد و کمی نفاخ است. به دلیل دارا بودن مواد گوگرددار خاصیت ضدعفونی کنندگی فراوانی دارد، همچنین اشتهاآور خوبی است.

ویتامین C فراوان آن در رفع بیماری های دهان و پیوره موثر است و از پوسیدگی دندان ها می کاهد. این ویتامین در برگ تربچه چندین برابر بیشتر است و اگر به همراه غذا خورده شود، به جذب آهن کمک می کند.

براساس تحقیقات انجام شده، تربچه سلول های سرطانی بدن را از بین برده و در بهبود عوارض شیمی درمانی موثر است.

همچنین به دلیل دارا بودن ید برای بیماران مبتلا به گواتر مفید است و با تنظیم سوخت و ساز بدن، گردش خون را بهبود می بخشد و برای دفع سنگ کلیه و کیسه صفرا مفید است.

ریحان؛ آرامبخش و خواب آورخوردن سبزی همراه غذا

این سبزی بسیار معطر و خوشبوست. ضد یبوست، ضدتشنج، رفع کننده سردردهای عصبی (میگرن) و سرگیجه است و به دلیل ترکیبات آرامبخش برای رفع بی خوابی های اضطرابی موثر بوده و مسکن خوبی به شمار می رود.

ریحان، شیر مادران شیرده را زیاد می کند و برای رفع التهاب کلیه مفید است. این سبزی نفاخ نیست و اسپاسم های معده را برطرف می کند.

شاهی؛ محرک فعالیت کلیه ها

این سبزی طبیعت معتدلی دارد. به دلیل دارا بودن ویتامین هایA و C جزء آنتی اکسیدان های قوی بوده و برای دفع رادیکال های مضر بدن مفید است. همچنین پایین آورنده قند خون بوده و لکه های قهوه ای و کک و مک ناشی از تماس مستقیم با نور خورشید را رفع می کند.خوردن سبزی همراه غذا

براساس تحقیقاتی که در دانشگاه پزشکی شهید بهشتی انجام شده است، شاهی چربی و کلسترول بد خون را کاهش می دهد و روغن های فرار آن برای مخاط تنفسی، آسم، برونشیت و سرفه های مزمن مفید است.

ترکیبات موجود در این سبزی محرک فعالیت کلیه ها بوده و دافع سنگ کیسه صفرا، مثانه و کلیه است و فوق العاده برای دردهای مفصلی و نقرس مفید است.

جعفری؛ خون ساز

این سبزی سرشار از ویتامین و املاح معدنی آهن، کلسیم و فسفر است. عادت ماهانه را تنظیم و خون را تصفیه می کند، همچنین روده ها را ضد عفونی می کند.

مصرف جعفری به دلیل دارا بودن آهن گیاهی در غذای روزانه افراد کم خون یا بچه هایی که روند رشد ضعیفی دارند توصیه می شود.

ترخون؛ جانشین مناسب نمکخوردن سبزی همراه غذا

این سبزی عطر تندی دارد و کمی تلخ است. وجود چند برگ ترخون در سبزی سفره اشتها را تحریک و نفس را خوشبو می کند.

بوی تند آن موجب مهار رشد میکروب های پوست و کاهش بوی بد بدن می شود. ترخون به جهت اسانس تندی که دارد جایگزین مناسب نمک بوده و مصرف آن به همراه غذا برای بیماران قلبی، افراد مبتلا به فشار خون یا اشخاصی که رژیم غذایی بی نمک دارند توصیه می شود.

این سبزی اعصاب را تقویت کرده و به هضم غذاهای پرچرب کمک می کند و یک آرامبخش ملایم است. ترخون سم زدای خوبی است و موجب تسکین درد و رفع مشکلات قاعدگی از جمله تهوع و ضعف می شود. این سبزی قدرت دفاعی بدن را بالا برده و از شدت بیماری های ویروسی می کاهد.

گشنیز؛ کاهنده قند خونخوردن سبزی همراه غذا

این سبزی طبیعت سردی دارد و بوی خوشایندی ندارد. چینی ها این سبزی را جعفری چینی می نامند. گشنیز فشار و قند خون را کاهش داده، عطش و تهوع را رفع می کند و مسکن خوبی است. تقویت کننده قلب، مغز و معده است. ضد اسپاسم، معرق و محرک اشتهاست و بهترین داروی کبد و طحال است.

این سبزی جوش های پوستی و دهانی ناشی از گرمی غذاها را رفع کرده و تمایلات جنسی را ملایم می کند. مقدار زیاد آن خواب را پریشان، عادت ماهیانه را نامنظم و مصرف کننده را دچار گیجی، بی حسی و خوابی عمیق می کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود