گیاهان معجزه گر برای کنترل ویروس‌ها

0 3,789

اغلب کارشناسان بر استفاده از مایعات برای تقویت سیستم ایمنی بدن درمقابله با ویروس کرونا تاکید داشته اند و توصیه کرده اند گیاهانی که خاصیت دارویی و ضد ویروسی دارند به صورت دم کرده استفاده شود.

خبرگزاری صدا و سیما: نخستین توصیه مصرف مریم گلی است این گیاه قدیمی‌ترین گیاه برای درمان بیماری‌های ناشی از تهاجم ویروس به بدن است.
گیاهان معجزه گر برای کنترل ویروس‌هااین دمنوش نیز مانند سایر دمنوش‌های معرفی شده طبع گرم و خشک دارد و به صورت یک قاشق چای خوری همراه با آب جوش تهیه می‌شود و افراد می‌توانند تا سه بار در روز آن را مصرف کنند البته این دمنوش نیز به افراد مبتلا به انواع تشنج‌ها توصیه نمی‌شود.
نعنا
با مزاج گرم و خشک به صورت جوشانده یک قاشق مرباخوری از برگ این گیاه در ۵۰ سی سی آب جوش در تقویت سیستم ایمنی بدن مناسب است، اما برای افرادی که دارای آسیب‌های کبدی هستند پیشنهاد نمی‌شود
گیاهان معجزه گر برای کنترل ویروس‌هامرزنجوش
این دمنوش نیز طبعی گرم و خشک دارد یک قاشق چای خوری از برگ این گیاه به همراه ۲۵۰ سی سی آب جوش روزانه یک تا دو فنجان بسیار مناسب است البته این دمنوش نیز به خانم‌های باردار توصیه نمی‌شود.
آویشن و شیرین بیان به همراه عناب
خواص ضد میکروبی ویروسی دارد و سرشار از آنتی اکسیدان به همراه مواد مغذی است. درمانگر خوبی برای بیماری‌هایی همچون آنفلوانزا و سل، عفونت‌های ریوی، برونشیت و سرماخوردگی است این دمنوش از ترکیب یک لیوان آب به همراه پنج عدد عناب و یک قاشق پر از برگ آویشن با ترکیب یک قاشق چایخوری از ریشه شیرین بیان تهیه می‌شود.
کاکوتی
چای یا دمنوش کاکوتی بعد از غذا نه تنها مانند چای سیاه آهن بدن را دفع نمی‎کند بلکه هضم غذا را آسان می‎کند.
گیاه کاکوتی هم خاصیت داروئی و هم خاصیت غذایی دارد. کاکوتی را اکثرا به همراه چای دم میکنند و اینگونه طعم خوبی را به چای اضافه میکند و بعضی اوقات هم آن را به تنهایی دم می‌کنند.
گیاهان معجزه گر برای کنترل ویروس‌هاهمچنین علاوه براین ۵ گیاه، پونه‌کوهی، نعناع، گل پنیرک، ختمی و زوفا، قدومه شیرازی، اسطوخودوس، بابونه، چای سبز، سفید و کوهی و عناب از جمله دمنوش‌های مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن هستند و نوشیدن این دمنوش‌ها از ابتلای افراد به سرماخوردگی و انواع مقابله ویروس‌ها پیشگیری کرده و به درمان این عارضه کمک می‌کند.
این دمنوش‌ها باعث جلوگیری از ضعیف شدن بدن می‌شوند.
شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود