خواص برگ و هسته عناب را بیشتر بشناسید

0 7,868

عناب میوه ای بی نظیر است که خواص آن بر هیچکس پوشیده نیست، از خواص این میوه کوچک از زمان های قدیم برای درمان انواع امراض و بیماری های مختلف استفاده می کردند. باید گفت که تمام قسمت های تشکیل دهنده این میوه از خواص شگفت انگیزی برخوردار است، از آنجایی که در مطالب قبل به مرور خواص هسته عناب پرداخته ایم در این مطلب قصد داریم خواص برگ عناب را در اختیارتان قرار دهیم.

همانطور که می دانید خواص عناب بر هیچکس پوشیده نیست از این رو با بررسی دیگر اجزای تشکیل دهنده این میوه  مانند برگ های این میوه کوچک قصد داریم بیشتر با خواص برگ عناب آشنا شویم .

 آشنایی با خواص برگ عناب

آشنایی با خواص برگ عناب

شاید بیشتر افراد از خواص هسته عناب اطلاعات فراوانی داشته باشند اما در مورد برگ های پر خاصیت این میوه چیز زیادی ندانند از این رو با آگاه شدن از خواص بی نظیر برگ عناب می توانید از خواص و فواید آن بیشتر بهره مند شوید. درخت عناب درختی است با ارتفاع ۱۰ متر، برگ های این درخت رنگی سبز روشن به خود دارند، و عاری از کرک هستند و شکل ظاهری آنها تخم مرغی مانند است. برگ های درخت عناب در فصل زمستان می ریزند.

  • استفاده از برگ های تازه درخت عناب و جویدن آنها قادر است حس چشایی فرد را برای مدت بسیار کوتاهی کمرنگ کند  از این شیوه جهت استفاده از برخی از دارو هایی که طعم بسیار بدی دارند استفاده می شود.
  • استفاده از برگ های عناب به صورت موضعی جهت درمان سریع و ترمیم استخوان استفاده می شود.
  • استفاده از برگ های درخت عناب جهت  درمان گزیدگی حشرات و همچنین عقرب استفاده می شود.
  • استفاده از فواید دمنوش برگ هایص مواد غذایی  عناب کمک زیادی به درمان تب تیفوئید می کند.
  • استفاده از دم کرده برگ های عناب برای از بین بردن انگل بسیار موثر است.
  • استفاده از دمنوش بزرگ عناب کمک زیادی به از بین بردن چربی های اضافه بدن می کند.
  • برگ های عناب کمک فراوانی به دور کردن و از بین حشرات می کند.

 همه چیز درباره خواص برگ عناب

فواید برگ عناب برای کاهش وزن

یکی دیگر از مهم ترین خواص برگ عناب تاثیر آن بر روی کاهش وزن و لاغری است. برای استفاده از برگ های عناب باید برگ ها به صورت تازه باشد سپس به اندازه ۱ مشت از برگ را در داخل یک لیوان پر از آن قرار دهید سپس بگذارید به مدت ۱ شبانه روز برگ ها خیس بخورند. بعد از خی خوردن برگ ها قبل از خوردن صبحانه برگ های عناب را بخورید سعی کنید هر روز صبح از برگ های این میوه کوچک استفاده کنید تا شاهد تغییرات فراوان خود در تغییر وزن باشید. با استفاده از این رژیم ساده میزان زیادی از چربی های اضافی بدن خود را کاهش می دهید و در عوض میزان عضلات خود را بیشتر می کنید.

خواص برگ عناب بر کاهش وزن

امیدواریم از این مطلب که درباره خواص برگ عناب بود نهایت استفاده را برده باشید برای آشنایی با خواص هسته عناب می توانید. برای مشاهده دیگر خواص مواد غذایی می توانید به مطالب پیشین مجله نصرینو مراجعه کنید.   منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود