پودر چاقی جینسینگ

0 5,166

در این مقاله قصد داریم در وهله اول در مورد پودر چاقی جینسینگ، و در قسمت بعد خود گیاه جینسینگ را از نظر خواص و مضرات آنها به عنوان یکی از پرخاصیت ترین گیاهان را بررسی کنیم.

پودر چاق کننده جینسینگ چیست ؟

یکی از معروف ترین محصولاتی است که برای افزایش وزن یا چاقی مورد استفاده قرار می گیرد.
کسانی که از لاغری بیش از حد رنج می‌برند و به دنبال روش گیاهی هستند تا با کمک آن به اندام مناسب برسند از این محصول استفاده میکنند.
این محصول از گیاه جینسینگ تهیه میشود و محصول کشور کره است.
خواص پودر چاقی جینسینگ اصل برای چاقی طوری است که برای تمامی سن ها قابل استفاده است و باعث چاق شدن آنها می‌شود.
فرمولاسیون این پودر کاملاً گیاهی است و تقریباً در طی یک ماه می توانید نتیجه آن را مشاهده کنید و بین 3 الی 8 کیلو وزن اضافه کنید.
پودر چاقی جینسینگ اصل باعث افزایش اشتها و در نتیجه جذب غذای بیشتر و مواد بهتر در بدن می شود.

نحوه مصرف پودر چاقی جینسینگ :

یک قاشق چای خوری را داخل شیر یا آبمیوه مخلوط کنید و بعد از صبحانه و شام میل کنید.

* نکاتی برای نتیجه دهی بهتر این محصول *

1 – صبحانه را کامل بخورید، که معمولا بیشتر افراد از این وعده غذایی به راحتی عبور میکنند.

2 – در این وعده غذایی باید مواد مقوی مصرف شود، مواردی همچون حلیم گوشت، ارده همراه با شیره، سفیده تخم مرغ و موارد دیگری که مقوی هستند مصرف کنید.

3 – همچنین میتوانید همراه با هر وعده غذایی، سیب زمینی آبپز، فرنی، شیر برنج، سفیده تخم مرغ را مصرف کنید.

4 – تعداد وعده های غذایی خود را افزایش دهید، با این عمل سرعت سوخت و ساز را کاهش میدهید.

5 -در ساعت های معینی غذا بخورید که این امر باعث افزایش اشتها نیز میگردد، توصیه میشود وعده های غذایی خود را به 5 قسمت تقسیم کنید.

چند نکته ی مهم :

  •  این پودر ممکن است در خواب اختلال ایجاد کند، بنابراین توصیه می‌شود که آن را قبل از خواب مصرف نکنید.
  • پودر چاقی جینسینگ را همراه با آب فراوان استفاده کنید چرا که اگر آب بدن شما کافی نباشد و دی هیدرات شود باعث خواهد شد اشتهای خود را از دست بدهید.
  • در کنار استفاده از این پودر ورزش را فراموش نکنید.چرا که اگر بدون ورزش این پودر را مصرف کنید افزایش وزن با تناسب اندام همراه نخواهد بود.
  • این پودر را از مکان معتبر تهیه کنید و تمام اطلاعات مربوط به تولید و انقضای آن را به خوبی چک کنید تا دچار مشکلات سلامتی نشوید.
  • این محصول با بسته بندی ۲۶۰ گرم و وزن خالص ۲۵۰ گرم به بازار عرضه می شود. زمان ماندگاری این پودر یک سال است و باید در جای خشک و خنک نگهداری شود.

این محصول به جینسینگ چینی هم شهرت دارد، بهترین محصول موجود از گیاه جینسینگ است که گیاه شناسان و عطاران آن را بیشتر از هر نوع محصول دیگری توصیه می کنند.

این پودر سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است.این محصول خاصیت درمانی ندارد.

چنانچه به بیماری خاصی مبتلا هستید یا داروی خاصی مصرف می‌کنید باید از مصرف زیاد این پودر جداً پرهیز کنید.

در ادامه به بررسی خود گیاه جینسینگ میپردازیم، خواص و عوارضی که در ادامه مطلب به آن اشاره میکنیم مربوط به خود گیاه جینسنیگ میباشد .

جینسینگ و تاریخچه آن

جینسینگ یکی از مشهورترین گیاهان نیروزا در جهان است که به جوانی و نوشدارو بودن شهرت دارد نام های دیگر این گیاه در کتابهای سنتی عربی “جنسه” و “جنسا” است اما در فرانسوی ها و انگلیسی ها آن را به نام های Ginseng ، Asiatic ginseng chinese ginseng می شناسند. این گیاه از خانواده عشقه است و علاوه بر ریشه یک قسمت گوشتی دارد.

جینسینگ از گیاهان بومی مناطق شرقی آسیا و همچنین شمال آمریکا می‌باشد و قدمت آن به هزاران سال پیش برمی‌گردد در زمان‌های بسیار دور ریشه این گیاه به عنوان یک داروی شفابخش در کشورهای چین، منچوری، ویتنام، تایلند، کره و همچنین در آمریکا استفاده می‌شد. به دلیل خواص بالای این گیاه در زمان‌های گذشته نگهداری آن بر عهده امپراطور ها بود و در میان آنها ارزش بسیار بالایی داشته است. این گیاه جزو ثابت وعده های غذایی درباریان بوده است و هدف از آن افزایش قوای جسمانی، افزایش قوای ذهنی و نیز اکسیر جوانی و شادابی بوده است.

جینسینگ از عبارت چینی گرفته شده است که معنای آن “ریشه های مرد” است. به احتمال زیاد دلیل این شباهت اسمی این است که ریشه‌های گیاه جنسینگ بسیار به پای انسان شباهت دارد. اکنون بیش از پنج هزار سال است که انسان ها از جینسینگ استفاده می کنند.

پس از این که جنسینگ این در جهان شهرت پیدا کرد به صورت ماده ترکیبی با صابون و لوسیون استفاده می‌شد اما به تدریج تبدیل به یک ماده صادراتی به عنوان پودر جینسینگ یا قرص جینسینگ شد.

در حدود قرن ۱۷ میلادی یک کشیش کانادایی این گیاه را در سراسر قاره کانادا پخش کرد. در آن زمان جنسینگ به نام جنسینگ آمریکایی معروف شد و در زمان حاضر هم به صورت گسترده در مناطق این کشور مخصوصاً در ویسکانسین و انتاریو مورد استفاده قرار می گیرد.

بومیان آمریکایی از ریشه جینسینگ برای درمان برخی بیماری ها مانند سردرد، سوء هاضمه، تب و ناباروری استفاده می کردند و در حال حاضر تقریبا 6 میلیون شهروند آمریکایی به طور منظم از آن استفاده می کردند. پودر جینسینگ نیروزا است و در حفظ سلامتی و هماهنگی فعالیت های حیاتی بدن نقش بسیار موثری ایفا می کند.

جالب است بدانیم که در سال 2010 در کشورهای کره جنوبی، چین، آمریکا و کانادا تقریبا 20010 هزار تن پودر جینسینگ تولید شد. در حال حاضر 35 کشور جهان پودر جینسینگ را وارد می کنند و این گیاه بیش از 2 میلیارد دلار فروش دارد. کره بزرگترین کشوری است که جینسینگ تولید می کند و چین بزرگترین کشور مصرف کننده این گیاه است.

انواع جینسینگ

جینسینگ انواع مختلفی دارد اما تقریباً خواص همه آنها با هم مشابه است. انوع آن عبارتند از:

1. جینسینگ آسیایی

که از آن به نام جینسینگ قرمز یا جینسینگ کره‌ای هم یاد می‌شود نوع بسیار قدیمی این گیاه است که هزاران سال پیش هم مورد استفاده قرار می گرفته است. در طب سنتی چینی این گیاه برای رفع خستگی شدید و سردی بدن مورد استفاده قرار می گرفت. اکنون پودر جینسینگ آسیایی یا همان کره ای برای رفع کاهش خستگی یا رفع آن، کاهش دیابت نوع2، تقویت حافظه و همچنین چاقی مورد استفاده قرار می گیرد.
سه نوع جینسینگ در کره کشت می شود:
• نوع تازه که از چهار سال کمتر است.
• نوع سفید که بین 4 تا 6 ساله است و پس از اینکه لایه برداری شد خشک می شود.
• نوع قرمز وقتی برداشت می شود که 6 ساله است.

۲. جینسینگ آمریکایی

این نوع در سراسر مناطق آمریکای شمالی رشد می کند که شامل شهرهای نیویورک، وانیا، و آنتاریو کانادا است. جینسینگ آمریکایی می تواند با افسردگی مبارزه کند تعادل قند خون را حفظ کند و ناراحتی های گوارشی را که در نتیجه اضطراب در بدن به وجود می آید کاهش دهد. این نوع جینسینگ ملایم تر است اما خاصیت درمانی دارد.

۳. جینسینگ سیبری

این نوع در آسیا و در روسیه و به صورت وحشی رشد می کند. پودر جینسینگ سیبری حاوی مقادیر بالایی از الکترودها می باشد، خواص مشترک زیادی با نوع آسیایی دارد و برای افزایش استقامت قلب و عروق، حمایت از ایمنی بدن و نیز بهبود خستگی مورد استفاده قرار می گیرد.

۴. جینسینگ هندی

این نوع یک گیاه مشهور برای افزایش طول عمر می باشد و مزایای آن با نوع آسیایی مشابه است اما تفاوت هایی هم وجود دارد. پودر جنسینگ هندی را می ‌توان در طولانی مدت استفاده کرد. این گیاه همچنین باعث تسکین اضطراب و تعادل و تناسب اندام هم می شود.

5.جینسینگ برزیلی

این نوع در سراسر آمریکای جنوبی و در قسمت جنگل های بارانی رشد میکند. پرتغالی ها به آن “برای همه چیز” می‌گویند و اعتقاد دارند که این گیاه مزایای بسیار زیادی دارد. این نوع جنسینگ باعث تعادل سطح تستوسترون در مردان و زنان می شود و به سلامت عضلانی، مبارزه با سرطان، کاهش التهاب، افزایش استقامت و بهبود عملکرد جنسی کمک می کند.

خواص جینسینگ

جینسینگ در زنان و مردان خواص مختلفی دارد. از جمله فواید این گیاه در مردان می توان به افزایش تعداد و کیفیت اسپرم، تقویت توانایی جنسی، رفع اختلالات جنسی، درمان اختلال در نعوظ، تقویت اعصاب تناسلی، افزایش تولید اسپرم و توان باروری بیشتر اشاره کرد. از میان خواص خود جینسینگ در زنان می توان به تحریک جریان خون در بدن، مقابله با خستگی، افزایش استقامت و عملکرد ورزشی اشاره کرد.

یکی از علائم یائسگی در خانم ها این است که به ضعف حافظه مبتلا می‌شوند. این گیاه شگفت انگیز با این مشکل مبارزه می‌کند و در ایجاد تمرکز ذهنی به خانم‌ها کمک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که ترکیبات گیاه جینسینگ خواص ضد سرطانی دارد و در درمان سرطان سینه در زنان تاثیرات خوبی ایفا می‌کند.

1. کمک به شادابی و سلامت پوست و مو

پودر جینسینگ در پیشگیری از ریزش مو و کمک به شادابی پوست، پوست سر، مو و افزایش رشد آنها نقش بسزایی ایفا می کند. از آنجایی که استرس یکی از مهمترین عوامل ریزش موها است پودر جینسینگ به دلیل جلوگیری از استرس باعث جلوگیری از ریزش موها نیز می‌شود. همچنین شستشوی مرتب موها با جنسینگ باعث پرپشت شدن آنها می شود. بر اساس برخی از تحقیقات کسانیکه برای مشکل ریزش مو از پودر جینسینگ استفاده می کنند کمتر از افراد عادی به سرطان مبتلا می‌شوند. افرادی که به علت تاثیرات بد شیمی درمانی دچار ریزش مو می شوند تمایل دارند از جینسینگ استفاده کنند زیرا نه تنها باعث رشد مو میشود بلکه ریزش آنها را هم در طی شیمی درمانی به حداقل می رساند.

جینسینگ در جلوگیری از پیری پوست هم نقش ایفا می کند و در برخی از کشورها به گیاه ضد پیری معروف شده است. دلیل این امر این است که این جینسینگ سوخت و ساز پوست را فعال می‌کند و باعث می‌شود رادیکال های آزاد از پوست رفع شوند. همچنین از پوست در مقابل آلودگی هوا محافظت می کند و با کمک به استحکام بیشتر پوست مانع از تشکیل چین و چروک و خط های روی پوست صورت می شود.

همچنین باعث تسکین سیستم عصبی می‌شود و این امر به نوبه خود مانع از پیری زودرس پوست می شود. برخی از متخصصان طب گیاهی هم اعتقاد دارند که جینسینگ می تواند در رفع خشکی پوست بسیار موثر باشد. درمان پف چشم و خط زیر چشم هم از دیگر خواصی است که به جینسینگ نسبت داده می شود. گفته می‌شود جنسینگ تولید کلاژن را افزایش داده و باعث رفع لکه های سیاه روی پوست میشود.

2. کاهش قند خون

همچنین مطالعات مختلف گویای این است که پودر جینسینگ می‌تواند سطح قند خون افراد را در کسانی که از دیابت نوع دو رنج می‌برند کاهش دهد و یک درمان طبیعی برای این بیماری باشد. این گیاه حساسیت به انسولین را کاهش می‌دهد و به کاهش سطح قند خون و در نتیجه هیپرگلیسمی کمک می کند.
در سال ۲۰۱۴ تحقیقاتی انجام شد که نشان می‌داد گیاه جینسینگ قند خون ناشتا را در افراد دیابتی و هم در افراد سالم کاهش می دهد البته ضروری است که اشاره کنیم جینسینگ این توانایی را هم دارد تا در بعضی از افراد کاهش شدید قند خون یا همان هیپوگلیسمی ایجاد کند و این باعث می‌شود تا مشاوره با پزشک قبل از مصرف این گیاه ضرورت داشته باشد.

3. تقویت حافظه

تقویت حافظه هم یکی دیگر از معجزات جنسینگ است. جینسینگ در خود آنتی اکسیدان هایی دارد که باعث پیشگیری از زوال عقل و آلزایمر در افراد می‌شود و توانایی های شناختی در فرد را بالا میبرد. همچنین مصرف آن می تواند خستگی ناشی از بیماری ام اس را درمان کند.

4. ضد التهاب بودن

همچنین یک ضد التهاب طبیعی است و این باعث می‌شود که مصرف آن خطر ابتلا به بیماری های مانند آرتریت روماتوئید را که بیماری‌های التهابی هستند، کاهش دهد.

5. حاوی آنتی اکسیدان بالا

مقادیر بالای آنتی اکسیدان در گیاه جینسینگ و همچنین ترکیبات فنولی موجود در آن باعث می‌شود رادیکال های آزاد در بدن کاهش پیدا کند و این به نوبه خود باعث کاهش امکان ابتلا به تومور و سرطان به ویژه سرطان سینه در زنان سرطان پروستات در مردان، سرطان پوست، سرطان ریه و سرطان کبد می‌شود.

6. کاهش کلسترول

گیاه جینسینگ به کاهش کلسترول بالا در خون هم کمک می کند و به علت دارا بودن مقدار بالای آنتی اکسیدان در حفظ سلامت قلب کمک هم موثر است و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را در افراد کاهش می دهد. دمنوش این گیاه هم باعث افزایش تولید پیسین در معده و بهبود هضم غذا شده و نفخ شکم را از بین می برد و همچنین باعث بهبود علائم بیماری کرون می شود.

7. رفع بوی بد دهان

جالب است بدانید که مصرف روزانه جینسینگ قرمز چنانچه به مدت ده هفته انجام شود باعث کاهش باکتری هایی می شود که عامل بوی بد دهان هستند چرا که جینسینگ قرمز خواص ضد میکروبی دارد.

8. پاکسازی ریه ها

از همه اینها که بگذریم پاکسازی ریه ها هم جزو خواص جینسینگ است. جینسینگ به علت خاصیت ضد باکتریایی باعث سم زدایی و پاکسازی ریه ها می شود و همچنین بیماری‌های فیبروز کیستیک و انسداد مزمن ریوی را هم درمان میکند.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود