خواص فواید گرده گل

0 3,777

گزارشات متعددی حاصل از آزمایشات پزشکی وجود دارند که نشان می دهد بطور ویژه فواید مصرف گرده گل فراتر از یک غذای ساده معمولی است، در حالی که زنبورها بیشترین …

اگر هر فردی به خواص گل گرده آشنا باشد، به طور حتم روزی یه قاشق از آن را مصرف می کند. گل گـرده به وسیله زنبورهای عسل تهیه می شود که دارای خواص درمانی فراوانی است.
گل گرده به عنوان یک غذای عالی برای زنبورهای عسل جوان استفاده می شود. گل گـرده دارای تمامی مواد معدنی و مغذی مورد نیاز بدن است، به همین دلیل خوردن آن به تمامی افراد پیشنهاد می شود. این ماده دارای اسید آمینه های آزاد، اسید فولیک، پروتئین ها و ویتامین ها می باشد.

خواص گل گرده

مهمترین فواید و خواص گرده گل

گرده گل به دلیل دارا بودن بیشترین مواد مغذی مورد نیاز بدن، به عنوان یک غذای کامل نیز شناخته می شود. پروتئین موجود در گرده گل نسبت به دیگر منابع حیوانی بیشتر است. همچنین آمینه اسید بیشتری نسبت به تخم مرغ، پنیر و گوشت گوساله دارد. بیشتر پروتئین های موجود در این ماده غذایی به صورت آمینه اسید آزاد است، به این معنا که با خوردن آن مستقیما جذب بدن می شود. محققان گرده گل را در جمع ۲۲ ماده انرژی زا قرار داده اند. برای تهیه یک قاشق چای خوری این ماده یک زنبور عسل باید در روز ٨ ساعت کار کند تا بتواند دو میلیارد و نیم دانه گرد جمع آوری کند. خواص درمانی گرده گل بسیار زیاد است، بطوریکه از آن برای درمان پروستات، ناراحتی های پوستی، اختلالات تغذیه ای و… استفاده کرد. دامنه درمانی این ماده بسیار زیاد است که می توانید از آن استفاده کنید.

فواید گل گرده

افزایش انرژی

همانطور که قبلا اشاره کرده ایم گل گرده دارای مواد مغذی فراوانی است. انرژی زا بودن آن بر کسی پوشیده نیست و می توان از آن به عنوان یک انرژی زای طبیعی استفاده کرد. وجود ویتامین B ، پروتئین و کربوهیدرات ها در گرده گل باعث افزایش استقامت و دور کردن خستگی از فرد می شود.

نرم کننده پوست

خواص دیگر گل گـرده نرم کننده پوست و بازسازی سلول ها آن است. وجود ویتامین ها و اسید آمینه ها در آن باعث ایجاد خاصیت ضد التهابی شده است. از گـرده گـل در بیشتر محصولات موضعی استفاده می شود. همچنین برای درمان سوزش پوست و پسوریازیس یا همان اگزما استفاده می شود.

گل گرده و خواص معجزه آسای آن

سیستم تنفسی

وجود آنتی اکسیدان در گـرده گـل باعث ایجاد خاصیت ضد التهابی بافت های ریه می شود. در نهایت کسانی که دچار حمله های آسمی می شوند می توانند از این گرده استفاده کنند، زیرا در دراز مدت باعث درمان بیماری این افراد می شود.

درمان حساسیت

گـل گـرده به جزء درمان بیماری های تنفسی مانند آسم، می تواند آلژی ها را نیز درمان کند. گـل گـرده با کاهش سطح هیستامین بدن می تواند به درمان آلرژی کمک کند. همچنین با خوردن گرده گل می توانید مشکلات سینوسی خود را درمان کنید. به طور کلی بیشتر بیماری های تنفسی با گرده گل قابل درمان است. از گیاهان درگیری نظیر بادرنجبویه، چای سبز، پرتقال، عسل و… استفاده کرد.

سیستم گوارشی

وجود آنزیم هایی در گـرده گـل باعث تقویت عملکرد دستگاه گوارش می شود. این آنزیم ها به عملکرد هضم غذا کمک می کند، در نتیجه باعث کارایی بهتر دستگاه گوارش می شود.

تقویت سیستم ایمنی

گرده گل دارای آنزیم هایی است که برای فلور روده مفید است، در نتیجه یه سیستم ایمنی بدن کمک می کند. گـرده گل دارای خواص آنتی بیوتیکی است که به از بین بردن ویروس ها کمک می کند، در نتیجه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. آنتی اکسیدان موجود در آن باعث از بین بردن رادیکال های آزاد و اکسیداسیون ناخوشایند بدن می شود.

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود