گوشت قربانی را پیش از مصرف در یخچال نگهداری کنید

0 3,817

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار کرد: مردم گوشت قربانی را به مدت حداقل ۲۴ ساعت در دمای چهار یا هشت درجه سانتی‌گراد در یخچال نگهداری کرده و سپس استفاده کنند.

ایسنا، محمد اصغرزاده، امروز جمعه ۱۰ مرداد به خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: ۳۰ تیم نظارتی ثابت و ۳۹ تیم سیار و در مجموع ۶۹ تیم دامپزشکی خراسان جنوبی بر نحوه ذبح دام برای جلوگیری از بروز بیماری‌ها بر نحوه ذبح دام در عید قربان نظارت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این تیم‌ها متشکل از ۲۹ دامپزشک و ۷۰ بازرس گوشت هستند و ۱۳ ناظر شرعی نیز به همراه این تیم‌ها بر نحوه ذبح دام‌های قربانی نظارت دارند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی خواستار رعایت مسائل بهداشتی در ذبح دام‌ها شد و از مردم خواست از ذبح دام در کنار خیابان و معابر پرهیز کنند و در صورت مشاهده تخلف با متخلفان به جد برخورد می‌شود.

اصغرزاده با اشاره به اهمیت توجه به بیماری تب کریمه کنگو که از طریق دام به انسان منتقل می‌شود، تصریح کرد: مردم گوشت را به مدت حداقل ۲۴ ساعت در دمای چهار یا هشت درجه سانتی‌گراد در یخچال نگهداری کرده و سپس استفاده کنند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه در عید قربان امسال با توجه به شیوع کرونا، کشتار دام صرفا در کشتارگاه‌ها انجام می‌شود، افزود: نیروهایی از دانشگاه علوم پزشکی برای رصد پروتکل‌های بهداشتی حضور دارند.

وی با بیان اینکه فروش دام در خیابان‌ها تخلف است، یادآور شد: شهروندان در صورت تخلف مراتب را از طریق شماره ۱۵۱۲ و یا خط ثابت ۰۵۶۳۲۲۳۳۸۲۲ گزارش دهند.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود