آروغ زدن زیاد را با 20 روش گیاهی درمان کنید

0 17,880

آروغ زدن و علت آروغ زدن زیاد چیست و بیماری آروغ زدن و غذاهای گازدار و درمان آروغ با طب سنتی و گیاهی و راههای جلوگیری از آروغ زدن را در نصرینو ببینید.

بیشتر مردم روزانه ۱ تا ۴ لیتر گاز تولید می کنند و گاز را تقریباً ۱۴ بار در روز آزاد می کنند. با این حال، برخی از مردم بیشتر از دیگران گاز دارند و دچار آروغ زدن زیاد هستند.

نصرینو: دلایل آروغ زدن زیاد چیست و برای درمان فوری آن از چه راهی می توان استفاده کرد؟بدن همه افراد گاز دارد.بیشتر گازها توسط بخارات بی بو از قبیل نیتروژن، اکسیژن، هیدروژن، کربن دی اکسید و گاهی متان تولید می شوند. وقتی باکتری در روده بزرگ عمل می کند، گازهای آزاد شده حاوی گوگرد می شوند،که بوی ناخوشایند نفخ شکم را تولید می کنند و می تواند چیز شرم آور و ناراحت کننده ای باشد، اما چیزی نیست که زندگی شما را تهدید کند.

گاز توسط آروغ و یا از طریق راست روده آزاد می شود.

علل آروغ زدن بیش از حد و رایج ترین عوامل آروغ زدن زیاد:

آروغ، یک واکنش طبیعی بدن به انتقال هوا است که از شکم از طریق دهان است. این امر اغلب زمانی اتفاق می افتد که شکم منبسط می شود، چون هوا بسیار بلعیده می شود و آروغ هوا را آزاد می کند تا بادکردگی را کاهش دهد. خوابیدن در طول یا بعد از غذا خیلی طبیعی و نرمال است. در برخی فرهنگ ها، افراد بعد از غذا می توانند با صدای بلند آروغ بزنند تا قدردانی خود را از وعده های غذایی خود نشان دهند.

شما می توانید آروغ را فقط گاهی یا حتی بارها در یک روز تجربه کنید اگر آروغ زیاد با فعالیت های شما تداخل پیدا کرده، باید دلایل آروغ زدن اضافی و نیز نحوه کاهش یا اجتناب از آن را پیدا کنید.

 برخی از رایج ترین دلایل آروغ زدن زیاد عبارتند از:

۱٫ قورت دادن هوا

۲٫ غذا و نوشیدنی

۳٫ دارو

۴٫ آبریزش بینی

۵٫ رشد میکروبی

۶٫ سو هاضمه و سوزش سر دل

۷٫ گاستروپارسیس

۸٫ اضطراب

۹٫ سایر بیماری ها

۱۰٫ بارداری

۱٫ قورت دادن هوا:

قورت دادن هوا یک بیماری جدی نیست. آروغ راهی برای کمک به بیرون آمدن هوا است.مقدار کمی از گاز باقی مانده به روده کوچک جذب می شود و بقیه وارد روده بزرگ می شوند و بعد به راست روده می روند.

برخی از عادات روزانه وجود دارند که به آروغ بیش از حد منجر میشوند:

  • خیلی سریع غذا خوردن یا نوشیدن:این عمل باعث می شود که شما هوای بیشتری را قورت بدهید
  • صحبت کردن در زمان جویدن غذا
  • تنفس دهانی (به علت گرفتگی بینی)
  • جویدن آدامس: هر وقت آدامس می جوید، باید گلوی خود را شل کنید و هوای بیشتر را قورت بدهید. هوا در معده ساخته خواهد شد و نتیجه آن آروغ است. وقتی نوشیدنی ها را مستقیماً از لیوان و به خصوص نوشیدنی های کربناته استفاده می کنید.
  • سرفه های مداوم
  • سیگار کشیدن نیز دلیل آروغ بیش از حد است. دود سیگار می تواند منجر به بلعیدن هوای اضافی شود.
  • آروغ گاهی به یکی از عادت های ناخودآگاه و دائم تبدیل می شود.

۲٫ غذاها و نوشیدنی ها:

فروپاشی برخی غذاهای هضم نشده خاص که توسط باکتری طبیعی بی ضرر در روده بزرگ ایجاد می شود، یکی دیگر از دلایل رایج آروغ زدن ریادی است. برخی کربو هیدرات ها از جمله شکر، فیبر و نشاسته وجود دارند که نمی توانند به علت عدم حضور یا کمبود برخی آنزیم های مشخص هضم یا جذب شوند.

این غذاها به روده بزرگ وارد می شوند، جایی که باکتری عادی و بی ضرر غذا را تجزیه می کند. این فرآیند کربن دی اکسید، هیدروژن و برخی از مردم و متان را تولید می کند که از راست روده عبور می کنند. میزان گاز ناشی از غذاهای مختلف از فرد به فرد دیگر متفاوت است.

برخی غذاها و نوشیدنی های مشترک که موجب گاز می شوند:

لاکتوز:

لاکتوز یک قند طبیعی است که شما می توانید در شیر و محصولات لبنی مانند بستنی، پنیر و غذاهای فرآوری شده مثل حبوبات، نان و سس سالاد پیدایش کنید.اگر کسی نتواند لاکتوز را هضم کند، اما لاکتوز زیادی را می خورد، این می تواند منجر به آروغ زدن بیش از حد شود.

عواملی که موجب آروغ زدن بیش از حد می شوند

سوربیتول:

نوعی قند است که در میوه های طبیعی مثل گلابی، سیب، آلو و هلو وجود دارد. علاوه بر این، سوربیتولنیز در برخی از غذاهای رژیمی و همچنین آدامس های بدون شکر و آب نبات و یشرین کننده های غیر طبیعی یافت می شود.

رافینوز:

یک قند پیچیده است که در کلم، کلم بروکلی، لوبیا، کلم بروکسل، کل حبوبات و دیگر سبزیجات یافت می شود.

فیبر محلول:

به راحتی در آب حل می شود و در روده ها با شکل بافت نرم و ژل – مانند شکل می گیرد. فیبر محلول در لوبیا، نخود، جو، سبوس و بسیاری از آن ها یافت می شود.

فروکتوز:

نوعی شکر است که در کنگر فرنگی، گندم، پیاز و گلابی یافت می شود. علاوه بر این، از آن به عنوان شیرین کننده غیر طبیعی در برخی نوشیدنی ها و نوشیدنی های غیرالکلی استفاده می شود.

نشاسته:

اکثر نشاسته ها مثل ذرت، سیب زمینی، گندم و نودل به این دلیل گاز تولید می کنند که نشاسته در کولون شکسته می شود.به خصوص، برنج تنها نوع نشاسته ای است که گاز تولید نمی کند.

فیبر غیر محلول:

در برخی سبزیجات و سبوس گندم یافت می شود که اساساً از طریق روده ها بدون دون تغییر باقی می ماند و سپس گاز کمی ایجاد می کند.اگرچه فیبر به هضم غذا کمک می کند، اما بسیاری از غذاهای غنی از فیبر، منبع عالی تولید گاز هستند.

برخی غذاها می توانند دریچه را بدتر کند که برای نگه داشتن غذا و نیز باد در معده طراحی شده است.دریچه یا اسفنگتر مری در بالای معده و مری قرار دارد.برخی از این غذاها شکلات، غذاهای سرخ شده، نعناع، گوشت چرب و کافئین هستند. به خاطر داشته باشید که از آن ها دوری کنید.

مکمل کلسیم:

در برخی از مردم، این مکمل ها حاوی کربنات کلسیم از کربن دی اکسید در معده هستند. اگر لازم است که کلسیم مصرف کنید، فرم دیگری از کلسیم سیترات را انتخاب کنید.

نوشیدنی های کربناته:

این نوشیدنی ها شامل انواع نوشیدنی ها است، به خصوص وقتی که سرد هستند. دمای پایین و حباب ها می تواند دیافراگم را باز کند. علاوه بر این، نوشیدن این نوشیدنی ها می تواند مقدار زیادی گاز به معده اضافه کند و زمانی که معده شما نمی تواند در یک زمان هوای بسیار زیادی داشته باشد، به راحتی باعث ایجاد آروغ می شود.

به جای نوشیدن نوشابه، هر وقت که تشنه هستید، یک لیوان شیر و یا آب بنوشید.

غذاهای ادویه دار:

ادویه در وعده های غذایی، وقفه ای که در بالای معده شما قرار دارد را آزار می دهد و به مری وارد می شود.این وقفه برای اجازه انتشار گاز باز می شود و اگر تحریک شود، می تواند بیش از حد معمول عمل کند.

ماالشعیر:

آروغ ترکیبی از بلعیدن هوا، گاز عبور ها در زمان خوردن غذا و نیز تخمیر غذاها است و ماالشعیر ترکیبی از این سه عامل است.

آن ها در حقیقت در میان شایع ترین دلایل زیاد آروغ زدن هستند که مردم باید در مورد اجتناب از آن یاد بگیرند. یک چیز دیگر، مصرف غذاها و نوشیدنی های ذکر شده در این بخش از مقاله را به خاطر داشته باشید تا از هر گونه ناراحتی اضافی جلوگیری شود، که به نوبه خود به شما کمک می کند از خجالت و ناراحتی دوری کنید.

۳- دارو:

داروهای تجویز شده، داروهای غیر تجویزی و مکمل های رژیمی می توانند موجب گاز به عنوان اثر جانبی شوند که منجر به آروغ زیاد می شود. آروغ بیش از حد می تواند نشانه بیماری های گوارشی باشد.

در حقیقت، این یکی از شایع ترین دلایل آروغ بیش از حد است، به طوری که مردم باید داروهایی را که مصرف می کنند بررسی کنند تا ببینند آیا داروهای آن ها علت آروغ بیش از حد است یا خیر.

۴٫ آبریزش بینی:

در زمان سرماخوردگی یا آلرژی آبریزش بینی می گیرید. این باعث می شود که شما هوا را قورت بدهید. ضد انعقاد بینی می تواند علائم بینی شما را کاهش دهد و علائم بینی را تسکین دهد، اما هرگز نباید در دراز مدت استفاده شود.

۵٫ باکتریایی:

بیماران مبتلا به آناتومی تغییر یافته به دلیل عمل جراحی یا بیمارانی که مبتلا به بیماری های روماتولوژیک هستند، ممکن است خطرات باکتری خیلی رشد کرده را در روده کوچک افزایش دهند.

اگر چه این واقعاً یک عفونت نیست، اما باکتری های خیلی رشد کرده می تواند منجر به افزایش تولید گاز شود.

دلایلی که می توانند باعث رشد زیاد باکتری روده کوچک شوند شامل دیابت، اختلالات تیروئیدی، آسیب به خاطر جراحی، انسداد روده ای، بی اشتهایی عصبی، پانکراتیت، اسکلرودرمی و سندرم پس از ویروسی می شود.

این در واقع یکی از شایع ترین دلایل آروغ بیش از حد است.

۶٫ سو هاضمه و سوزش سردل:

یکی دیگر از رایج ترین دلایل آروغ زدن بیش از حد سو هاضمه و سوزش سردل است.

سو هاضمه و سوزش سردل می توانند باعث ایجاد اختلال بیش از حد شوند. سوزش سردل ممکن است نشانه این باشد که غذای تند شما با غشا معده، یا نشانه ای از زخم گوارشی مطابقت ندارد و یا می تواند از برگشت اسید ایجاد شود.

وقتی اسید معده از مری بالا می آید، مثل سوزش معده و یا برگشت، مردم اغلب به عنوان راهی برای تسکین ناراحتی و سپس در نتیجه آروغ بیشتر می زنند.

۷٫ گاستروپارزی:

یکی از رایج ترین دلایلی است که مردم باید بدانند.

اختلالات گوارشی مختلفی وجود دارند که ممکن است موجب تشکیل بیش از حد گاز شوند که منجر به آروغ زیاد می شود و گاستروپارزی یکی از این اختلالات گوارشی رایج است. گاستروپارزی یک شرایط پزشکی است که موجب ازیاد آروغ زدن می شود. گاهی اوقات، مربوط به تاخیردر خالی کردن معده می شود که در زمانی اتفاق می افتد که غذاها بیش از حد نرمال در شکم قرار می گیرند، چون ماهیچه های معده آسیب دیده اند. ماهیچه های ضعیف معده نمی توانند غذا را به مرحله بعدی فرآیند هضم منتقل کنند.

غذای هضم نشده که در بالا ذکر کردم می تواند منجر به استفراغ، حالت تهوع، و نیز آروغ بیش از حد شود. برخی علل دیگر این مشکل دیابت نوع I و II، اختلالات تیروئید، اسکلرودرمی، بی اشتهایی عصبی، آسیب به ماهیچه یا عصب ناشی از عمل جراحی یا سایر جراحات، پانکراتیت و سندرم پیش ویروس هستند.

۸٫ اضطراب:

اضطراب، باعث درد فیزیکی و نشانه هایی می شود که باعث می شود احساس کنید یک مشکل در سلامتی دارید و آروغ بیش از حد نیز یکی از علائم نگران کننده است.

آروغ زدن زیادی علائم اضطراب عجیبی است.به خاطر اضطراب، میلیون ها نفر در سال بی اختیار آروغ می زنند.یک راه دیگر برای درمان آروغ، نوشیدن شیر کم چرب و یا شیر بدون چربی است که می تواند سطح pH را در معده شما متعادل کند.

نوشیدن شیر کم چرب، علائم آروغ را کاهش می دهد و اسید اضافی را محدود می کند.

۹٫ دیگر بیماری ها:

بیماری های دیگری نیز وجود دارند که می تواند باعث بروز یک نشانه رایج از قبیل آروغ بیش از حد شود.فتق معده می تواند منجر به بروز علائم معده ای و روده ای شود.عوامل مهمی در ایجاد این وضعیت وجود دارند.

برای مثال، چاقی، بارداری، کرنش بدنی، اختلالات مزمن تنفسی که به سرفه های مداوم و ناهنجاری های مادرزادی مربوط می شوند.

بی حرکت ماندن، عدم وجود یا کاهش ترشح و یا تولید صفرا در شکم است. صفرا برای تجزیه چربی ها در داخل غذا حیاتی است. برگشت صفراوی زمانی رخ می دهد که جریان صفرا در روده کوچک به درون شکم وجود دارد. برخی علل گرفتگی صفراوی مانند کولسیستکتومی (برداشت:کیسه صفراهپاتیت، سنگ صفرا، کولسیستیت (کیسه صفرا)، سیروز، سرطان صفرا و دیگر بیماری های کبد وجود دارد.

سندروم روده تحریک پذیر با علائم نفخ، یبوست متناوب و اسهال، تشکیل گاز اضافی، درد در شکم و آروغ اضافی تعریف می شود.اگرچه این وضعیت نمی تواند با موفقیت درمان شود، اما علائم آن را می توان با کاهش استرس و نخوردن برخی غذاهای خاص کنترل کرد.

حتی به ندرت، سرطان معده می تواند یکی از دلایل آروغ بیش از حد باشد. علائم دیگر آن استفراغ، درد در شکم، تهوع و خونریزی است.اگر مبتلا به سرطان معده شوید، باید فوراً درمان کنید تا از سرایت سرطان به قسمت های دیگر بدن جلوگیری کنید.

۱۰٫ بارداری:

در طول دوران بارداری به خاطر آرامش ماهیچه های دستگاه گوارش و هم چنین مقدار بالای هورمون پروژسترون وجود دارد.

آروغ یک نشانه شایع در دوران بارداری است، بنابراین شما نمی توانید آن را متوقف کنید. با این حال، تمرینات ساده و فعالیت هایی مانند راه رفتن می تواند تا حدودی به کاهش آن کمک کند.

 

نوشیدن آب زیاد:

آب برای زنده ماندن شما حیاتی و ضروری است. آب تولید اسید و گاز را از سیستم گوارشی کاهش خواهد داد. باید به جای نوشیدن نوشیدنی های فرآوری شده و یا گازدار از آب استفاده کنید.

به طور خاص، بزرگسالان هر روز حداقل ۸ لیوان آب تازه بنوشند.علاوه بر این، می توانید با خوردن میوه ها، سبزیجات بیشتری آب بیشتری را تامین کنید.

چگونه از آروغ زدن جلوگیری کنیم:

نوشیدنی ها را به آرامی بنوشید تا از بلعیدن هوای اضافی اجتناب کنید.

از نی برای نوشیدن نوشیدنی ها و به خصوص نوشیدنی های کربناته استفاده نکنید.به جای آن مستقیماً از لیوان نوشیدنی بنوشید.

میک زدن آب نبات سخت و یا جویدن آدامس خوب نیست.به این دلیل که جویدن و مکیدن پیوسته به شما این امکان را می دهد که بیشتر از حد عادی هوا قورت بدهید.

از صحبت کردن در حین جویدن خودداری کنید.

نکات کلیدی برای درمان آروغ زدن

اگر پروتز دندانی دارید، اطمینان حاصل کنید که به درستی نصب شده اند تا از ورود غیر عادی هوای ناخواسته جلوگیری شود.

سیگار کشیدن را ترک کنید، با سیگار هوای اضافی را وارد بدن خود می کنید و می بلعید.

سطح استرس خود را کاهش دهید، چون استرس بیش از حد می تواند بر تنفس شما تاثیر بگذارد و باعث شود که هوای بیشتری قورت بدهید.

از نوشیدنی های کربناته و مالشعیر خودداری کنید، چون گاز دی اکسید کربن را آزاد می کنند که آروغ زدن را تشدید می کند.

راه های کنترل آروغ زدن

برای سوزش سر دل ملایم، داروهای غیر نسخه ای مفید هستند.

فعالیت فیزیکی داشته باشید. به بدن خود کمک کنید تا غذای خود را با پیاده روی هضم کند.

اضطراب تاثیری بر سطح گاز بدن شما دارد. با این حال رایج ترین دلیل که اضطراب می تواند منجر به گاز اضافی شود، ناشی از نفس های کوتاه و زیاد یا “تنفس بیش از حد” است.

این اتفاق در بسیاری از موارد رخ می دهد، از جمله:

وقتی دچار یک حمله عصبی شدید می شوید، خیلی سریع نفس بکشید.

هنگامی که احساس می کنید نفس عمیقی نمی کشید، اکسیژن زیادی را دریافت می کنید.

عادت های بد اضطرابی باعث می شود که تنفس ضعیف و سطحی ایجاد شود.

نفس های کوتاه باعث می شود احساس کنیم که هوای کافی نداریم، در حالی که در واقع این طور نیست. این کار باعث ایجاد نشانه های دیگری مانند دردهای قفسه سینه، تنگی نفس و اغلب منجر به اضطراب و سپس تنفس کوتاه بیشتر می شود.

وقتی بدن بیشتر از نیازش می گیرد، گازهای سالم جدا می شوند و بدن باید مقدار زیادی از آن گازها را آزاد کند. علاوه بر این، اضطراب می تواند اثر سیستم گوارشی را به خاطر استرسی که در معده پیدا می کند، کاهش دهد.

اگر غذا به طور ضعیف هضم شود، می تواند به مقدار مشخصی از گاز منجر شود و آروغ اضافی نتیجه آن است.

علاوه بر این، برخی افراد هم چنین آروغ های کوچکی را به عنوان راهی برای تسکین استرس خود ایجاد می کنند.

نسخه های گیاهی و طب سنتی برای درمان آروغ زدن

برای کاهش آروغ، باید نکات زیر را دنبال کنید:

بابونه:

۱ تی بگ بابونه را در یک فنجان بریزید و آب جوشیده رویش بریزید. بگذارید به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند. تی بگ را بردارید و جرعه جرعه بنوشید. این چای را دو یا ۳ بار در روز بنوشید.

دانه رازیانه:

نصف قاشق چای خوری تخم رازیانه را برای کمک به هضم غذا در بعد از غذا و کمک به کاهش تولید گاز بخورید. همچنین، یک قاشق چای خوری دانه های خرد شده رازیانه را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید. آن را بپوشانید، بگذارید ۵ دقیقه بماند و سپس صاف کنید.

این چای را دو بار در روز بنوشید.

اجتناب از غذاهای تولید کننده گاز:

_شیر و دیگر محصولات لبنی که شامل لاکتوز هستند

_حبوبات

_میوه هایی مثل موز، هندوانه، زردآلو، هلو، گلابی، آلو و سیب خام

_تخم مرغ

_شکر و جایگزین های شکر

_گندم و سبوس گندم

_خوراکی های حاوی لاکتوز، از جمله نان و غلات

_سبزیجات مثل سیب زمینی خام، مارچوبه، بروکلی، خیار، فلفل سبز، پیاز، نخود، تربچه، کلم بروکسل، کلم، کلم و گل کلم می باشند.

از غذاهای تولید کننده گاز پرهیز کنید:

غذاهای تولید کننده گاز دشمنان شکم شما هستند.

آن ها به طور مستقیم به آروغ زدن نیاز دارند.برخی از غذاهای تولید کننده گاز، کنگر فرنگی، کلم بروکسل، بروکلی، پیاز، شکلات و غیره هستند. بنابراین باید رژیم غذایی روزانه خود را تنظیم کنید و از خوردن این غذاها تا جایی که ممکن است اجتناب بکنید.

زنجبیل:

زنجبیل باید به لیست درمان های خانگی برای آروغ زدن اضافه شود. زنجبیل علایم آروغ زدن را تسکین می دهد و شما می توانید از دستورها زیر پیروی کنید:

اول از همه, یک قاشق چای خوری از ریشه زنجبیل خرد شده را بردارید.آن را در یک لیوان آب جوش بریزید. به مدت چند دقیقه بگذارید بماند و سرد و خنک شود. متناوبا, شما می توانید قبل از درخواست از پزشک, کپسول های زنجبیل را پودر کنید.

دانه ها:

خوردن غذا یکی از رایج ترین روش های خانگی برای آروغ زدن است و بعضی بذرها مانند دانه کرفس, دانه های رازیانه و دانه بادنیان خیای مفید هستند.

آن ها تقریباً در سوپر مارکت ها در دسترس هستند و شما می توانید هر روز بعد از شام آن ها را بجوید تا از شر آروغ خلاص شوید. دانه ها در این سیستم نقش دارند و گاز را از سیستم گوارشی خارج می کنند. بگذارید به سرعت آروغ زدن را کاهش دهد.

چای ها:

نوشیدن چای، مورد علاقه بسیاری از افراد است و سلامتی آن ها بسیار سالم است. آیا می دانید که چای, روش های خانگی موثر برای آروغ زدن است؟ آن ها می توانند آروغ زدن را کم کرده و علائم مشکلات را از بین ببرند.

نسبت به غذاهای دیگر گاز کمتری دارند و می توانید هر روز چای بابونه بنوشید. هم چنین می توانید یک قاشق چای خوری از هل را در یک لیوان آب بریزید و چند دقیقه بجوشانید و بنوشید.

نوشیدن شیر کم چرب

نباید با دهان تنفس کنید; به جای آن از طریق بینی تنفس کنید.

باید به آرامی بخورید و از غذاهای خود لذت ببرید. باید هنگام دویدن از خوردن اجتناب کنید یا دچار استرس نشوید.

نباید زیاد آدامس بجوید.

به یاد داشته باشید که هر وقت آدامس می جوید, هوا را بیشتر از حد معمول می خورید.

شما باید مصرف غذاهای هضم نشده, یا نوشیدن نوشیدنی های گازدار و ماالشعیر را برای کاهش گاز را کاهش دهید.

باید لباس های گشاد به ویژه برای دور کمرتان بپوشید چون لباس های تنگ می توانند باعث ناراحتی شکم و نفخ شوند.

می توانید دارو بخورید. به عنوان مثال, برخی داروها می توانند به هضم لاکتوز کمک کنند, اکسی تتراسایکلین می تواند باعث کاهش برگشت اسید شود که منجر به کاهش آروغ می شود. اگرچه برخی از محصولات از جمله محصولات کشاورزی از نظر علمی مفید نیستند, اما به طور گسترده برای شکستن حباب گازی در گاز مورد استفاده قرار می گیرند.

از دانه های رازیانه, زیره, انیسون و کرفس استفاده شده است.شما باید نیمی از قاشق چای خوری از دانه ها را پس از خوردن غذا بخورید و به جلوگیری از غذا خوردن و رها کردن گاز از معده کمک کنید.

به آرامی غذا بخورید:

آرام غذا خوردن سیستم گوارشی و معده شما را بهبود می بخشد. هم چنین شما می توانید غذای مختصری در طول روز بخورید تا از گذاشتن زیاد بر روی معده تان جلوگیری کنید.

از غذاهای آماده اجتناب کنید:

غذاهای پردازش شده، غذاهایی هستند که به چند روش پردازش می شوند. برای مثال کره از شیر گرفته می شود و یا گوشت چرخ کرده در دستگاه چرخ می شوند. در واقع، غذاهای فرآوری شده حاوی فروکتوز و قند بالایی هستند، حاوی ترکیبات مصنوعی زیادی هستند، همچنین دارای کربوهیدرات تصفیه شده می باشند.

خوردن غذاهای فرآوری شده مثل سیب زمینی سرخ شده، اسنک و غیره، خطر آروغ زدن را بیشتر می کند.در نتیجه خوردن غذاهای تازه یکی از بهترین درمان های خانگی برای آروغ زدن است.

تنفس عمیق را تمرین کنید:

تنفس عمیق، تنفس دیافراگمی یا تنفس شکمی یکی دیگر از روش های ساده اما موثر برای مقابله با آروغ زدن است.نفس های عمیق و شکمی جریان خون را به بخش گوارشی افزایش می دهد و به هضم مناسب کمک می کند و از تشکیل گاز جلوگیری می کند.

روی کمرتان دراز بکشید و یا در مکان راحتی بنشینید.

دست هایتان را روی شکم خود قرار دهید و سعی کنید آرام بگیرید.

تنفس خود را به طور عمیق از طریق بینی خود گسترش دهید، شکم خود را گسترش دهید و سپس ریه هایتان را با هوا پر کنید.

به آرامی تا ۵ بشمرید.

نفس خود را حفظ کنید و تا ۳ بشمارید.

منبع: آکـــا

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود